Jump to content
los

Har brug for parabol hjælp

Recommended Posts

Hej, Jeg har brug for hjælp, jeg har fået sat en parabol på, med 2 hoveder. Men alligevel kan den ikke finde begge satelitter. Hvad kan der være galt, og hvor finder jeg en der kan hjælpe??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Jeg har brug for hjælp, jeg har fået sat en parabol på, med 2 hoveder. Men alligevel kan den ikke finde begge satelitter. Hvad kan der være galt, og hvor finder jeg en der kan hjælpe??
Hvilke positioner vil du ramme? Hvor stor parabol/type? Hvilken type LNB?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne kunne tage canaldigital, kan tage viasat nu som den står. Det andet hoved skulle pege der hen men kan ikke få begge satelitter på en gang, kun en af gangen... Kan ikke forstå det. Jeg aner ikke hvor stor den er (kvinde!!!) andet den er STOR ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil gerne kunne tage canaldigital' date=' kan tage viasat nu som den står. Det andet hoved skulle pege der hen men kan ikke få begge satelitter på en gang, kun en af gangen... Kan ikke forstå det. Jeg aner ikke hvor stor den er (kvinde!!!) andet den er STOR ;)[/quote']Hvis du har to hoveder monteret, så skal du også have en såkaldt Diseqc-switch - medmindre din sat-modtager har to tunere (en indgang til hver LNB) Diseqc, kort fortalt. Din modtager, med diseqc monteret mellem lnb'er og denne, skal så sættes op i opsætningen til at håndtere dette. Din montør burde have gennemgået det hele, og opsat det korrekt!? (hvis du da har benyttet dig af en sådan) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der en sådan switch. Har ikk brugt montør!! en ven har sat det op for mig
Ok - hvis så din modtager er sat op til at håndtere denne switch korrekt, så burde der jo ikke være noget problem. Du kan bruge begge hoveder, et ad gangen, som er normalen med lnb'er med én udgang. (Diseqc' får besked fra tuneren på at skifte til LNB A ved en given kanal - senere skifter du kanal som ligger på en anden postion (serviceres af LNB B), og Diseqc'en skifter så til denne LNB) Giver det mening? Eller forstår jeg ikke hvad dit problem ér!? *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites