Jump to content
M&T

TV antenner og modtagelse af DVB-T fra DK og SE

Recommended Posts

Jeg vil gerne til at tage de 2 antenner der sidder oppe på taget af vores hus i brug. Men kablet og filterboksen der sidder oppe på antenne røret er helt smadrede, så de skal udskiftes. Jeg kender stort set ikke noget til antenneverdenen og terminologien, men har mod på at kaste mig ud i det. Jeg bor i Husie, altså det østlige malmø, men huset ligger ret højt i landskabet. De 2 (gamle) antenner går jeg ud fra stadig kan anvendes til at modtage DVB-T på. Det mener jeg da at have læst et sted. Den ene, tror jeg, peger mod gladsaxe senderen og den anden, gætter jeg på, peger mod hörby (er der en sender i den retning?). Jeg har fået af vide at jeg skal bruge en filterboks til at samle de 2 antenners signaler i så der kun kommer 1 kabel ind i huset. Men jeg kan ikke gennemskue hvilken filterboks det er jeg skal have fat i og har her brug for hjælp. Jeg har fundet denne HER boks, men aner reelt ikke om det er det rigtige. Kan det passe at den ene antenne kun skal modtage UHF og den anden VHF? Hvilken skal så modtage DK signal og hvilken SE signal? Eller skal jeg droppe at bruge de gamle antenner og bare have en ny DVB-T antenne, evt. en der kan modtage både danske og svenske kanaler? Mange spørgsmål fra en ikke ret fagkyndig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites