Jump to content
larscph

BMW Comfort Access med mere end én nøgle

Recommended Posts

Vel hjemme i går efter en tur til Stockholm medbragte vi en rigtig fin lille BMW 120iAut årgang 2006 med kun 53000 km på hjulene - dejlig lille vogn og en smule misundelig er jeg nok på kæresten, det er jo hendes og ikke min :) Der stod intet om det i salgsannoncen, men efter at have luret lidt på håndtaget i førersiden der har de dér "riller" som man skal sætte fingeren på når bilen har comfort access nærlæste jeg "dosmersedlen" fra da den blev produceret. Og der står jo sørme "322 Komfortzugang" - hep... Det trækker jo ikke ned, jeg kunne bare ikke få det til at fungere før jeg skiftede batteri i den sidste nøgle der var med hvor remote funktionen ikke virkede. Så kan man sørme med nøglen i lommen låse bilen op og i, starte den og det hele. Smart! Nu er det så bare at de to øvrigt nøgler "virker ikke" i forhold til comfort access - men derudover fungerer de fint. Jeg tænker næsten at det er noget med at det skal slås til per nøgle for at virke - men kan ikke rigtig finde noget i opsætningen i bilen hvor man kan aktivere det syn's jeg. Er der nogen der ved om det er noget BMW kan/skal fikse? Det ville jo være ret smart hvis man kunne få om ikke andet to nøgler til at fungere i forhold til comfort access.... Og så lige et billede af den nye lille racer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var forbi de lokale BMW venner nede i glashuset her til morgen for at aftale at de skal kigge på bagrudevaskeren som ikke rigtig sprøjter noget sprinklervæske - lidt vigtig detalje for den suger snavs til sig bagpå på linje med en stationcar! De mener bestemt godt, at den kan lære at accpetere mere end én nøgle for så vidt angår Comfort Access, men det er noget de skal kode ind. Så nu må vi se på tirsdag om det også passer i praksis :) P.S. Holder sådan nogen pigdæk længe??? ;) Den er leveret med et sæt fine Nokian pigdæk der har kørt måske 600 km.... Hold da op noget bras at køre med i byen (læs: de støjer da absurd meget)...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah - var jo nede hos BMW i Malmö. BMWs konklusion var at den anden nøgle var defekt - derfor det ikke fungerede med komfort åbning. Han vidste at der var garanti på den hvor jeg havde købt den - så det skulle jeg da ikke bikse med - næh de skulle nok kontakte forhandleren hvor jeg havde købt den og klare det med ny nøgle på garantien og så bestille en hjem til mig. Han ringede så i dag 2 dage senere for at sige at det var bestilt nu og han ville ringe når den var der. Det er sgu da ganske fin service! Til gengæld skal jeg ikke lige have eftermonteret bluetooth håndfri i den (!) - det er en "Phone" menu i computeren i den men "phone not installed". Så jeg havde tænkt at det måtte være rimeligt at få ordnet. JOTAK - de har nu undersøgt det og det skulle lige koste 26.000 sek at få Bluetooth i den... WTF... Hehe... Tror vi lever uden!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah - var jo nede hos BMW i Malmö. BMWs konklusion var at den anden nøgle var defekt - derfor det ikke fungerede med komfort åbning. Han vidste at der var garanti på den hvor jeg havde købt den - så det skulle jeg da ikke bikse med - næh de skulle nok kontakte forhandleren hvor jeg havde købt den og klare det med ny nøgle på garantien og så bestille en hjem til mig. Han ringede så i dag 2 dage senere for at sige at det var bestilt nu og han ville ringe når den var der
Ved du, hva sådan en ny nøgle løber op i hos BMW?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved du' date=' hva sådan en ny nøgle løber op i hos BMW?[/quote'] Nej jeg ved det ikke - for sælgeren af bilen betalte den (jeg købte bilen med garanti). Jeg mener ikke de er hysterisk dyre egentlig, jeg overvejede en ny til min 330'er som er med det indbyggede selvopladelige batteri (og dermed ikke komfortaccess funktion) hvor batteriet er godt slidt så remoten i den rækker ikke mere end 2-3 meter. Det var dyrt nok til at jeg besluttede at jeg godt kunne leve med den kort rækkevidde, men så vidt jeg husker ikke over 1000 sek...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej jeg ved det ikke - for sælgeren af bilen betalte den (jeg købte bilen med garanti). Jeg mener ikke de er hysterisk dyre egentlig' date=' jeg overvejede en ny til min 330'er som er med det indbyggede selvopladelige batteri (og dermed ikke komfortaccess funktion) hvor batteriet er godt slidt så remoten i den rækker ikke mere end 2-3 meter. Det var dyrt nok til at jeg besluttede at jeg godt kunne leve med den kort rækkevidde, men så vidt jeg husker ikke over 1000 sek...[/quote'] 2.100 SEK hos Paulssons i Helsingborg. Måske man sku slå et slag forbi Autobahn - han ka måske trylle een frem til en fair pris...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dammit... Det var godt nok dyrt - og det er for en comfort access nøgle? De skal godt nok kode den ind i bilen computer også for at comfort access fungerer - men så er det da godt nok også betalt... Lad gerne høre hvad Niklas kan gøre det for :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nøglen ska med udgangspunkt i bilens stelnummer bestilles i Tyskland - derfor.
ja det ved jeg - og man skal vise ID for at hente den efterfølgende. Nøglen jeg fik virkede så fint nok som almindelig remote og kunne starte bilen hvis man trykkede den på plads i nøglehullet. Comfort Access virkede dog ikke - og det viste sig så at de skal kode nøglen ind i bilens computer manuelt før dén feature også fungerer - de havde de bare lige glemt i først omgang (det var jo også BMW Malmö der stod for det). Nå men efter det var på plads virkede det 100% Det kan i øvrigt maximalt være 2 stk nøgler kodet ind til comfort access.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites