Marraffay 10 Anmeld indhold Skrevet December 30, 2010 Står i den situation at jeg skal have lidt godt til örerne, til brug derhjemme. Til brug på farten bruger jeg in-ear, derhjemme er jeg på udkig efter nogen ordentlige örevarmere! Men hvilke?? Jeg er ikke på udkig efter det ypperste feinschmecker, men alligevel et solidt headset med fast bas og dybde til musik (eletronisk og heavy - great combo i know!), men samtidig må der gerne lige väre en mic også så den kan bruges til andre formål. Ved der er en masse Gamer Headsets, men hvordan er lyden til musik i dem? Nogen der vil dele et par erfaringer? Prismässigt ligger jeg vel på en 1000-1500 stykker... De behöver ikke at väre trådlöse, dog er det en fordel hvis ikke lyden forringes... Tak for inputs!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2011 Slet ingen herinde med kræsne øregange der kan give lidt kyndig vejledning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Jeg har et par SteelSound 5G V2 som jeg er yderst tilfreds med. God lyd og mikrofonen kan skjules i den ene ørekop. En anden fordel (i hvert fald for mig) er at den dækker ud over ørerne så de ikke hviler på ørerne, hvilket jeg finder meget irriterende. 5H er vistnok ikke tilgængelig men jeg går ud fra efterfølgeren 7H (mener jeg de hedder nu) er tilsvarande gode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Står i den situation at jeg skal have lidt godt til örerne, til brug derhjemme. Til brug på farten bruger jeg in-ear, derhjemme er jeg på udkig efter nogen ordentlige örevarmere! Men hvilke?? Jeg er ikke på udkig efter det ypperste feinschmecker, men alligevel et solidt headset med fast bas og dybde til musik (eletronisk og heavy - great combo i know!), men samtidig må der gerne lige väre en mic også så den kan bruges til andre formål. Ved der er en masse Gamer Headsets, men hvordan er lyden til musik i dem? Nogen der vil dele et par erfaringer? Prismässigt ligger jeg vel på en 1000-1500 stykker... De behöver ikke at väre trådlöse, dog er det en fordel hvis ikke lyden forringes... Tak for inputs!! Jeg ville nok kigge efter sennhesier (har selv sennhiser PC350 som er inklusiv mic). Hvis du går mest efter en god lyd og omgivelserne kan klare det så vil jeg helt klart vælge åben design som sennheiser hd 595 den er dog uden mic men så får du en god lyd. Det næste du så skal overveje er om du også vil have en ordentlig forstærker til din hovedtelefon se f.eks. http://www.head-fi.org/forum/thread/309855/review-of-the-little-dot-mkiii-tube-headphone-amp-pre-amp eller denne her http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=699851 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 tag in i HiFi klubben, inde i byen. Der kan du lytte til de forskellige de har. Har lige købt 2 par derinde som modtagerene er super tilfredse med :) Et par Denon og et par Goldring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Kunne være meget godt hvis du beskrev hvor de skal bruges henne. Hvis de skal bruges mens du sidder ved din computer, og det er en der summer højt, eller hvis du skal bruge den i bil eller tog eller ved siden af noget aircon, hvor der er monoton baggrundsstøj, så ville jeg kigge efter et par med noise cancellation. De fanger støjen i en mikrofon som sidder på ydersiden, og laver noget antistøj som udligner den før det når dit øre. Det fungerer bedst ved mere "jævn" støj og ikke pludselige høje lyde. Mærket Bose er vist det bedste i slutbruger segmentet ligenu, men det kan ikke klares indenfor dit budget. Der skal nok lægges 3.000 for noget godt. Yderligere ulempe er at de bruger batteri. Til gengæld får du den bedst tænkelige osteklokke at blive væk i. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Hejsa Jeg havde tænkt mig at bruge dem ved computeren og ved TVet evt. Jeg har et par in-ears til når jeg er på farten. Og hvad er lige forskellen på åbent og lukket design? Jeg tror også jeg skal en tur i hifiklubben og prøve løs. Det er jo umuligt at vælge bare ud fra design og tekniske detaljer. Har også overvejet Sennheiser PC350, men har i samme boldgade også overvejet Logitechs Gamer Headsets, men er sku lidt i tvivl om lyden hos Logitech. Ligenu sidder jeg med et par uåbnede Pioneer SM-MJ5 som jeg ikke har taget i brug endnu, da jeg er lidt usikker. Har også overvejet en ekstra forstærker, men lige nu er budgettet ikke helt til det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Og hvad er lige forskellen på åbent og lukket design? Når højtalermembranen svinger ind og ud gør det en stor en forskel om den svinger i et lukket kammer, hvilket giver en kraftigere dæmpning, end i et åben kammer hvilket giver en mindre dæmpning af membranen. Hvis du går efter den "rene" lyd så er åben vejen frem. Når designet er åben medfører det dog at dine omgivelser vil høre væsentlig mere af lyden (og du vil høre mere af lyden fra omgivelserne). Bare husk at ørebøfferne ikke kan levere bedre lyd ind det der bliver leveret. En combo kunne være http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=699851 og http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18598 det bliver vist lige under 2000 dkk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Marraffay 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Tak for svaret, så fik jeg det på det rene :) Jeg tør ikke at bestille noget online, jeg skal ud i marken og høre dem live. Tak for links og råd! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites