Jump to content
tReaX

Skorstensfejer

Recommended Posts

Vi har lige overtaget vores hus og havde besøg af en skorstensfejer i fredags... Og jeg er bestemt ikke glad... :mad: Det var igennem Simab der var aftale omkring denne skorstensfejer og jeg har så forsøgt at klage til dem, men jeg blev bestemt ikke mere glad.. :mad: Derfor ønsker jeg bestemt ikke nogen fra det firma indenfor mine døre igen, og har derfor søgt lidt på det. Og umiddelbart er det kommunerne der tegner aftaler med forskellige skorstensfejere/firmaer og det er dem der bestemmer afgiften eller er det? Men man kan måske også gøre det selv, og så få dem ud til brandeftersyn - som skal udføres hvert 4. år? Vi er bosat i Arlöv, så hører til Burlöv kommune. Kom med anbefalinger og hvad I ellers har af viden omkring skorstensfejere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har lige overtaget vores hus og havde besøg af en skorstensfejer i fredags... Og jeg er bestemt ikke glad... :mad: Det var igennem Simab der var aftale omkring denne skorstensfejer og jeg har så forsøgt at klage til dem, men jeg blev bestemt ikke mere glad.. :mad: Derfor ønsker jeg bestemt ikke nogen fra det firma indenfor mine døre igen, og har derfor søgt lidt på det. Og umiddelbart er det kommunerne der tegner aftaler med forskellige skorstensfejere/firmaer og det er dem der bestemmer afgiften eller er det? Men man kan måske også gøre det selv, og så få dem ud til brandeftersyn - som skal udføres hvert 4. år? Vi er bosat i Arlöv, så hører til Burlöv kommune. Kom med anbefalinger og hvad I ellers har af viden omkring skorstensfejere.
Hvad skete der? Det er også Simab i min kommune.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak, men jeg skal kunne argumentere for mine egne kundskaber med hensyn til at kunne udføre arbejdet selv og tvivler at det er nok at skrive jeg er ingeniør og har set det udført en gang og nok egentlig godt kan tænke mig til hvordan det skal gøres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skete der? Det er også Simab i min kommune.
Skorstensfejeren var tæt på at køre igen fordi jeg ikke 100% var klar over hvor de kom op på taget henne, som om jeg ville blive klogere på det om en måned?! Men jeg får dem da op på taget, da de siger de skal op på den side trapperne er til skorstenen. Sælger har informeret os om hvad der kommer til at ske og det er inkl. støvsugning af fyret. Dette er der så umiddelbart ikke noget af fra skorstensfejeren og jeg er da heldig at jeg må hente en avis han kan hive asken ud på og ikke bare ned på gulvet. Efter besøget får jeg gang i fyret igen, men fordi de ikke har rengjort det godt nok ender jeg med røg i hele kælderen og aktivering af brandalarm (så fik jeg da testet at den virkede.. :/ ) Jeg har efterfølgende kontakt med sælger og han siger at de SKAL støvsuge og jeg skal klage til SIMAB med det samme. Har så klaget til SIMAB og har egentlig kun fået ubhøvlede svar fra dem. Og det viser sig at prisen for den omgang er det samme som sælger har betalt, men det har været inkl. støvsugning hos sælger og eksl støvsugning hos os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - lyder som en kedelig oplevelse :( Du burde måske nok have haft styr på hvordan de kom op på taget, eller sælger skulle have oplyst dig om det. Der skal være monteret en halkskydd ét eller andet sted som stigen hægtes fast i, og det er så dér man går op. Hvad siger SIMAB til at de ikke har støvsuget fyret - det virker ikke rigtigt? Jeg har kun brændeovn her, men de gange jeg har haft skorstensfejer er der pænt blevet dækket af foran den så der ikke kom sod ud i stuen. Han har dog aldrig renset brændeovnen for sod bagefter, men det er jo også noget andet med et oliefyr.... Nå men surt altså :( Jeg har kun været tilfreds med SIMAB her og syntes i øvrigt det er rørende billigt at få sodet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm - lyder som en kedelig oplevelse :( Du burde måske nok have haft styr på hvordan de kom op på taget, eller sælger skulle have oplyst dig om det. Der skal være monteret en halkskydd ét eller andet sted som stigen hægtes fast i, og det er så dér man går op. Hvad siger SIMAB til at de ikke har støvsuget fyret - det virker ikke rigtigt? Jeg har kun brændeovn her, men de gange jeg har haft skorstensfejer er der pænt blevet dækket af foran den så der ikke kom sod ud i stuen. Han har dog aldrig renset brændeovnen for sod bagefter, men det er jo også noget andet med et oliefyr.... Nå men surt altså :( Jeg har kun været tilfreds med SIMAB her og syntes i øvrigt det er rørende billigt at få sodet :)
Sælger havde informeret os om at vi skulle have en lang stige og at vi kunne låne den hos genboen - vi valgte så at købe os en, for det havde ikke lige passet de sidste par dage at forstyrre genboerne og så har vi den fremover. Men ja, vi burde nok være bedre informeret, men det er jo ikke alt man husker at informere om når man overdrager huset eller når man overtager. Jeg vidste jo godt hvordan jeg ville komme op på taget. SIMAB siger det er en tillægstjeneste man selv skal sørge for at informere kontoret om eller skorstensfejeren - men skorstensfejeren ville vist bare hurtigst muligt væk herfra. Håber ikke det bliver ham igen næste gang - der er i hvert fald to forskellige der kører herude. SIMAB har jeg vist fået rettet ind da jeg fik gjort klart for dem at jeg ikke var en dum dansker og jeg ikke ville have de talte ned til mig. Jeg ved ikke om det er så rørende billigt at få sodet... 300 eksl. moms for sodning og 30 eksl. moms for støvsugning. Og så undrer man sig over at støvsugning ikke bare er standard?! SIMAB får nok en ny chance med mindre skorstensteamet melder tilbage med noget fornuftigt. Kommunen har jeg ikke fået fat i, så jeg ved ikke om vi er tvunget til SIMAB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja okay - mmmm - jeg gav cirka 150 sek tror jeg det var... Inkl moms og det hele - men det er så også "kun" en brændeovn jeg har som skal sodes hvert 2. år...
Så stor forskel kan der ikke være på brændeovn og fyr... Men jeg kan desværre ikke slippe uden om SIMAB - tak Burlöv kommune.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe.. det er det kendte svanske... Sprogkaj... :) Du har ret - braskaminan ska sotas vartannat år - ikke sodes... :D Men du forstod nok godt hvad jeg mente tror jeg....
Jaja da, men kunne da godt väre at de kom og sodede den til;) De er jo lidt sköre de svenskere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites