Jump to content
hpn

specielt modem til tele2 bredbånd?

Recommended Posts

Jeg har lige väret i kontakt med Tele2, da de kan tilbyde en meget billigere lösning end Telia, hvad angår bredbånd. De påstår, at vi SKAL köre med det modem (inkl router) som de sender til os, og at det ellers ikke vil fungere. Vi har selv en router og et ét måned gammelt modem, som vi alt i alt har betalt mere end 1000 kr for, og nu siger de, at deres lösning til 99 kr overgår vores eget. Kan det väre rigtigt, at det kun er muligt at have bredbånd via deres trådlöse modem/router? hvad er forskellen? bredbånd er vel nu engang bredbånd? Vi har netgear og dem, som de "godkender" er: Cisco 827 Cisco 837 Comtrend CT-564 Comtrend CT-562+ Efficient Networks SpeedStream 5100 Ericsson HM120dp Ericsson HM210dp Ericsson HM130dp Ericsson HM220dp Ericsson HM230dp Ericsson HM294dp Ericsson HM410 Ericsson HM490 Intertex IX66 Nokia 5921 Nokia 5121 Sagem FaST 1100E SMC-Europe SMC7401-BRA TekComm AR800C2-A01B Thomson SpeedTouch 330 USB Thomson SpeedTouch 510 Thomson SpeedTouch 516 Thomson SpeedTouch 546 Thomson SpeedTouch 585 Thomson SpeedTouch 585v7 Topcom Webracer 850 Topcom Xplorer 871 U.S.Robotics SureConnect USR9003 Westell A90-630199-07 Westell A90-327W84-06 Xavi x7722r+ Xavi x8021r

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også skiftet til tidligere nævnt selskab men er ikke sluppet fri af andet selskab endnu men beskeden jeg fik var at jeg sagtens ville kunne fortsætte med mit andet selskab's modem. Så det satser jeg stærkt på holder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at flytte både fastnet og bredbånd, kan vi spare 1300 kr/år alene i abonnementsomkostninger. Dertil kommer, at det er billigere at ringe, så vi kan kun spare på det. Vi har 6-8 mbit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved at flytte både fastnet og bredbånd' date=' kan vi spare 1300 kr/år alene i abonnementsomkostninger. Dertil kommer, at det er billigere at ringe, så vi kan kun spare på det. Vi har 6-8 mbit.[/quote'] Og vi fik en Ringpott på 300kr som ikke kan blive for gammelt. Så jeg skal kun betale abb de næste mange år :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og vi fik en Ringpott på 300kr som ikke kan blive for gammelt. Så jeg skal kun betale abb de næste mange år :)
Var det alm fastnet eller ip telefoni? - eller var det mon den "erstatning", som de giver i uppsägningsavgift for Telia?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forresten lige talt med deres support, og den eneste ko på isen er, at de ikke giver support til anden slags udstyr, end dem på listen ovenfor. Men så kan man kontakte den leverandör i stedet, hvis der skulle blive problemer. Han talte noget om DHCP eller PPoP tilslutning man havde på forskellige modem, og at man så selv skal gå ind og konfigurere modemet, såfremt man fik tilslutningsproblemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var det alm fastnet eller ip telefoni? - eller var det mon den "erstatning"' date=' som de giver i uppsägningsavgift for Telia?[/quote'] Det er fastnet. Kan ikke huske mht opsigelse af andet selskab osv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er sjovt nok lige blevet ringet op af Telia, der ville snakke om vores forbrug og aftaler til både tlf og internet og se, om vi kunne finde en bedre lösning :P De var sågar villige til at gå langt under deres almindelige priser, og hun vidste INTET om, at vi er igang med at flytte abonnementer, og hun gjorde sit bedste for, at vi skulle blive. Hun tilböd endda to måneders GRATIS internet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er sjovt nok lige blevet ringet op af Telia, der ville snakke om vores forbrug og aftaler til både tlf og internet og se, om vi kunne finde en bedre lösning :P De var sågar villige til at gå langt under deres almindelige priser, og hun vidste INTET om, at vi er igang med at flytte abonnementer, og hun gjorde sit bedste for, at vi skulle blive. Hun tilböd endda to måneders GRATIS internet.
når du skifter til tidligere nævnt selskab får Telia besked. Jeg fik samme opkald kort efter jeg havde skrevet under hos tidligere nævnt selskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ret så attraktivt ud. Er der nogen der har Tele2 i dag - for det er jo lidt fristende at skifte. Jeg er bare rigtig tilfreds med min Telia 12-24 mbit/s ned / 2,5 op forbindelse - hvor jeg så at sige aldrig oplever noget der minder om kapacitetsproblemer i deres netværk hverken til USA eller i Europa. Derfor ville det være rigtig surt at skifte og binde sig i 18 mdr hvis det ikke kører "lige så godt". Så vidt jeg kan se kan man ikke få højere hastighed end 1 mbit/s up hos Tele2 - har jeg overset noget eller passer det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ser ret så attraktivt ud. Er der nogen der har Tele2 i dag - for det er jo lidt fristende at skifte. Jeg er bare rigtig tilfreds med min Telia 12-24 mbit/s ned / 2,5 op forbindelse - hvor jeg så at sige aldrig oplever noget der minder om kapacitetsproblemer i deres netværk hverken til USA eller i Europa. Derfor ville det være rigtig surt at skifte og binde sig i 18 mdr hvis det ikke kører "lige så godt". Så vidt jeg kan se kan man ikke få højere hastighed end 1 mbit/s up hos Tele2 - har jeg overset noget eller passer det?
Jeg tror at tidligere nævnt selskab kan tilbyde samme hastighed som andet selskab men ring og hør dem ad. Jeg venter på at overgå helt til tidligere nævnt selskab. Der er jo lige opsigelses tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
når du skifter til Tele2 får Telia besked. Jeg fik samme opkald kort efter jeg havde skrevet under hos Tele2.
Jeg skrev også "INTET" - brugt ironiskt ;) - det virkede alt for oplagt
Jeg tror at Tele2 kan tilbyde samme hastighed som Tele2 men ring og hør dem ad. Jeg venter på at overgå helt til Tele2. Der er jo lige opsigelses tid.
:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites