Jump to content
larsk

Postomdeling?

Recommended Posts

For lige at sætte rammen, så må jeg forklare at jeg bor på landet, og det betyder at vi og naboerne i bred forstand har vores postkasser samlet oppe ved landevejen. Posten er et landpostbud i gul højrestyret bil, som tipper posten i postkasserne ud af sideruden. Jeg har ofte undret mig over den uregelmæssige postgang og især manglen på udbringning af pakker, men dagens oplevelse tager alligevel prisen for wierd. I morges (mandag morgen) kl. 05.30 mødte min hustu landposten, som var ved at fordele post i postkasserne på vejen. Vores inklusive. Jeg tømte den kl 7.30 og der var en stak postomdelte reklamer, som ikke var der sidst på søndag eftermiddag. :rolleye: 'Normalt' kommer posten forbi hos os ved 14-15 tiden, mandag til fredag, og aldrig lørdag og søndag. Vi får dog reklamer uafhængigt af posten også, og ofte fyldt postkassen helt op i weekenden. Er der en tidlig postomdeling på landet, jeg bare aldrig har fanget, eller var det bare et postbud, som var kommet bagud sidste uge, og startede arbejdsdagen med at tømme bilen? :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk postomdeling er måske en af disse ting, som man strengt taget ikke behøver at forstå til fulde - man kan komme langt med blot at acceptere :laugh: Jeg har selv ind i mellem oplevet, at et postbud kommer med lidt reklamer, og senere samme dag kommer et andet postbud med "rigtig" post. Vi har selv et meget flinkt postbud, som nogle ganger kommer helt til døren med diverse pakker. Jeg forstår ikke efter hvilket system man adviserer om pakker til afhentning / forsøger at bringe pakker ud. Er næsten sikker på at have oplevet et og samme postbud komme med en pakke og samtidigt et advis om en anden pakke til afhentning. Måske noget med størrelse - måske noget med afsenderens ønsker - måske noget helt andet ... Som skrevet i indledningen - man behøver jo ikke at forstå :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Sender 12-15 pakker med Posten hver eneste arbejdsdag hele året, jeg forstår heller ikke Posten.............:scared: Men, en af de forvirrende elementer er, at Posten Logistik sender pakker ud som adviseres med brev gennem Posten Brev (Posten Meddelande AB). Posten Brev synes det er trist at gå glip af lidt god omsætning, så de tillader forsendelser i det almindelige brevsystem på op til 2 kilo, og det er noget billigere and at sende med Posten Logistik. Så "Posten" har 2 forskellige selskaber som konkurrerer på livet løs. Jo, det........ Og som "superbruger" af begge selskaber så er det sgutte lettere at overskue.... TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så for lige at toppe den op, så var der post igen samme (mandag) aften: 12 adresserede breve og 2 adresserede blade, samt reklamer :rolleye: Virker lidt som om alt det adresserede var samlet til bunke over flere dage. :sick: Har ventet på et nyt sim-kort i 2½ uge og måtte genbestille i går, nu får jeg nok 2 kort samme dag :flov: Sidste uge ringede posten, og kom med en pakke OG en pakkeseddel - han forklarede at det var sorteret før han fik ringet og spurgt om jeg var hjemme (???)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites