Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet December 22, 2010 22-12-2010 06:16 En del tog kører med forsinkelser på 20 minutter. Ligeledes vil enkelte afgane kunne være helt aflyst. Goooooood morning Øresund .... det skal sgu nok blive spas ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret December 22, 2010 Tja, jeg tjekkede skånetrafikken inden jeg tog afsted, ingen pågatåg aflyste.... Kom til Skurup St.... ingen tog... Men i dag er så min heldige dag! 10 min efter kom der en bus. Alle mennesker på perronen gik hen til bussen som om det var den naturligste ting i verden og os som ikke er vant til at tage de offentlige stod tilbage på perronen og lignede et stort spörgsmålstegn... Nå, men jeg kom da også med den bus -som folk regnede med gik til Malmö (typ "det plejer den at göre"). Det viste sig at der mindst var 2 toge der ikke var kommet og så er man åbenbart glad for at der kommer en bus... Knapt 2 timer efter var vi på Malmö C. Og nu til hvorfor det er min heldige dag i dag: Da vi körer forbi Perstorp station ringer mit bilvärksted og siger min bil er klar til afhentning -1½ dag tidligere end forventet! Og hvor ligger mit bilvärksted j-o såmänd på Värnhem:-D:-D :-D Så jeg dropper alle fortsatte forsög på at tage mig til Lund med de offentlige, tager til Värnhem og henter min bil! Fantastisk fölelse at klare resten af turen til Lund let og smertefrit i sin dejlige bil. Go jul til alle jer der kämper med det offentlige hver dag! Jeg föler med jer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Dagens opdatering: 23-12-2010 10:14 Vi vil gerne give dig et her og nu overblik over vores trafik i både Danmark og Sverige. Danmark: Helsingør - København H - Københavns Lufthavn/Malmö C: Der er iøjeblikket totalt stop mellem Kastrup Lufthavn og Lund. Tog fra Helsingør vender i Kastrup. Tog nordfra i Sverige vender i Lund, Der er bestilt busser til Lund-Malmø og videre til Trianglen og Hyllie. Samtidig er der bestilt busser til kørsel mellem Kastrup Lufthavn og Malmø C. Vi har desværre ingen prognose for hvornår vi kører over broen igen. Væsentlig længere rejsetid for rejsende mellm Kastrup og Malmø/Lund Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Goooooood morning Øresund .... det skal sgu nok blive spas ;-) Så hellere Øresundstoget end at stå og vente her: :D 3N5mQYnOSpY Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Så hellere Øresundstoget end at stå og vente her: :D 3N5mQYnOSpYOm jeg fatter folk gider! Synd der ikke står noget om hvor lang tid køen tog at komme igennem (udover at det tog ham ni minutter at filme den). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Alle toge i skåne syd for kristianstad - lund er stoppet http://www.skanskan.se/article/20101223/TRAFIK/101229630/1005/*/totalkaos-i-skane Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Gad vide, hvordan det kommer til at gå i Januar og Februar, når der kommer yderligere sne på den allerede ganske store mængde (i forhold til normalen), der ligger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Alle toge i skåne syd for kristianstad - lund er stoppetRen Colin Matthews... *pfft* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 And it continues... Her til morgen. 0702 til Hyllie kommer først 0725, toget er fuldstændigt proppet allerede og langt de fleste på Hyllie kommer ikke med toget inkl. undertegnede. Næste tog planlagt til at komme først 0759, så det var op og tage bilen. Jeg forlanger simpelthen at få mine 1900 SEK tilbage inkl. 2 x brobizz og benzin og slidtage på bilen for turen i dag. Magen til inkompetence, skal man lede længe efter. Der må simpelthen rulle hoveder i de organisationer nu. Citat fra Sydsvenskan: " Det viktigaste är att vi kommer igång till den 10 januari då de flesta börjar jobba igen. Att det har varit söndagstrafik nu påverkar inte lika många. Det har ju funnits plats på tågen, säger Maria Holmgren. " http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1343456/Efter-lovet-ska-tagen-ga-igen.html Hun burde da lige tage og kigge mod den anden side af Øresund, hvor folk begynder at arbejde i dag! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Jeg forlanger simpelthen at få mine 1900 SEK tilbage inkl. 2 x brobizz og benzin og slidtage på bilen for turen i dag. Magen til inkompetence, skal man lede længe efter. Der må simpelthen rulle hoveder i de organisationer nu. Skriv til dem - og det er jo iøvrigt en dansk organisation... http://www.dsbfirst.dk/kontakt.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Skriv til dem - og det er jo iøvrigt en dansk organisation... http://www.dsbfirst.dk/kontakt.asp At kalde det en dansk organisation er nok lidt... bob, bob. Hovedkvarteret ligger i Sverige, og halvdelen af firmaet er ejet af engelske "First Group". Jeg tror man får bedre "resultat" ved at kontakte Trafikstyrelsen og/eller Skånetrafiken der er ultimativt ansvarlige for driften. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Det kan være at jeg er lidt snævertsynet på det her område, men hvorfor gider folk overhovedet at tage toget længere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Jeg er skiftet til bilen igen.... dyrere, men billigere.... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Det kan være at jeg er lidt snævertsynet på det her område' date=' men hvorfor gider folk overhovedet at tage toget længere?[/quote'] Hvis man har et fleksibelt arbejde mht. møde og gå tider (så længe timerne bliver lagt), så er der jo MANGE penge at spare. Hvis man så tilrettelægger at møde senere, eller tidligere, for så at slippe for myldretidsmængden, så kan man sidde og slappe af i toget, som forhåbentlig kører til tiden pga. den senere afgang. Problemet, som jeg ser det, er at når selv de senere afgange er grotesk forsinkede eller overfyldte, så kan er fordelen (udover prisen) ved toget borte. Fordelen ved toget synes jeg netop er at man kan læne sig tilbage og sove eller læse, men hvis jeg skal vente for længe på toget eller stå op, så gider jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2011 Ja, der er også mange penge at spare, hvis man slipper for at betale og kan gøre gratis på garantibilletter, som kan ombyttes til nye garantibilletter ;) Og ja, man skal være fleksibel, hvis man kører med tog i disse dage! Sporskifteproblemerne ved Kastrup ventes i øvrigt først udbedret på onsdag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2011 And it continues... Her til morgen. 0702 til Hyllie kommer først 0725, toget er fuldstændigt proppet allerede og langt de fleste på Hyllie kommer ikke med toget inkl. undertegnede. Næste tog planlagt til at komme først 0759, så det var op og tage bilen. [CUT] Hun burde da lige tage og kigge mod den anden side af Øresund, hvor folk begynder at arbejde i dag! Jeg var i samme situation, men var dog så heldig at komme med, fordi nogle af dem som sad ned i midter sektionen rejste sig op. Tågvården sagde: "der kommer et tog til om 10 minutter". Det kunne godt være at han havde ret, men erfaringen viser at DSBfirst ikke er til at stole på. Jeg tror først på at mit tog er rettidigt når jeg er ankommet rettidigt ... og selv der har jeg svært ved at tro på det Det kan være at jeg er lidt snævertsynet på det her område' date=' men hvorfor gider folk overhovedet at tage toget længere?[/quote'] Økonomien i forhold til rejsetid .... men som andre har sagt, så er det argument kraftigt truet når en tur på 30 minutter tager 80 minutter =( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2011 http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1345112/Bargning-av-X2000-tag-misslyckades.html Ja.....de har nok arbejde til næste år.....amatører. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2011 Nu påstås det at togene vil køre fra på mandag. http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1345800/Pa-mandag-ska-tagen-rulla-som-vanligt.html "På måndag ska tågen rulla som vanligt" og "På måndag går Skånetrafiken tillbaka till ordinarie tågtidtabell...." Ja det er så ikke ligefrem det samme - for "rulla som vanligt" er jo mere tifældigt end vinden blæser og det følger i hvert fald ikke nogen tidstabel. Men det er da en forbedring i forhold til totalstop, som ligesom har været fast procedure på det seneste. Jeg har totalt opgivet togene så længe der er sne - og formentlig resten af Januar uanset hvad. Jeg skal gøre mit bedste for at svine så meget CO2 ud i atmosfæren så muligt med min A8, så vi kan få smeltet sneen hurtigst muligt med noget global opvarmning. Der må være flere end mig som er oppe i det røde felt over DSB First, Skånetrafikken og Trafikverket. Jeg forudser at den næste bombe som springer i Sverige ikke er en terrorbombe fra en ophidset muslim, men derimod en bombe rettet mod en af de 3 instanser af en total-frustreret pendler!. Og til de medarbejdere fra SÄPO, FET, PET, CIA, NSA m.v., som nu læser med i tråden fordi jeg har skrevet ordet "bombe": NEEEJ - jeg har ikke tænkt mig at springe nogen form for bombe, eller noget som helst i den stil. Men når I forøvrigt er gået i gang med en undersøgelse kunne I så ikke tage og undersøge e-mail korrenspondancen mellem cheferne fra DSB First og de andre instanser og finde ud af hvad f..... de har gang i?. De e-mails krydser jo landegrænserne så vi ved at I har en kopi! . Og disse tosser er knageme en større trussel mod både den danske og svenske nations økonomiske sikkerhed end nogen terrorist nogensinde har eller vil formå at være! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2011 Det var så sidste gang vi hørte fra Bananas. Go "ferie" i Syrien eller hvor du er på vej hen i dette øjeblik :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2011 :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 5, 2011 Bananas går bananas! :th2: Og jeg forstår dig udmærket! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Det der sikkert undrer de fleste er, at DSB First (eller de skal vel efterhånden navngives fra DSB Last til DSB Never) i første omgang kunne vinde den kontrakt. Dem, hos de to ansvarlige ministerier i Danmark og Sverige, som har underskrevet kontrakten må enten have fået nogle meget gode middage og andet betalt og/eller være totalt inkompetente. Hvordan kan man ellers indgå en kontrakt, hvor DSB First fik millionbonus på trods af, togene ikke kører til tiden Nu, hvor man har elimineret 10-minutters driften i myldretiden på grund af lidt sne rundt omkring, så er det jo naturligvis gået helt galt. I kontrakten håber jeg, at der er indført, at der skal være et krav om antallet af afgange og ikke mindst et krav om antallet af togsæt pr. afgang - men jeg tvivler. Utroligt, at man ikke har annulleret kontrakten og valgt en mere seriøs leverandør (DB eller Arriva for eksempel), men som det altid er i DK, så kigger man kun på prisen og ikke for service niveauet. Det ville i længden garanteret være billigere at have fx. DB/Arriva til at køre strækningen. Jeg forudsiger (desværre), at togene først kommer til at køre ordentligt den dag, man vælger at køre pendulfart mellem Malmö og Københavns Hovedbanegård og lade folk, der skal til Alvesta, Karlskrona, Helsingør bytte tog på hhv. KBH H eller Malmö C. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Hvordan går det i dag, hvor det sner igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Jeg tror at TaliBananas har sat dem på plads - Bunkflostrand - Islands Brygge afgang kl 7.50 - Toget fra Hyllie 08.02. Kun 6 min forsinkelse. Dog med det forbehold at der ikke standses i lufthavnen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2011 Det der sikkert undrer de fleste er, at DSB First (eller de skal vel efterhånden navngives fra DSB Last til DSB Never) i første omgang kunne vinde den kontrakt. Dem, hos de to ansvarlige ministerier i Danmark og Sverige, som har underskrevet kontrakten må enten have fået nogle meget gode middage og andet betalt og/eller være totalt inkompetente. Hvordan kan man ellers indgå en kontrakt, hvor DSB First fik millionbonus på trods af, togene ikke kører til tiden Nu, hvor man har elimineret 10-minutters driften i myldretiden på grund af lidt sne rundt omkring, så er det jo naturligvis gået helt galt. I kontrakten håber jeg, at der er indført, at der skal være et krav om antallet af afgange og ikke mindst et krav om antallet af togsæt pr. afgang - men jeg tvivler. Utroligt, at man ikke har annulleret kontrakten og valgt en mere seriøs leverandør (DB eller Arriva for eksempel), men som det altid er i DK, så kigger man kun på prisen og ikke for service niveauet. Det ville i længden garanteret være billigere at have fx. DB/Arriva til at køre strækningen. Jeg forudsiger (desværre), at togene først kommer til at køre ordentligt den dag, man vælger at køre pendulfart mellem Malmö og Københavns Hovedbanegård og lade folk, der skal til Alvesta, Karlskrona, Helsingør bytte tog på hhv. KBH H eller Malmö C. DSBfirst har jo fået bonus fordi de har leveret en rettidighed der er BEDRE end kontrakten foreskriver! Og med rettidighed menes den rettidighed de som operatører har indflydelse på. Og det er da en KÆMPE illusion at tro på at DB, Arriva eller enhver anden operatør kan levere meget bedre "service" under de forhold og med det materiel der køres med nu. Arriva kører Pågatåg i Skåne. Pågatåg har kørt efter søndags-tabel i flere uger nu og tog mellem Simrishamn og Malmö har slet ikke kørt, ligeledes i flere uger. Hvis Arriva er så fantastiske, hvorfor forholder det sig så således? Nej jeg er ikke ansat hos DSBfirst og kender heller ikke nogen der er det. Og jeg siger heller ikke at DSBfirst er perfekte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites