skov76 10 Anmeld indhold Skrevet January 12, 2011 Hej alle, Jeg har boet i Malmø i mere end 2 år. Men til problemet/udfordringen: jeg har siden 2002 haft en lejlighed i Kbh som har været udlejet til forskellige lejere siden 2006. Da jeg selv har boet i den i længere tid skal jeg ikke betale dansk skat af en eventuel gevinst (iflg. skat i dk) under forudsætning af, at jeg er bosiddende i DK. Problemet er selvfølgelig, at jeg ved et salg nu skal betale gevinst skat på 22% til skatteverket og denne gevinst beregnes som Salgspris - (Købspris + forbedringer). Skatteverket tager desværre ikke udgangspunkt i ejendomsværdien på tilflytningstidspunktet, som vel er mere fair.mad: Denne øvelse bevirker, at det lille overskud der måtte være tilbage bliver reduceret til næsten ingenting. Går ikke ud fra, at jeg "bare" kan flytte hjem i 3-6 mdr. og på denne måde slippe - det hedder vist omgåelse af skat. Hvis det er alt for besværligt fortsætter jeg bare udlejningen, men ville gerne komme videre... Men hvis der er nogen der har erfaring med dette - så hører jeg gerne fra jer (2480 3018). Alternativt ville en reference til en god revisor eller anden rådgiver også være meget super!! Mvh Mikkel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites