Don A 10 Anmeld indhold Skrevet January 10, 2011 Har købt et logitech z-5500, men skal bruge et længer kabel end det der følger med.. Og var så en tur i MedieMarkt. Der have de en rulle kabel som der var THX godkendt. Så er det bare jeg uner mig, skal et højtalerkabel være det eller er det bare et salgstrick ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Har købt et logitech z-5500' date=' men skal bruge et længer kabel end det der følger med.. Og var så en tur i MedieMarkt. Der have de en rulle kabel som der var THX godkendt. Så er det bare jeg uner mig, skal et højtalerkabel være det eller er det bare et salgstrick ??[/quote'] Er et par år siden jeg har beskæftiget mig med det, men mener at det ikke helt er en "and" - dog kræver det at både forstærker samt højtalere og evt. dvd også er godkendt... Nåede selv til den konk. at mine højtaler(enten ikke dyre nok eller alder) ikke var, og derfor blot købte std. 4ohm kabel... Kommer alligevel ok langt med DTS og hvis du kigger på udbudet af THX film tror jeg også nemt man bliver skuffet ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Sættet er thx godkent, så ville da være super med kabler der så også er. -:). Men der er nok noget om det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Sættet er thx godkent' date=' så ville da være super med kabler der så også er. -:). Men der er nok noget om det.[/quote'] Hvis man endeligt skal gå amok er der sikkert kommet en vers. 2 og alt muligt... Tror kun det er hver anden film eller lign. som har DTS, og det format er vel snart 10 år gammelt...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 THX-godkendt højttaler-kabel!!? *fnis* Så længe du ikke bruger ringe-ledning, så er det helt som det skal være. Det er jo kun et pc højttaler-sæt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Kjell & Co har hvidt kabel - relativt diskret hvis man skal have det i stuen - 50 meter på en rulle til 159/199/279 for 0,75/1,50/2,50 mm2 Det fungerer ganske fremragende bl.a. her til mit lille hyggesurround anlæg fra Denon og et lille fikst højttaler-sæt fra Argon... Jeg tror også det vil fungere med sættet fra Logitech... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 var også mere om det var en god joke, eller det sande virkelighed. men tror bare jeg finder noget som ikke er thx godkendt så. skal kun bruge 2 x 10m ca Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Check Kjell & Co... De har også 20 meter til en eller anden fornuftig pris... Gider du ikke shoppe "live" så er der jo også altid http://www.av-cables.dk/ og http://www.av-connection.dk/ der har en masse af dén slags.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Check Kjell & Co... De har også 20 meter til en eller anden fornuftig pris... Gider du ikke shoppe "live" så er der jo også altid http://www.av-cables.dk/ og http://www.av-connection.dk/ der har en masse af dén slags.... takker, tjekker lige dem alle sammen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Du skal op i nogle helt andre lag for at kunne retfærddiggøre dyre kabler. Men det er jo den klassiske diskussion audiophiles imellem :D Så længe folk bare helt undgår at hoppe på noget som det her*, så skal jeg nok lade være med at lufte min skepsis alt for højlydt :th2: *The cables have arrows on them to “indicate correct direction for connecting cable”. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Ahh.. Hahaha... Hmm.. Men det er da så de små elektroner ved i hvilken retning de skal flytte sig - jeg er SIKKER på at sådan et smart kabel også kar direction indicators på indersiden.. *GG* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Ahh.. Hahaha... Hmm.. Men det er da så de små elektroner ved i hvilken retning de skal flytte sig - jeg er SIKKER på at sådan et smart kabel også kar direction indicators på indersiden.. *GG*Noget af et skidt netværkskabel, hvis de små elektroner kun må bevæge sig én vej ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Noget af et skidt netværkskabel' date=' hvis de små elektroner kun må bevæge sig én vej ;)[/quote'] Ah.. Hmm.. Jeg indrømmer at jeg ikke klikkede på linket før nu ... :) Jeg troede det var audiokabel der havde retningspile.. *G* Lidt ligesom Super-duper-HQ HDMI kabel, er det ikke også noget pjat... Altså enten er der vel signal eller også er der ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cronatus 13 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Det minder mig om dette glimragende kabel på amazon (sjovt nok også et denon kabel): http://www.amazon.com/Denon-AKDL1-Dedicated-Link-Cable/dp/B000I1X6PM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1294739730&sr=8-1 Husk at læse kommentarene/reviewsne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Det minder mig om dette glimragende kabel på amazon (sjovt nok også et denon kabel): http://www.amazon.com/Denon-AKDL1-Dedicated-Link-Cable/dp/B000I1X6PM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1294739730&sr=8-1Samme kabel, såeh.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 *GGGGGGGGGGG* Damn.. Hehe... Ret god humor :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 THX-godkendt højttaler-kabel!!? *fnis* Så længe du ikke bruger ringe-ledning, så er det helt som det skal være. Det er jo kun et pc højttaler-sæt ;) Ikke at det er det samme, og giver dig ret i at dette altid vil være til debat - men jeg måtte ud og ligge flere kr. for et (kan ikke huske godkendelsen) godkendt HDMI kabel for at få overført billed til mit tv fra forstærkeren. Det "billige" som hænger i alle elektronikbutikker virkede simpelthen ikke... Måtte ringe til Pioneer da jeg var pænt hissig over at deres egen forstærker og plasma ikke kunne tale sammen:( Du kan også høre forskellen på hvordan de forskellige enheder arbejder/lyder på forskellige kabler -> har kun testet std mod lidt til dobbelt så dyrt, da jeg også mener du skal have lagt en del kr. og godkendt dine øre for at kunne høre forskel på 50 kr. m og eks. 250 kr. m. At samme højtalere er tilknyttet min egen comp syntes jeg ikke er så pænt at nævne ;) Er dog fint tilfreds med dem til alm. musik afspilning.. (er tale om deres lidt ældre Z4 serie som jeg troede var samme højt...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Ikke at det er det samme' date=' og giver dig ret i at dette altid vil være til debat - men jeg måtte ud og ligge flere kr. for et (kan ikke huske godkendelsen) godkendt HDMI kabel for at få overført billed til mit tv fra forstærkeren. Det "billige" som hænger i alle elektronikbutikker virkede simpelthen ikke... Måtte ringe til Pioneer da jeg var pænt hissig over at deres egen forstærker og plasma ikke kunne tale sammen:([/quote']Nu er der jo forskellige HDMI-standarder, som ikke har noget at gøre med om de lyder ens / ser ens ud i forskellige prissegmenter. Forskellen ligger i enheden, og ikke kablet. Men man skal jo sørge for at have et kabel der understøtter de standarder man har i huset - men dette burde ethvert nyere HDMI-kabel gøre. Prisen afgør så kvalitet af stik, længde o.a. umiddelbart irrelevant på kort sigt. Men på længere sigt gør prisen en forskel, selvfølgelig. Jeg havde skam også fornøjelsen af et HDMI-kabel som simpelthen ikke kunne holde sync fra min BluRay til mit Samsung. Ud til højre med skidtet, og ind med et tilsvarende med samme specs = bingo. Hul igennem, og slut med sporadisk sort skærm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Så længe folk bare helt undgår at hoppe på noget som det her*' date= så skal jeg nok lade være med at lufte min skepsis alt for højlydt :th2:Nu vi ér igang, så kunne man jo også kaste 2,200$ efter dette HDMI-kabel ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Og det er ikke en gang THX certificeret http://www.amazon.com/gp/product/B000J36XR2/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_2?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B00092HOCQ&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1JT1H1CNA7ZR9AJCTA40 et Men free shipping Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Og det er ikke en gang THX certificeretPoint taken.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Er der nogen der ved om man kan forlænge de der AudioQuest K2 kabler? Der er 2.60 meter til mine højttalere... Overvejede om det kan forlænges... Jeg har et par meter strømledning fra da jeg satte lamper op - hvis jeg nu køber et par stik her den her type til strømledningen og bygger lidt forlængerr af det: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttalerstik/bananstik_roed_guldbelagt_162_da.html vil anlægget så stadig kunne spille Britney Spears uden forvrægning? De er trods alt guldbelagt.... Og hvor meget er tolden på sådan et fra USA hvis jeg får det sendt? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2011 Er der nogen der ved om man kan forlænge de der AudioQuest K2 kabler?Jeg har hørt om flere der har haft held med flettet loddetin som forlænger - såjadetkandusagtens. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites