Jump to content
jolin

Man slängdes av trångt Danmarkståg

Recommended Posts

Åh ja, cirkuset fortsætter og nu er det også kommet i avisen. Nogen der ved hvor man kan se videoen der skrives om? Og ja, det er sgu synd for pendlerne fra Hyllie. De har mindst chance for at komme med når togene er overfyldte. Man slängdes av trångt Danmarkståg http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1341139/Sent-tag-blev-fullpackat.html DSB First: "De har rätt att vägra köra" http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1341802/De-har-ratt-att-vagra-kora.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun taget turen med toget én gang. Den oplevelse var nok til at jeg bestemte mig for at forsætte med bilen lidt endnu. Det er svært for pendlerne i dette vejr vi har nu og Hyllie station er ikke rigtig indrettet til at man skal stå og vente i længere tid - man kan jo ikke søge læ nogen steder! Næ tak du! Så søger jeg hellere ly i bilen og kører bekvemt over broen. Jeg ved ikke med jer andre herinde, men jeg har fået en lille pamflet fra bystyret med titlen: "Gör Malmö lyckligare - gå, cykla och år kollectivt". Hvad med at gøre passagerene lykkeligere først?! Selvfølgelig kan Malmö's bystyre ikke gøres skyldig i den groteske farce af en togtrafik - men det er et uheldigt sammenfald, der ødelægger kampagnen og får folk til at trække lidt på smilebåndet, hvis man da ikke lige er pendler!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig er det utroligt, at togene i dag fra Hyllie Station med kun 3 vogne og mere end ½ times forsinkelse kun skal lade én mand stå på perronen. Man kører kun 20-minutters drift, da Nivå-togene er aflyst et stykke ind i det nye år. Jeg kan huske fra Svågertorp for måske et års tid siden, at 6 vogne ikke var nok til at tage alle passagerer med under lignende omstændigheder. Jeg tror, at rigtig mange er holdt op med at tage Øresundstoget - af den ene eller anden årsag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske Skånetrafiken skulle indsætte sine egne busser som alternativ til togene, ikke bare de såkaldte erstatningsbusser, men rigtige busser i rutefart. Gråhunden er desværre ikke et særligt attraktivt alternativ for ret mange, da bussen ikke kører særlig ofte og kun har få stop, ligesom man jo ikke kan benytte busbilletten videre til andre bybusser, metro eller tog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan også tage bussen over broen. Hvis jeg skulle tage det offentlige' date=' ville jeg helt klart overveje det. Det er heller ikke så dyrt ca. 1000 SEK om måneden med gråhunden eller Swebus.[/quote'] 1000 SEK for et klippekort på 20 ture (10 dage) er ikke billigere end 1900 SEK for 30 dage (uendeligt antal ture). Og gælder det klippekort for andre transportmidler når man kommer til København? Såsom Metro, bus, S-tog mv.? Og så kommer der lige dens tidstabel som, hvis tidsplanerne ellers holdte hos de forskellige kollektive trafikselskaber, ikke er noget nær så ofte afgange som DSB. Det er billigere hvis man skifter mellem bil og kollektiv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites