Jump to content
tReaX

Nordea DK-Nordea SE overførelse..

Recommended Posts

Håber der er nogen der lige kan hjælpe, så jeg kan få pengene over. Jeg har styr på IBAN og swift... Men hvad er Bankens bankkode? Og skal man vælge Ekspres (nu når man har konto på begge sider af vandet?!)? Og skal man vælge at betale alle udgifter selv eller dele med modtager (mit svenske jeg...)? Har forsøgt at få fat i min bankdame, men hun er umiddelbart i møde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og skal man vælge Ekspres (nu når man har konto på begge sider af vandet?!)? Og skal man vælge at betale alle udgifter selv eller dele med modtager (mit svenske jeg...)?
Hov der var mere... Kan du ikke välge "overförsel til egen konto i nordea koncern". Den funktion findes ihvertfald i Danske Bank på begge sider af sundet, og så slipper man får at skulle betale eller "dele" på udgifterne. Express er vel bare afhängig af hvor hurtigt du vil have pengene overfört eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, du kan overføre fra konto til konto uden af bruge Iban og Swift. Du skal blot have dit svenske kontonr. klart (1. gang). Så går du ind i din danske konto og vælger "udenlandsbetalinger" (så hudt jeg hvisker, eller noget i den dur), og derunder kan du vælge "Overførsler i Nordea".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for jeres svar. Fandt den med overførelser indenfor Nordea... Men nu vil de så have at jeg betaler 40 kr for overførelsen og jeg kun kan indtil til kl. 13. Det er i hvert fald ikke lige hvad jeg husker vi blev informeret i banken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, intet i livet er gratis. Når der er tale om en udlandsoverførsel skal begge banker sende brev til dig med kvittering, det kan de ikke slippe for, så det tager de naturligvis noget for. Du kan da lave overførsler døgnet rundt. Men om de kan nå at overføre samme dag er afhængigt af hvornår du gør det. Jeg var ikke klar over at 13.00 var tidsgrænsen. Men så får du den vel bare overført i morgn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' intet i livet er gratis. Når der er tale om en udlandsoverførsel skal begge banker sende brev til dig med kvittering, det kan de ikke slippe for, så det tager de naturligvis noget for.[/quote']Öh nej! Det er da total gammeldags hvis man får tilsendt kvitteringer! :) tReaX du burde altså ikke betale gebyr hvis du overförer til din egen konto i samme koncern. Jeg har trods alt Danske (gebyr)bank og jeg betaler ikke for den slags -så det er 99,9% sikker på man (heller) ikke skal i Nordea :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte i Nordea. Og er i øvrigt tilmeldt elektronisk kommunikation, for at slippe for alle brevene. Men de siger at de SKAL sende et brev når der er tale om en udenlandsoverførsel. Hvilket er møgirriterende - de ryger alligevel lige i skraldespanden. Men det gør Danske Bank altså ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg spurgte i Nordea. Og er i øvrigt tilmeldt elektronisk kommunikation, for at slippe for alle brevene. Men de siger at de SKAL sende et brev når der er tale om en udenlandsoverførsel. Hvilket er møgirriterende - de ryger alligevel lige i skraldespanden. Men det gør Danske Bank altså ikke?
Nä og jeg troede de var ret så gammeldags... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Nordea på begge sider af sundet, og betaler ikke noget gebyr for overførsel til egne konti. Ej heller får jeg breve om disse. Jeg modtager en elektronisk betalingsadvisering, som er at finde på min netbank. Du må have fat i din bankdame, hvis hun siger det anderledes. (Har overført efter denne model så sent som i dag) :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, intet i livet er gratis. Når der er tale om en udlandsoverførsel skal begge banker sende brev til dig med kvittering, det kan de ikke slippe for, så det tager de naturligvis noget for. Du kan da lave overførsler døgnet rundt. Men om de kan nå at overføre samme dag er afhængigt af hvornår du gør det. Jeg var ikke klar over at 13.00 var tidsgrænsen. Men så får du den vel bare overført i morgn.
Ja jeg betaler altså heller ikke noget for mine overførsler, det er så godt nok hos Swedbank... Og jeg modtager ej heller noget papirhalløj omkring det når jeg overfører...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har Nordea på begge sider af sundet, og betaler ikke noget gebyr for overførsel til egne konti. Ej heller får jeg breve om disse. Jeg modtager en elektronisk betalingsadvisering, som er at finde på min netbank. Du må have fat i din bankdame, hvis hun siger det anderledes. (Har overført efter denne model så sent som i dag) :-)
Min bankdame siger ikke anderledes, men da der stod gebyr på 40 kr i netbanken valgte jeg ikke at sige go... Må håbe min bankdame vender retur til mig i morgen, så jeg lige kan få styr på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også Nordea i både DK og SE. Får kun fysisk kvittering på SE siden. DK siden får jeg det elektronisk. Betaler heller ikke gebyr. IBAN og Swift er nok så vidt jeg har erfaret, har aldrig påført registreringsnummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gratis i nordea hvis man vælger nordea overførelse...... Mht. at man får et brev, så er nogen kontier underlagt det via EU Mine i både danske bank og nordea er, men ikke nykredit Det underlige er så at det kun er nogen kontier.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har også Nordea i både DK og SE. Får kun fysisk kvittering på SE siden. DK siden får jeg det elektronisk. Betaler heller ikke gebyr. IBAN og Swift er nok så vidt jeg har erfaret, har aldrig påført registreringsnummer.
helt samme her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites