MKE 10 Anmeld indhold Skrevet February 2, 2011 Jeg har været inde på denne side og læst jævnligt, og der har været sine lyspunkter, men noget af det, som har været værst er, at læse om, "Øresundsbroen"; "Folk" er generelt så kloge - og fulde af viden, at det er utroligt, at de ikke er ansat ved Øresundsbroen eller DSB First. De ved jo *alt*!! Hvis man så bare kunne forvente et ordentligt sprog - for én ting er da sikkert; hvis jeg stod i en butik, og fik deres udfald stukket lige op i ansigtet, så var jeg da helt sikkert indlagt på den lukkede. Rent faktisk så er det ligesom, at ligge i overhalingssporet med 120 km/t, og så pludselig kommer der en ( beep ) anden med 200 km/t og ligger sig lige efter dig!! Hvad med, at I alle begyndte, at skrive, som I selv vil skrives / tales til. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Hvad fanden laver du i overhalingssporet med 120km/t???? Jeg har været inde på denne side og læst jævnligt, og der har været sine lyspunkter, men noget af det, som har været værst er, at læse om, "Øresundsbroen"; "Folk" er generelt så kloge - og fulde af viden, at det er utroligt, at de ikke er ansat ved Øresundsbroen eller DSB First. De ved jo *alt*!! Hvis man så bare kunne forvente et ordentligt sprog - for én ting er da sikkert; hvis jeg stod i en butik, og fik deres udfald stukket lige op i ansigtet, så var jeg da helt sikkert indlagt på den lukkede. Rent faktisk så er det ligesom, at ligge i overhalingssporet med 120 km/t, og så pludselig kommer der en ( beep ) anden med 200 km/t og ligger sig lige efter dig!! Hvad med, at I alle begyndte, at skrive, som I selv vil skrives / tales til. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Hvad fanden laver du i overhalingssporet med 120km/t???? He, he, he, he, he...Good one Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Hvad fanden laver du i overhalingssporet med 120km/t???? Må man da ikke køre 120 km/t, eller..? Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Må man da ikke køre 120 km/t, eller..? Michael MKE, du kan ligesågodt give op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Fatter ikke hvad der brokkes over. Synes det er fint at folk lukker damp ud herinde istedet for at overfuse de stakler der tilfældigt står foran en fra DSBlast eller Bron. Det er jo ikke deres skyld at de arbejder for et pivringe firma og fortjener derfor heller ikke skideballen. Fornemmer bestemt heller ikke, hverken her eller "derude", at folk vælger at overfuse disse medarbejdere. At vi herinde har et fri sprog når det drejer sig om dette er vist helt fint for de fleste. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Må man da ikke køre 120 km/t, eller..? Michael NEJ....man "ligger" ikke i overhalingssporet!!! MAN overhaler!!! Prøv at læse udtrykket igen.....overhalingssporet, man trækker ud.....og ind igen, MAN LIGGER IKKE DERUDE...... Kører man 150km/t og der ikke kommer nogen bagfra kan man godt overhale nogle biler i løber af en km eller to....men så trækker man ind igen! Og kommer der en der har lyst til at køre 200km/t så er det IKKE din opgave at lære ham; "det må han ikke"...vel?! Så træk ind hvis der kommer en med væsentlig højere hastighed end dig, så snart du "KAN"!!!....og IKKE "NÅR DU VIL"!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Og kommer der en der har lyst til at køre 200km/t så er det IKKE din opgave at lære ham; "det må han ikke"...vel?! Det er så heller ikke fartfjolsernes opgave at lære andre, at de ikke må "ligge" i overhalingsbanen. Og sådan kan man faktisk meget nemt lukke den diskussion. Bare ikke på sunddebatten... *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Det er så heller ikke fartfjolsernes opgave at lære andre, at de ikke må "ligge" i overhalingsbanen. Og sådan kan man faktisk meget nemt lukke den diskussion. Bare ikke på sunddebatten... *suk* Der er ikke noget at "lære", folk skal bare læse færdselsloven.....så der er jo heldigvis ingen behov for at belærer hinanden på det område!! Man (det gælder også DIG) SKAL holde til højre, sådan! Problemet er i langt de fleste tilfælde, at folk enten ikke kigger i bakspejlet, eller også indtager stillingen: "han skal ikke vise sig, jeg bliver liggende her i det venstre spor"!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Problemet er i langt de fleste tilfælde' date=' at folk enten ikke kigger i bakspejlet, eller også indtager stillingen: "han skal ikke vise sig, jeg bliver liggende her i det venstre spor"!![/quote'] Nej. Problemet er i langt de fleste tilfælde, at folk der generelt kører for stærkt gør det til et problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Har altid moret mig at "200 km/t"-folket krææææver at "ligge-og-fise-den-af-i-venstre-bane"-folket SKAL overholde færdselsloven samtidig med de selv, bogstavlig talt, blæææser den et stykke. Holder mig selv ikke tilbage og finder 90 km/t i tunnellen for direkte latterligt. Når det så er sagt så er det helt fint for mig at nogle beslutter sig for at foretage en overhaling med 120 km/t - at der så under denne overhaling kommer en PSYKOPAT drønende med 200 km/t kan/bør ALDRIG blive vedkommendes problem. (nej, dermed ikke sagt man ikke skal orientere sig inden man overhaler eller man skal blive liggende ude fordi der ligger en autocamper om 2 km man muligvis skal overhale). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Nej. Problemet er i langt de fleste tilfælde' date=' at folk der generelt kører for stærkt gør det til et problem.[/quote'] Siger en der åbenlyst IKKE kører for stærkt....med 120km/t i venstre spor.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Siger en der åbenlyst IKKE kører for stærkt....med 120km/t i venstre spor.... Har ikke selv passeret broen i bil de seneste dage men mener bestemt at hastigheden er sat til 110 km/t. Ret mig gerne hvis jeg husker forkert. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Har altid moret mig at "200 km/t"-folket krææææver at "ligge-og-fise-den-af-i-venstre-bane"-folket SKAL overholde færdselsloven samtidig med de selv, bogstavlig talt, blæææser den et stykke. Holder mig selv ikke tilbage og finder 90 km/t i tunnellen for direkte latterligt. Når det så er sagt så er det helt fint for mig at nogle beslutter sig for at foretage en overhaling med 120 km/t - at der så under denne overhaling kommer en PSYKOPAT drønende med 200 km/t kan/bør ALDRIG blive vedkommendes problem. (nej, dermed ikke sagt man ikke skal orientere sig inden man overhaler eller man skal blive liggende ude fordi der ligger en autocamper om 2 km man muligvis skal overhale). Nu skal der jo forskellige ting til at more forskellige mennesker....og færdselsloven foreskriver også at man ikke på pisse i en vejkant... Kunne jo også være en, der kører 140km/t, og at man er kommet for sent afsted til et møde.....og så køre en "selvudnævnt politimand" i OVERHALINGSSPORET med 120km/t med fingeren oppe i hornet.....og sigter efter det sneglehus 1500 meter foran, og at han ikke kan overskue at skulle trække ind, og lade bilen bagved OVERHALE......DET pisser mig af, det morer mig ikke....men men....det er jo ikke alle der har trafik kultur.....eller den samme humor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Har ikke selv passeret broen i bil de seneste dage men mener bestemt at hastigheden er sat til 110 km/t. Ret mig gerne hvis jeg husker forkert. Nå ja...undskyld...110km/t i venstre spor....haha Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Nu skal der jo forskellige ting til at more forskellige mennesker....og færdselsloven foreskriver også at man ikke på pisse i en vejkant... Kunne jo også være en, der kører 140km/t, og at man er kommet for sent afsted til et møde.....og så køre en "selvudnævnt politimand" i OVERHALINGSSPORET med 120km/t med fingeren oppe i hornet.....og sigter efter det sneglehus 1500 meter foran, og at han ikke kan overskue at skulle trække ind, og lade bilen bagved OVERHALE......DET pisser mig af, det morer mig ikke....men men....det er jo ikke alle der har trafik kultur.....eller den samme humor... Jeg er slet ikke uening med dig. Dig irriterer mig SYGT meget at havne bag en tøffer der overhovedet ikke ænser, eller er skide ligeglad med, man ligger bagved og og gerne vil forbi. Fuck da ind til højre. Joken i det er at så at nogle igen og igen råber op på det dersens internet om at JEG må gerne bryde de love jeg vælger og det skal andre sku acceptere. De skal fandeme også acceptere at jeg bestemmer de ikke må bryde de love de selv ønsker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Om man kører 110, 120 eller 200, så skal man tilpasse sig hinanden. Såvel den der kører 200 overfor den der kører 120, som den der kører 120 overfor den der kører 110 osv. At man kører hurtigere end ham der kører 120, giver ikke en mere ret til at være på vejen. Mere er der ikke at sige til det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Jeg er slet ikke uening med dig. Dig irriterer mig SYGT meget at havne bag en tøffer der overhovedet ikke ænser, eller er skide ligeglad med, man ligger bagved og og gerne vil forbi. Fuck da ind til højre. Joken i det er at så at nogle igen og igen råber op på det dersens internet om at JEG må gerne bryde de love jeg vælger og det skal andre sku acceptere. De skal fandeme også acceptere at jeg bestemmer de ikke må bryde de love de selv ønsker. Jeg er ikke enig med dig....der er nogle regler der grundlæggende er vigtigere end andre for, at vi ikke alle holder i krydset ved Rådhuspladsen og dytter af hinanden....så som, at man skal overholde sin vigepligt, højrevigepligt og holde for fodgængere......OG HOLDE TIL HØJRE på motorvejen!! At der er nogen der vil køre lidt stærkere end de andre er i mine øjne en helt anden forseelse end de "vigtigere" bødetaksterne er da heldigvis også skruet sådan sammen....og du bestemmer intet, INTET på vejen, færdselsloven har klaret den del for dig....du bestemmer om du kører eller ikke, og så noget med din radio.....resten er der nedskrevet love for! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Blev der lige dømt selvsving ? =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Om man kører 110, 120 eller 200, så skal man tilpasse sig hinanden. Såvel den der kører 200 overfor den der kører 120, som den der kører 120 overfor den der kører 110 osv. At man kører hurtigere end ham der kører 120, giver ikke en mere ret til at være på vejen. Mere er der ikke at sige til det. Helt enig, problemet er bare at ham med 120 (eller 110) der ligger i venstre spor, har besluttet at han ikke VIL tage hensyn, det giver en masse farlige situationer på vejen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Blev der lige dømt selvsving ? =) Sidder på et hotel i Ukraine.....så jeg har nok lidt meget fritid....og så har jeg besluttet at jeg ikke VIL tage hensyn......haha (som dem med 120km/t i venstre "overhalingsspor" på motorvejen) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 problemet er bare at ham med 120 (eller 110) der ligger i venstre spor' date=' har besluttet at han ikke VIL tage hensyn, det giver en masse farlige situationer på vejen....[/quote'] ... hvilket jo meget godt understreger min pointe: de eneste der vil finde ovenstående scenarie hensynsløst er dem, der allerede kører for stærkt. Ergo: Problemet er i langt de fleste tilfælde, at folk der generelt kører for stærkt gør det til et problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 ... hvilket jo meget godt understreger min pointe: de eneste der vil finde ovenstående scenarie hensynsløst er dem, der allerede kører for stærkt. Ergo: Problemet er i langt de fleste tilfælde, at folk der generelt kører for stærkt gør det til et problem. Din pointe giver jeg ikke meget for, da den kun giver mening for dem, der IKKE er i stand til at forstå hvorfor farlige situationer opstår!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Din pointe giver jeg ikke meget for' date=' da den kun giver mening for dem, der IKKE er i stand til at forstå hvorfor fralige situationer opstår!!![/quote'] Godt, så..... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2011 Bliver da nødt til at komme med et indspark... Der er nogen der gerne vil holde afstand. Især når forholdende kræver det, såsom ved glat føre eller tåge. Hvis man ligger i overhalingsporet med 150 og vælger ikke at køre ind fordi der så kun ville være 1-2 billængder mellem egen bil og de foran- eller bagvedkørende biler, og der så kommer en anden bil og placerer sig ½ billængde bagved en selv. Det er idioti, hensynlyst og farlig kørsel. At folk kører hurtigt og at folk ikke holder til højre når der er masser af plads i højre spor (masser af plads = 2+ billængder mellem foran- og bagvedkørende biler) er jeg fløjtende ligeglad med. Afstand. Og bare lige for at få det på det rene. 2 billængder er altså ikke nok afstand ved 150km/t. Bremselængden i den fart er omkring 100m (som regel kortere), og det er jo nærmere 20 billængder end det er 2. Fandme ikke noget at sige til at der var så mange ulykker i vinters. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites