ice 10 Anmeld indhold Skrevet January 12, 2011 Starttid: 2011-01-12 12:53 Forventet sluttid: 2011-01-12 14:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Risiko for nedfaldende is Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Fantastisk!! Sidder som bil nr. 3 i køen fra DK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Fantastisk!! Sidder som bil nr. 3 i køen fra DK... I tunnellen? Fyr godt op for tomgangs-omdrejningerne :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Starttid: 2011-01-12 12:53 Forventet sluttid: 2011-01-12 14:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Risiko for nedfaldende is Hva skete der imorges ved 8-tiden? -> en "million" redningskøretøjer og lægeambulancen kom hamrende ned i tunnelen fra den danske side. Jeg var lige kommet gennem "forbindelsen" fra S til DK, og på dét tidspunkt var trafikken blot genereret sporadisk lidt før tunnelen af 2 biler, som havde rørt hinanden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Hyggeligt Lasse!! Jeg sender dig en kop virtuel kaffe! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 I tunnellen? Fyr godt op for tomgangs-omdrejningerne :th2: Nope, der er lukket inden tunellen... :th2: Sidder bare og venter på at vi får lov at vende om... Kling & Klang render rundt og venter vist på friske forsyninger af citronmåne.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Nope, der er lukket inden tunellen... :th2: Sidder bare og venter på at vi får lov at vende om... Kling & Klang render rundt og venter vist på friske forsyninger af citronmåne.. Det er vel onsdagssnegle, de skal have i dag! Surt show at sidde der og vente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Hva skete der imorges ved 8-tiden? -> en "million" redningskøretøjer og lægeambulancen kom hamrende ned i tunnelen fra den danske side. Jeg var lige kommet gennem "forbindelsen" fra S til DK' date=' og på dét tidspunkt var trafikken blot genereret sporadisk lidt før tunnelen af 2 biler, som havde rørt hinanden...[/quote'] Det var ret underligt. Det så harmløst ud, men den forreste havde fået krøllet kølerhjelmen rigtigt pænt, så måske har de mere end bare rørt hinaden, og måske sad der tilskadekomne i bilerne. Da jeg kørte forbi gik der dog 2 personer udenfor og undersøgte bilerne. Mon ikke de ville være blevet ved evt. tilskadekomne i stedet? Det sker vel også at redningstjenesten overreagerer når de hører "bro-ulykke". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 NEJ......det SKER bare ALDRIG!! Det sker vel også at redningstjenesten overreagerer når de hører "bro-ulykke". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 nu kører vi... wuhuu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 nu kører vi... wuhuu De tester med et par biler? Hvis du får noget i hovedet, så lukker de igen Stadig lukket i følge hjemmesiden - tsk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Iøvrigt helt utroligt de ikke har tænkt på at vikle varmetråde omkring kablerne til at forhindre den slags her..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Som andre steder ligger der en fast plan klar hvis der bliver meldt noget - f.eks bombetrussel på Nørreport, uheld på Øresundsbroen osv. Den slags planer ligger fast og bliver fulgt som den skal. Kan jo se herinde at en skriver at de bare rørte hinanden, en anden mener at den enes motorhjælm var godt krøllet. Dem der skal hjælpe har intet grundlag for at vurdere hvad der er behov for før de er på stedet så hellere sende for mange afsted istedet for ikke at kunne yde den nødvendige hjælp. Tror de fleste herinde ville blive forargede hvis det var nogen de selv kendte der sad fastklemt i en bil og havde brug for lægehjælp og der så blot dukkede en cykel-betjent op for liiiiige at vurdere behovet for assistance. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Stadig lukket i følge hjemmesiden - tsk Den er opdateret nu. Og jeg har sandeligen også fået en sms. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Var ved pylonerne kl 12.40 i retning mod DK idag. Ingen trafik, og så lige pludselig 1 km før første pylon, så ser det bare ud som om det begynder at vælte ned med is over alt, tænker ah det må være solen, men er ret hurtigt ved pylonerne og tænker så bare FUUUUUUCK!!!! Pludselig føles turen forbi kablerne ret lang, men blev ikke ramt... Har ikke lyst til at prøve det en gang til, for den går sgu ikke to gange, og man er ikke herre over en skid i sin bil når det vælter ned over alt på begge vejbaner.... Lortevinter.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Det var ret underligt. Det så harmløst ud' date=' men den forreste havde fået krøllet kølerhjelmen rigtigt pænt, så måske har de mere end bare rørt hinaden, og måske sad der tilskadekomne i bilerne. Da jeg kørte forbi gik der dog 2 personer udenfor og undersøgte bilerne. Mon ikke de ville være blevet ved evt. tilskadekomne i stedet? Det sker vel også at redningstjenesten overreagerer når de hører "bro-ulykke".[/quote'] Så ret harmløst ud.....jeg passerede da lægebilen og fejebladet var nået frem, der stod dog en læge ved føresiden i BMW'eren, måske et ildebefinde over den krøllede kølerhjelm på hans lækre beeeemer, fra 1995..... :-) Ja, det var vildt med at det hardvare for sådan et lille knald, sad og ventede på at en EH-101 skulle lande midt på vejen......men den var nok til service, som sædvanlig..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Sådan lige ang. de SMS'er. Er der ikke en mere pålidelig og rettidig måde at få sådanne meldinger på sin telefon (iPhone og Android)? Nu har jeg heldigvis ikke (endnu) været ramt af bro-/tunnellukninger, men selvom jeg har været skrevet op til SMS tjenesten ca. 6 mdr. indtil videre, denne gang. Jeg ved der har været flere lukninger, eller andre ting (såsom ulykker) som giver væsentlige forsinkelser, og SMS'en omkring risikoen for nedfaldende is er den første SMS jeg rent faktisk har modtaget. Har været skrevet op tidligere, og der blev jeg sur og frameldte mig, fordi det var absolut ubrugeligt. Blot for at give et lidt mere ekstremt eksempel så har jeg opnået at få en SMS om at broen var lukket, ca. 30 minutter efter at broen var åbnet igen. SMS'en i dag modtog jeg kl. 12:57 og jeg kan se i SMS'en at broen blev lukket 12:53, så det er jo en relativ acceptabel hastighed ift. det ekstreme eksempel. Men er det kun mig der synes at sådan en SMS bør sendes ud 100% automatisk med det samme de lukker broen. Skide være med årsagen, den kan jeg læse mig til senere, så længe jeg kan planlægge efter at broen er lukket og vente med at tage afsted. På 5 minutter har man jo nået at nå hele vejen gennem København og sidde ude ved tunnelen (overdrivelse fremmer forståelsen), hvor jeg jo rent faktisk kunne have brugt den time hvor broen har været lukket til rent faktisk at ordne lidt mere arbejde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Jeg fik kun SMS om åbningen. Ikke om lukningen. Så alt er som det plejer :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Sådan lige ang. de SMS'er. Er der ikke en mere pålidelig og rettidig måde at få sådanne meldinger på sin telefon (iPhone og Android)? . Nu ved jeg ikke om deres mail-service er mere pålidelig, men ellers kunne det være en mulighed. Jeg tilmeldte mig den idag, så får vi se hvad der er mest pålideligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Jeg fik kun SMS om åbningen. Ikke om lukningen. Så alt er som det plejer :th2: Og jeg fik kun info om lukning, ikke genåbning. Så ja, alt er ved det gamle. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Det sker vel også at redningstjenesten overreagerer når de hører "bro-ulykke". Der ligger klare retningslinier for hvad der skal sendes på hvilke alarm-meldinger....det er noget alarmcentralen har liggende. Nu er det heller ikke altid anmelder er helt rolig til at fortælle hvad der reelt er sket, så nogle gange kan det godt lyde noget voldsommere end det nok egentlig er.... (og ja...jeg ved hvad jeg snakker om). "Bevidstløs på gaden med hjertestop(?)" fredag/lørdag nat er 90% af gangene en beruser der bare skal vækkes og sendes videre...men nogle gange er det noget andet der er galt og derfor bliver der somregel også sendt en ambulance til at tilse den sovende(?). Så kan man jo altid skændes om det er rimligt eller ej.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Så ret harmløst ud.....jeg passerede da lægebilen og fejebladet var nået frem, der stod dog en læge ved føresiden i BMW'eren, måske et ildebefinde over den krøllede kølerhjelm på hans lækre beeeemer, fra 1995..... :-) Ja, det var vildt med at det hardvare for sådan et lille knald, sad og ventede på at en EH-101 skulle lande midt på vejen......men den var nok til service, som sædvanlig..... hov hov hov vi har 14 at tage af og de er til rep ikke service :-P meget af det materiel man sender med er for den sags skyld også en præventiv foranstaltning da det kan gå nok så galt6 i den tunnel når man ikke lige kan hoppe på den anden side af autoværnet. derfor har man disse beredskabsplaner. og helt ærligt så ville jeg have en smule øv på hvis der manglede det udstyr der kunne rede mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Det var ikke i tunellen. Det var på Peberholm. Og jeg har også oplevet det modsatte. Boede på Lyngbyvej og så en vogn komme rullende på siden (!) hen ad vejen, gnisterne fløj til alle sider, og der var rigtig god fart på, til den lå stille, heldigvis på dækkene. Jeg ringede straks efter en ambulance, og de sagde så "vi sender liiiige en patruljevogn forbi først". Og da de kom var de mere interesseret i at få at vide hvem der havde anmeldt det, og få skrevet mit navn op, end at hjælpe manden. De kom så selv til at køre ham på hospitalet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 De kom så selv til at køre ham på hospitalet. Så har alle (læs: de få der er tilbage) ambulancer nok været optaget med at køre folk hjem fra hospitalet eller køre til små skrammer (for man skal da have en ambulance hvis man bløder (uanset hvor meget) eller hvis man brækker en finger....man har jo betalt skat i mange år). For Politiet plejer da ikke være blege for at kalde ambulancer til "transport". (De skal jo have en skade-journal til forsikringen....åbenbart med en ambulance uanset hvad) *Undskyld for det sure opstød - Er bare berørt af disse tossestreger* *Kan indeholde ironiske bemærkninger* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2011 Iøvrigt helt utroligt de ikke har tænkt på at vikle varmetråde omkring kablerne til at forhindre den slags her..... Det var ikke særligt klogt. Du har lige givet dem en undskyldning for at hæve priserne yderligt. Først skal det undersøges (1 mill) og så skal det i udbud (,25 mill). Derefter skal det monteres hvor broen bliver 1 sporet og 50 km i timen, mens nogle tosser ligger og vikler noget kabel omkring (x mill). Dertil kommer udgifterne til strøm hele perioden mens der er skiftevis sne og tø, samt når vinteren så rigtigt sætter ind så virker skidtet ikke og du er tilbage ved status qou (men med 'legale' højere bropriser)...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites