Jump to content
Daniel Horn

Flytte til Malmö

Recommended Posts

Hej Jeg vil gerne flytte til Malmö men er i tvivl om hvilken type bolig jeg skal tage. Jeg overvejede lidt at købe en lejlighed da jeg har fundet et par billige gode, men hvis jeg aldrig kan komme af med dem igen synes jeg ikke det er så fedt. Så har jeg kigget lidt på lejelejligheder, men der er jeg lidt i tvivl om begrebet 2. hand? En der kan forklare hvad ulemperne er ved det? Sidst, hvor kan jeg søge efter gode lejelejligheder? Nogen der kender nogen gode links eller kender nogen der kender nogen? :) Kender kun selv blocket.se..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg vil gerne flytte til Malmö men er i tvivl om hvilken type bolig jeg skal tage. Jeg overvejede lidt at købe en lejlighed da jeg har fundet et par billige gode, men hvis jeg aldrig kan komme af med dem igen synes jeg ikke det er så fedt. Så har jeg kigget lidt på lejelejligheder, men der er jeg lidt i tvivl om begrebet 2. hand? En der kan forklare hvad ulemperne er ved det? Sidst, hvor kan jeg søge efter gode lejelejligheder? Nogen der kender nogen gode links eller kender nogen der kender nogen? :) Kender kun selv blocket.se..
2 hand svarer til dansk fremleje. Det er dog i SV ganske velorganiseret, man skal godkendes af ejeren af ejendommen, hvor de kigger lidt på lejers ubetalte gæld osv. Har du lidt positiv historik med fra DK er det en rigtig god løsning, der er en del svenskere der er blevet bange for at leje ud til danskere, grundet uheldige episoder. Mht. priserne i fremtiden, ja, så mener jeg ligesågodt du kan kaste en terning, er der lige antal øjne på terningen, stiger priserne, ulige falder de.....håber jeg har hjulpet dig :) Tror dog mest på at priserne skal falde i Skåne, men hvornår?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen, Nu har jeg i et par måneder skrevet på utallige annoncer på blocket.se men ingen har svaret endnu. Er det fordi jeg skriver på dansk? Er det fordi min mail ender på .dk og folk ikke gider snakke med danskere? Eller hvad sker der? :)
Sverige og mail er, desværre, ikke på samme niveau som i DK - og slet ikke hvad angår bolig-annoncer. Du skal nok ringe til dem, hvis du skal gøre dig nogle forhåbninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites