Wallaroo 10 Anmeld indhold Skrevet January 20, 2011 lige et hurtigt spørgsmå som jeg ikke ku finde svar på herinde, eller ved google søgning. :D i DK er beskatningen på aktiehandel jo: 28% af de første 44.300 - 43% af resten derudover. hvad er den i sveriege? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wallaroo 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 rettelse- det er selvfølgelig beskatningen af fortjenesten ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lingon 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 30 procent Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wallaroo 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 30% flad skat? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lingon 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 ja, så enkelt i normale tilfälde med 30 procent på kaptalindkomst uanset om det er aktier man har haft i kort tid eller lang tid eller om det er udbytter eller renteindtägter eller store eller små belöb. Man kan beregne skatten på: http://www.skatteverket.se/webdav/files/servicetjanster/skatteutrakning2010/prelskut10ink1.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 Så det er 30% på realiseret afkast går jeg ud fra? Er det egentlig lovligt at lave et "wash-out" i Sverige? Altså hvis man har et værdipapir som har tabt i løbet af året, hvor man så sælger det i slutningen af året for at sænke sit totale afkast og dermed skatten, for dog alligevel at købe det samme papir igen med det samme? Det er ulovligt i USA, men mig bekendt lovligt i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lingon 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 Ja, det er 30 procent på realiseret afkast. I tilfälde af man vil sälge en aktie med tab og köbe den igen af skattemässige årsager, så hedder det populärt at man skal tage en risiko for at det skal godkendes. Man må altså ikke köbe tilbage i samme sekund, men bör nok vente en dag eller to. Hvis det er en aktie som ikke handles ofte, kan det väre fornuftigt at vente lidt längere så aktiekursen kan nå at flytte sig. Kilde:http://www.aktiespararna.se/artiklar/Reportage/Planera-din-skatt-fore-arsskiftet/ "För att Skatteverket ska godta en skattemässig aktievändning.." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites