Patrykdk 10 Anmeld indhold Skrevet January 22, 2011 Hej, jeg blev nødt til at investere i en ny HD pga "blå skærm..CODE:7 mv). Jeg har monteret den og kan se den i BIOS, men jeg kan ikke komme videre:rolleye: Når jeg vil installere OS, får jeg besked om at der ingen HD er. Er der én som har tid til at hjælpe??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2011 Hej, jeg blev nødt til at investere i en ny HD pga "blå skærm..CODE:7 mv). Jeg har monteret den og kan se den i BIOS, men jeg kan ikke komme videre:rolleye: Når jeg vil installere OS, får jeg besked om at der ingen HD er. Er der én som har tid til at hjælpe???Hvad er disken sat til i BIOS? SATA/AHCI/IDE? Hvilket OS installerer du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2011 Under "Controller" står der Serial ATA Under "Port" står der SATA-0 I dag ville jeg installere WIN XP. Jeg får først min WIN 7 på mandag og så vil jeg have den installeret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Nu har jeg lige opdaget at "RAID ON". jeg har læst en hel del om det uden at have fundet ud af hvad det er;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Under "Controller" står der Serial ATA Under "Port" står der SATA-0 I dag ville jeg installere WIN XP. Jeg får først min WIN 7 på mandag og så vil jeg have den installeretHvor stor er disken? Hvilken version af XP? (org., sp1, sp2, sp3?) Har du prøvet at loade SATA-drivere (F6/Third party drivers) ved install? (-> http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_install_windows_xp_on_a.htm - brug en USB-stick istedet for en diskette ;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Nu har jeg lige opdaget at "RAID ON". jeg har læst en hel del om det uden at have fundet ud af hvad det er;-)Svært at køre et RAID med kun én disk ;) Af med det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Nu ved jeg ikke om jeg kom til at skrive noget forkert. Følgende står der under "SATA Operation: The factory default setting is RAID Autodetect/AHCI) Skal dette ændres? Disken er på 500 MB. Den eneste XP jeg har er org, dvs der skal efterfølgende downloades SP Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Nu ved jeg ikke om jeg kom til at skrive noget forkert. Følgende står der under "SATA Operation: The factory default setting is RAID Autodetect/AHCI) Skal dette ændres? Disken er på 500 MB. Den eneste XP jeg har er org, dvs der skal efterfølgende downloades SPTil XP skal du vælge "IDE", da XP ikke understøtter AHCI - og du ikke kan køre et RAID med kun én disk. Ellers burde der være en option sidst i din BIOS-hovedmenu der hedder noget med "Load Safe/Default options". Jeg ville starte dér, hvis jeg ikke var bekendt med alle de forskellige termer og funktioner i BIOS (hvilket jeg er - men nu er det jo dig vi skal have videre *gg*) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Ellers burde der være en option sidst i din BIOS-hovedmenu der hedder noget med "Load Safe/Default options" Det kan jeg ikke se? Under menuen SATA Operation er der 4 valg muligheder: 1. RAID Autodetect/AHCI 2. RAID Autodetect/ATA 3. RAID On 4. Combination (SATA/PATA combination mode Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Ellers burde der være en option sidst i din BIOS-hovedmenu der hedder noget med "Load Safe/Default options" Det kan jeg ikke se? Under menuen SATA Operation er der 4 valg muligheder: 1. RAID Autodetect/AHCI 2. RAID Autodetect/ATA 3. RAID On 4. Combination (SATA/PATA combination mode4. Combination (SATA/PATA combination mode Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 ...lyder forresten som en DELL? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Ja, det er done...og hvad skal jeg gøre nu:-)?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Ja, det er det. Af de artikler jeg fandt på nettet så var det altid DELL!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Ja' date=' det er done...og hvad skal jeg gøre nu:-)??[/quote']Gem dine indstillinger og smid XP-cdén i og installér som tidligere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Gio, super:-) Den er i gang med at oprette partition. 1000 tak for hjælp!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Gio, super:-) Den er i gang med at oprette partition. 1000 tak for hjælp!!!!!!!Det var så lidt. God fornøjelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej igen, nu har jeg fået installeret WIN XP. Når jeg går ind under Egenskaber, så kan man se at HD kun er 127 GB og ikke 500 GB. Er det under partitionering at jeg har gjort noget galt??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Det er min først indskydelse, men uden at kigge på computeren, så er det svært at sige om du har gjort det korrekt...... Du kan evt. kigge under diskhåndtering (denne computer - administrer - diskhåndtering) Hvorfor installere du XP hvis du får win7 på mandag ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej igen, nu har jeg fået installeret WIN XP. Når jeg går ind under Egenskaber, så kan man se at HD kun er 127 GB og ikke 500 GB. Er det under partitionering at jeg har gjort noget galt???Ser BIOS den fulde størrelse? Har du installeret de forskellige servicepacks til XP? Den oprindelige XP understøttede vist kun op til 127GB diske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Menace, årsagen er som Gio skriver neden under. Det var inden jeg hentede SP XP? Det er en ny (brugt) PC jeg har købt til knægten og jeg ville lige checke at alt var som det skal. I morgen bliver den formateret og WIN 7 installeret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Gio, jeg fik ikke installeret alle SP inden jeg skrev:-) Alt er nu ok. PS. BIOS viste også den fulde størrelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Gio m.fl. der er alligevel noget galt. Når jeg kigger under diskhåndtering så kan jeg se, at kun 127GB er formateret (NTFS). Resten er "ikke allokeret"???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej Gio m.fl. der er alligevel noget galt. Når jeg kigger under diskhåndtering så kan jeg se, at kun 127GB er formateret (NTFS). Resten er "ikke allokeret"???? Det tyder på at partitionen der er oprettet kun er 127 gb. Du bør kunne udvide den med resten af pladsen. Altså du bør kunne allokere resten af pladsen til din nuværende partition. Men jeg bliver pludselig usikker på om man kan det i WinXP? Men anyway... glem det dog. Skulle du ikke intallere windows 7 i morgen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej, jo det skal jeg. Det irriterer mig bare. I diskhåndteringen kan jeg godt formatere resten, men så får jeg bare 2 partitioner. Mht WIN7: formaterer den disken automatisk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2011 Hej, jo det skal jeg. Det irriterer mig bare. I diskhåndteringen kan jeg godt formatere resten, men så får jeg bare 2 partitioner. Det har microsoft råd for :), og applikationen hedder diskpart. Se mere her hvordan du udvider din existerende partition: http://support.microsoft.com/kb/325590 Mht WIN7: formaterer den disken automatisk? Ja, men den vil anvende den eksisterende 127GB partition som standard. Når du kommer til der hvor du skal vælge hvilken partition win 7 skal ligge på vælger du avanceret og derfra "slet partition" (husk backup af data). Derefter lader win7 dig allokere hele disken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites