larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Hehe.. Go' humor :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Ark ja kommer vist ikke videre i denne diskusion og du har sikkert aldrig prövet de biler jeg taler om!! Har I övrigt testet Fastest lap og her er en 997S hurtigere en M5 E60 i konklusionen og når jeg nu har ejet bilerne, kört massere på bane med 997S burde jeg nok vide hvad jeg taler om!! 535d er SNAB i mellemacc. (sportmode), men ikke snab fra 0-100.. Men historien ER anderledes bare fra 20-100. (JEG HAR PRÖVET BEGGE- deltaget i M5board). Jeg indrömmer at M5/E63 måske lige er i "overkanten" at sammenligne med, men jeg har flere gange kört i "Kassel-bakkerne" og testet 535d og det var svärt at finde kvalificeret modstand. Men igen din Ford er jo sikkert den hurtigste af alle, så vi kommer nok ikke videre!!:-) I övrigt skriver Fastest lab at min X6 35i er MEGET huritgere end nye Cayenne Diesel (som min ven har)...........Skulle hilse at sige at det IKKE er tilfäldet på motorvej og generalt i de fleste mellemacc. Og sådan kunne jeg komme med mange andre eksempler på de 30+ biler jeg har ejet! Lad os lukke diskusionen og sige at der faktisk findes 4-5 4-dörs biler ud af ca 100 som er "en del" hurtigere........................ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 PJKB - hvis du var en ludobrik, ville du så føle dig slået hjem nu ? :-) Har du overvejet at os der kører sportsbiler/sportsvogne, faktisk ikke gider bruge krudt på en bwm 535d/335d ? - alene pga. vi udemærket godt ved vi kan nappe den. Det kender du vel til, du har jo selv eget et par stykker eller ? :-) Men derfor træder vi/jeg jo stadig på speederen, for vi elsker jo stadig følelsen af acceleration. Her snakker jeg om betalingsanlægget/lyskryds - men for mit vedkommende ryger den ikke i bund. Og slet ikke for en 535d eller tilsvarende. Er meget sjovere når det er en bil man rent faktisk kan "tabe" til, og der er en udfordring med - hvis man endelig skal. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 PJKB - hvis du var en ludobrik, ville du så føle dig slået hjem nu ? :-) :lol:........ klassiker! Forresten Basse, hvad er der i radioen på sådan en gammel Pörsche....Hansi Hinterseer?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 :lol:........ klassiker! Forresten Basse, hvad er der i radioen på sådan en gammel Pörsche....Hansi Hinterseer?? Næhhh Absolute rock du :D Jeg er jo en ældre herre, men ikke SÅ gammel griner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Bassedreng - Hvorfor skulle jeg föle mig slået hjem af en der köre Ford?? Jeg har jo delvist kapituleret, men derfra og så skrive som dig at Du ikke gider trykke på speederen når der f.eks kommer en 535d er jo en total Leif-lalleglad kommentar. Og jo jeg har faktisk ejet en del racerbiler, inkl en af Sverige´s förste 997Sére. DENGANG den var en själdenhed på gaderne og brugt kostede én lille mio. Jeg var inkarneret medlem af porscheklubben.se og var medarrangör til Västra Hamnen träf for 5 år siden og var den ENESTE der körte 997S. Solgte den igennem AP länge för Du fik én i dine händer:-) At udfordre noget hvor man har tabt på forhånd = meningslöst, medmindre man er en hund der godt kan lide at underkaste sig!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Bassedreng - Hvorfor skulle jeg föle mig slået hjem af en der köre Ford?? Jeg har jo delvist kapituleret, men derfra og så skrive som dig at Du ikke gider trykke på speederen når der f.eks kommer en 535d er jo en total Leif-lalleglad kommentar. Og jo jeg har faktisk ejet en del racerbiler, inkl en af Sverige´s förste 997Sére. DENGANG den var en själdenhed på gaderne og brugt kostede én lille mio. Jeg var inkarneret medlem af porscheklubben.se og var medarrangör til Västra Hamnen träf for 5 år siden og var den ENESTE der körte 997S. Solgte den igennem AP länge för Du fik én i dine händer:-) At udfordre noget hvor man har tabt på forhånd = meningslöst, medmindre man er en hund der godt kan lide at underkaste sig!! Aha, så fordi du var første ejer af en 997 i Sverige får du mere "ud af en BMW 535D".....det er interessant!! Jeg købte en årgang 2011 BMW R1200GSA motorcykel i september 2010, så jeg regner med at kunne få min RS6 til at flyve snart......haha Min chef havde en 2009 535D, den efterlod jeg i et lyskryds uden skyggen af en chance for at følge min RS6.....og forresten, han har også prøvet i hans "sprit nye" 530D.....med endnu større ydmygelse som resultat. PLS....sammenlign ikke en 535D med benzin biler med +350hk!! Afgjort en 535D er et fint motorvejs lokomotiv, med et dejligt moment, men den er altså ikke så omdrejningsvillig som en benzinmotor....!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 RS6 tag hjelmen af og läs hvad Basse skriver: Han stiller spörgsmålstegn til om jeg overhoved har ejet en "sportsbil"...............Så det var blot svar på tiltale!! MEN MEN MEN..............Nu lukker vi diskusionos...........Og så köber jeg mig en M5 i stedet for en dieselhakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) (Er nu stärkt tilfreds med min X6 35i i stedet for 35d eller 40d - Lyd er en stor ting, specielt med Eisenmann Race Exhaust påmonteret om 2-3 uger) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 RS6 tag hjelmen af og läs hvad Basse skriver: Han stiller spörgsmålstegn til om jeg overhoved har ejet en "sportsbil"...............Så det var blot svar på tiltale!! MEN MEN MEN..............Nu lukker vi diskusionos...........Og så köber jeg mig en M5 i stedet for en dieselhakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) (Er nu stärkt tilfreds med min X6 35i i stedet for 35d eller 40d - Lyd er en stor ting, specielt med Eisenmann Race Exhaust påmonteret om 2-3 uger) Det er muligt at jeg har overset hvor "han stiller spørgsmålstegn ved om du har ejet en sportsbil", kan kun se at han stiller spørgsmålstegn om du ved noget om emnet, som efter min overbevisning er om acceleration og moment, omgangstider osv..... Og siden jeg er fløjet til Moskva, ligger hjelmen derhjemme.....ved siden af min flyvende RS6 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 RS6 tag hjelmen af og läs hvad Basse skriver: Han stiller spörgsmålstegn til om jeg overhoved har ejet en "sportsbil"...............Så det var blot svar på tiltale!! MEN MEN MEN..............Nu lukker vi diskusionos...........Og så köber jeg mig en M5 i stedet for en dieselhakker!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) (Er nu stärkt tilfreds med min X6 35i i stedet for 35d eller 40d - Lyd er en stor ting, specielt med Eisenmann Race Exhaust påmonteret om 2-3 uger) PJKB, du læser jo som vinden blæser eller også læser du bare ikke dansk ret godt (stavefejl er der ikke taget højde for). Fred være med det, men hold nu op med at være påståelig eller blære dig med hvor mange penge du har brugt på biler. Det har tydeligvis ikke hjulpet dine færdigheder bag et rat anyway. Læs nu mit indlæg igen, og forstå at jeg ikke stiller spørgsmålstegn til hvad du har ejet -det er jeg som sådan set ikke imponeret af. Og som jeg skrev, er det stadig sjovere at kører i mod nogen, hvor der er chancen for at tabe - det er jo lige som sporten i det hele. Eliminerer motorkraften og bilen som faktor mest mulig, og vinde på køreskills i istedet for. Og hvis du taber i dine tidligere sportsbiler til en dieselbil - i et straight pull, så skal du måske overveje at du gør noget forkert :-) Og for god ordens skyld, så har Dannemare endnu ikke taget sin focus med ind i diskussion. At du ved han ejer en, er en helt anden sag - han udfordre bare dine fejlagtige udtalelser med hårde fakta. Og ja tak, lad os lukke diskussionen med den konklussion at en BMW 535d er en rigtig fed og hurtig dieselbil, ingen tvivl om det - men det er ikke nogen racer. Den føles måske hurtig pga alle de NM og lækre gearkasse, men i tid er den ikke en konkurrent til tilsvarende benzinbiler/sportssedaner/sportsvogne, i samme klasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 men det er ikke nogen racer. Den føles måske hurtig pga alle de NM og lækre gearkasse, men i tid er den ikke en konkurrent til tilsvarende benzinbiler/sportssedaner/sportsvogne, i samme klasse. men det er min jetta, hvem tør stille op :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Og for god ordens skyld, så har Dannemare endnu ikke taget sin focus med ind i diskussion. At du ved han ejer en, er en helt anden sag - han udfordre bare dine fejlagtige udtalelser med hårde fakta. Ja, det er egentligt lidt sjovt, sådan som han bliver ved med at hive den ind i en diskussion om, hvorvidt en 535d performer som en M5. :) PJKB, forresten er jeg jo selv gammel 530d-ejer, så jeg ved godt, hvad det vil sige at nyde sådan en dejlig diesel på motorvejen med lækker kabine, alt i ekstraudstyr osv, men det blev simpelthen bare for kedeligt for mig. 535d'eren er ganske vist hurtigere, men jeg tror ikke, det ville ændre meget på, at jeg ville finde den kedelig/uinspirerende efter noget tid. En højtydende, brølende og omdrejningsvillig benzin-motor er altså noget andet og tiltaler mig på en helt anden måde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 men det er min jetta' date=' hvem tør stille op :)[/quote'] Eller mod min lynhurtige Fiat Punto 1.2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Eller mod min lynhurtige Fiat Punto 1.2 hehe, måske vi bare skal køre sammen, :) så kan de komme når de er klar i deres porscher og model biler :-) ( sorry :) ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Jeg købte en årgang 2011 BMW R1200GSA motorcykel i september 2010, så jeg regner med at kunne få min RS6 til at flyve snart......haha Sorry jeg ændrer kurs en smule, men det er altså en fin cykel! Har selv haft en årgang 2007 GSA og det er altså en god kur mod sure miner :D På med telt og trangia, og så bare ud på kilometervis af svenske grusveje indtil man finde en lille passende skovsø at fange en lille fisk i, som man så steger over bål God fornøjelse med den når du kommer hjem fra Ruski-land... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Sorry jeg ændrer kurs en smule, men det er altså en fin cykel! Har selv haft en årgang 2007 GSA og det er altså en god kur mod sure miner :D På med telt og trangia, og så bare ud på kilometervis af svenske grusveje indtil man finde en lille passende skovsø at fange en lille fisk i, som man så steger over bål God fornøjelse med den når du kommer hjem fra Ruski-land... Samson - nu du nævner noget med grus og vej - skal vi så ikke snart ud og lege off road ? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Samson - nu du nævner noget med grus og vej - skal vi så ikke snart ud og lege off road ? :D Ha ha det trænger jeg sgu til....så jo, vi må finde ud af et eller andet. Men lige pt står Passaten og tigger efter en ny motor, og jeg tør sgu ikke risikere at stå helt uden bil, hvis nu terrænet straffer os for hårdt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Kan det betale sig at smide ny motor i ? - skrot den, få 500 kr. og købe en anden til 50.000 sek ? - er vel det en ny motor koster ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Sorry jeg ændrer kurs en smule, men det er altså en fin cykel! Har selv haft en årgang 2007 GSA og det er altså en god kur mod sure miner :D På med telt og trangia, og så bare ud på kilometervis af svenske grusveje indtil man finde en lille passende skovsø at fange en lille fisk i, som man så steger over bål God fornøjelse med den når du kommer hjem fra Ruski-land... Tak tak....ja det er en kanon maskine, kommer fra en Blackbird, nu er det jo pludselig en fornøjelse at køre MC. Før skulle man i træk i 3 dage for at rettenakken ud, og håndledene føltes som om man havde været 4 uger i tortur..... Nu kan jeg køre 500km, stå af GSA'eren og danse squaredance i 4 timer (hvis jeg skulle få lyst).... :) Er der nogen der vil ud på en mc grustur i det sydsvenske, hører jeg gerne om det!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Kan det betale sig at smide ny motor i ? - skrot den' date=' få 500 kr. og købe en anden til 50.000 sek ? - er vel det en ny motor koster ?[/quote'] Naaa så meget koster det vel kun hvis der skal en NY motor i, men det sker aldrig, skulle have skrevet en anden motor. Bilen har kørt 273.000km så jeg regner med at smide en begagnat motor i den som har gået lidt mindre. Ved ikke om folk kender til http://www.laga.se, men det er endnu en ting svenskerne har været fantastiske til at systematisere, som gør det let at finde brugte dele til biler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Tak tak....ja det er en kanon maskine, kommer fra en Blackbird, nu er det jo pludselig en fornøjelse at køre MC. Før skulle man i træk i 3 dage for at rettenakken ud, og håndledene føltes som om man havde været 4 uger i tortur..... Nu kan jeg køre 500km, stå af GSA'eren og danse squaredance i 4 timer (hvis jeg skulle få lyst).... :) Er der nogen der vil ud på en mc grustur i det sydsvenske, hører jeg gerne om det!!! He he jeg startede også på en Blackbird da jeg kom til sverige for 8 år siden, og havde 4 herlige år på den, inden den blev byttet ud med en BMW R1150 GSA og en TransAlp til fruen. De blev så solgt til fordel for en BMW HP2 Enduro og en 650 X-Challenge, som et par år senere måtte vige pladsen for 1200GSA'en... Den er så også væk nu, og i garagen står en R80GS med sidevogn (naive drømme om at fortsætte mc-livet, småbørn til trods)... Sidevognen er dog pt koblet fra, så jeg kunne godt være fristet til at hænge med på en grustur når lejligheden byder sig....det blir dog ikke en 500kms tur for mit vedkommenden, så comfy er gammel airhead sgutte ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 Naaa så meget koster det vel kun hvis der skal en NY motor i' date=' men det sker aldrig, skulle have skrevet en [i']anden motor. Bilen har kørt 273.000km så jeg regner med at smide en begagnat motor i den som har gået lidt mindre. Ved ikke om folk kender til http://www.laga.se, men det er endnu en ting svenskerne har været fantastiske til at systematisere, som gør det let at finde brugte dele til biler. humm fin side. jeg fandt da lige noget der kunne bruges faktis :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 humm fin side. jeg fandt da lige noget der kunne bruges faktis :) Jamen så har jeg da gjort en god gerning idag, Martin :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 humm fin side. jeg fandt da lige noget der kunne bruges faktis :) Så som en RIGTIG bil ? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2011 humm fin side. jeg fandt da lige noget der kunne bruges faktis :) Tjek også http://www.bildelsbasen.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites