Jump to content
larscph

IF Forsikring

Recommended Posts

Åh nogengange undrer man sig altså lidt... Vi har købt en bil nr. 2 - fin lille BMW 120 med sådan en PrövaPå försäkring hos IF - det er jo ganske fremragende... De sender mig police og man kan skrive til dem hvis man vil have et rigtig godt tilbud på forlængelse. Det gør jeg så - og beder i én og samme mail også om et tilbud på den anden bil, på hus/hem og noget ulykkesforsikring. *vips* i dag dukker der 3 (?) mails op med et tilbud i hver. Det ene tilbud er på hus/hem og 1500 sek dyrere end i dag. De andre 2 er begge to (ens, men med hvert sit tilbudsnummer) tilbud på min BMW 330 - som er enslydende 7000 sek dyrere end hvad jeg har i dag. Og ingen tilbud på den bil der egentlig er PrövaPå forsikring på og ikke noget på ulykkesforsikringen. Hmmm.... Det var egentlig ikke særlig imponerende, IF.... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Åh nogengange undrer man sig altså lidt... Vi har købt en bil nr. 2 - fin lille BMW 120 med sådan en PrövaPå försäkring hos IF - det er jo ganske fremragende... De sender mig police og man kan skrive til dem hvis man vil have et rigtig godt tilbud på forlængelse. Det gør jeg så - og beder i én og samme mail også om et tilbud på den anden bil, på hus/hem og noget ulykkesforsikring. *vips* i dag dukker der 3 (?) mails op med et tilbud i hver. Det ene tilbud er på hus/hem og 1500 sek dyrere end i dag. De andre 2 er begge to (ens, men med hvert sit tilbudsnummer) tilbud på min BMW 330 - som er enslydende 7000 sek dyrere end hvad jeg har i dag. Og ingen tilbud på den bil der egentlig er PrövaPå forsikring på og ikke noget på ulykkesforsikringen. Hmmm.... Det var egentlig ikke særlig imponerende, IF.... :rolleye:
Jeg har også oplevet mystiske tilbud fra IF. Et mindre møgfald i telefonen fik de rettet ind! Har dem dog stadig, de er billige, og er altid fået god behandling ved skader!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - ja okay - jeg syntes bare umiddelbart at det virker lidt op af bakke men den meget store prisforskel på bilforsikringen ift Moderna :) Jeg har faktisk også haft dem tidligere og været fint tilfreds, men så steg deres præmier pludselig ret meget så jeg skiftede. Måske de lider af importbil-allergi (min 330 er importeret fra Frankrig) - men det er aldrig til at blive helt klog på syntes jeg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm - ja okay - jeg syntes bare umiddelbart at det virker lidt op af bakke men den meget store prisforskel på bilforsikringen ift Moderna :) Jeg har faktisk også haft dem tidligere og været fint tilfreds, men så steg deres præmier pludselig ret meget så jeg skiftede. Måske de lider af importbil-allergi (min 330 er importeret fra Frankrig) - men det er aldrig til at blive helt klog på syntes jeg...
Har også haft prøvepå mærkesforsikring hos IF, og de sendte et tilbud efter prøveperioden, men jeg RINGEDE ind, og fik det sat 40% ned, bare i samtalen. Har oplevet det før med svenske forsikringer - hvis du ikke protesterer, så får du hele .ehm.. ja turen. Deres argument var bl.a. andet at fodi jeg har dansk kørekort, så optræder jeg som ejer uden kørekort i deres oversigter (om det er sandt ved jeg ikke). Så ring ind og sig at du ikke er glad for det de har sendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay - jeg giver dem et forsøg til så :) Men jeg skrev faktisk alt det dér i mailen til dem, dansk kørekort siden xx og skadefri i yy år, osv... Men de har tydeligvis ikke helt læst alt jvf de tilbud de har dannet pba mailen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
okay - jeg giver dem et forsøg til så :) Men jeg skrev faktisk alt det dér i mailen til dem, dansk kørekort siden xx og skadefri i yy år, osv... Men de har tydeligvis ikke helt læst alt jvf de tilbud de har dannet pba mailen :)
Jeg vil faktisk ringe ind i dag om fruens prøvepå, som nu overgår til en fast aftale, men hvor de har sendt et oplæg, som er dårligere end det jeg fik - selvom min bil er dyrere og en 'busbil'. Så tilbuddet er 10600 sek /året for en halvforsikring på en ½ år gammel bil til 340.000 sek. Det burde med fri kilometer, egen villa, på landet med egen parkering og ingen førere under 25 give lige over 5000 sek/år. Vi får se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Svedig samtale' date=' men vi nåede ned på 4300 sek /år - sådan[/quote']Interessant. Jeg står selv og skal lave samme finte med Moderna Trygghetsförsäkringar - og mit setup ligner meget dit. Dog skal jeg have monteret en hel-forsikring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Konklusionen blev så at kombinationen af IF, mig, bopæl i Malmö og biler af mærket BMW bare ikke er kompatibelt. Det bedste han kunne gøre var +6000 sek på min 330 og cirka +3000 sek på 120 ift hvad jeg hhv har i dag og kan finde på insplanet... Og det havde han ingen løsning på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Konklusionen blev så at kombinationen af IF' date=' mig, bopæl i Malmö og biler af mærket BMW bare ikke er kompatibelt. Det bedste han kunne gøre var +6000 sek på min 330 og cirka +3000 sek på 120 ift hvad jeg hhv har i dag og kan finde på insplanet... Og det havde han ingen løsning på.[/quote'] Det var godt nok skidt? Utroligt, men det må være dig :tongue2: Jeg troede egentlig at mærkeforsikringerne satte en ære i at være blandt de billigste, men +6000 er jo ikke engang tæt på :rolleye: Men som andre også har skrevet her før, så skal man prøve sig frem og ikke slå til på det første det bedste tilbud. Bl.a. Insplanet kan ofte skaffe nogle gode priser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var godt nok skidt? Utroligt, men det må være dig. Jeg troede egentlig at mærkeforsikringerne satte en ære i at være blandt de billigste, men +6000 er jo ikke engang tæt på. Men som andre også har skrevet her før, så skal man prøve sig frem og ikke slå til på det første det bedste tilbud. Bl.a. Insplanet kan ofte skaffe nogle gode priser.
Følgende 2 forhold gør sig bl.a. gældende -> det især det geografisk område og boligformen (villa / lejlighed). Vi har IF Försäkring :th2: - og Insplanet kunne ikke skaffe os noget bedre / billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har været igennem det samme hos IF endte dog i sidste ende hos Läns som kunne gøre det endnu billigere for os så lige nu føler jeg slet ik vi betaler noget i forsikring :)
så det er en god sælger hvis du føler det. hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hæhæ men fik min Porsche ned på knap 5500 som andre ville ha 12-14 for så ....
Hvad var udgangspunktet? - hva skulle du som udgangspunkt give ifm. din forhandling? Jeg giver langt mere for min Porsche og har ikke fundet en billige forsikring - hverken ved egen hjælp eller vha. Insplanet. Og IF vil ikke gi sig, fordi jeg bor i et dyrt område og ikke har en villaforsikring. Som kronen på værket vil de have extra grundet Porschens egen-import-status, hvor min BMW ikke har det tillæg, fordi den er importeret gennem forhandler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Well, når man bor uden for malmø - så er det generelt bare billigere. Og Kvalm du bor i det allerdyreste i Malmø, forsikringsmæssigt hehe. Jeg gav f.eks 12.000 sek for helförsäkring og 20.000 km. I området Nobeltorget, for min Porsche 911 cab. Også hos Läns. Nu står den avställt pt. og jeg forventer da prisen daler - da jeg ikke længere skal pendle mellem københavn og Malmö. Så der skal ikke mere end 5.000-10.000 km på om året max. Jeg har ikke selv skaffet forsikringen, men brugt en forsikringsmægler ifm. købet af porschen i sommers 2010. Tvivler på jeg selv kunne have fået den samme pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og Kvalm du bor i det allerdyreste i Malmø, forsikringsmæssigt hehe.
Præcis - og derfor er det jo interessant vedr. Miriam, om de 12-14.000 kr også gælder for præmien ift. hvor hun bor nu og blot ska betale 5.500 ! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De to priser var begge fra Bunkeflostrand, bilen er afstält lige nu, så ved ik hvad prisen bliver herude, men kan jo næppe blive meget billigere. Skal lige siges at jeg har 4 bil forsikringer samt hus og indbo der hjælper jo også lidt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De to priser var begge fra Bunkeflostrand. Skal lige siges at jeg har 4 bil forsikringer samt hus og indbo der hjælper jo også lidt :-)
Super - så er et jo en reel sammenligning og nedsættelse, som vil noget. Läns ønsker sig 12.829 kr for min BMW 335i, har de netop skrevet til mig :laugh::rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super - så er et jo en reel sammenligning og nedsættelse, som vil noget. Läns ønsker sig 12.829 kr for min BMW 335i, har de netop skrevet til mig :laugh::rolleye:
har lige fået en 535d, kunne være sjovt at se hvad de skulle have for den, lige nu er den på prøve på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har lige fået en 535d' date=' kunne være sjovt at se hvad de skulle have for den, lige nu er den på prøve på :)[/quote'] Nå kunne ikke lade være så ringede til dem... Når jeg laver en udregning via deres hjemmeside havner den på 18400, og når jeg så ringer ind til dem, så kommer jeg ned på 8438. Det er med frie km og lav selv risk. Hvad er det så lige man kan bruger deres beregnere på nettet til ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når jeg laver en udregning via deres hjemmeside havner den på 18400' date=' og når jeg så ringer ind til dem, så kommer jeg ned på 8438. Det er med frie km og lav selv risk. Hvad er det så lige man kan bruger deres beregnere på nettet til ????[/quote']Absolut nul & nix! Men det er jo ikke noget nyt, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites