Damm/Marker 10 Anmeld indhold Skrevet December 20, 2010 Hejsa Nogen som har erfaring med hvordan man forholder sig ved sygemelding inden barsel? Bosat i SE, job i DK... Er der som minimun en som ved hvem man tager fat i for at få info om dette? Jobkommune, fraflytningskommunen i DK, Grænsegængercenteret, Skat, A-Kasse i DK eller noget helt helt andet? Hilsen B Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 sjovt så hurtigt man glemmer det, har lige været igennem det samme. Men jeg var hos lægen, hvor man jo før i tiden fik en lægeerklæring, i dag laver man en arbejdserklæring, og finder ud af i samarbejde med sin arbejdsgiver og læge om man har mulighed for at arbejde lidt, eller om man skal være helt hjemme. Så du skal starte med din læge, min vidste hvad man gjorde der efter, har du været der ? og tillykke :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 Hejsa:) Jo jo, der er fuld opbakning fra læge, jordemoder, arbejdsgiver osv... Ryger jeg på dagpenge (lig med ingenting hvis det skal udbetales fra Sverige, men det er jo det jeg ikke aner en klejne om)? Eller bliver jeg aflønnet helt som normalt op til jeg officielt overgår til at være på barsel? Venter på en snak med vore HR kontaktperson, men de ved jo som regel ikke så meget indgående omkring grænsegængere... det er vist den der famøse gråzone :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 Jeg har fået alm. løn under hele perioden fra arbejdsgiver Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 Du får normal løn som hvis du ellers er sygemeldt..... Du må ikke behandles anderledes bare fordi du er gravid, så syg = syg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 Skønt- tak for hjælpen begge to:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 og hvis du er sygemeldt helt op til du føder, så går du ikke på barsel før der, det vil sige den mdr man normalt går på barsel inden termin den kan du få i den anden ende, hvis du skal på dagpenge under barsel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2010 WOW det var godt at vide... man kommer jo lidt i klemme i og med de små ikke må komme i vuggestue før de er 1 år gamle. Tak for infoen:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2010 og hvis du er sygemeldt helt op til du føder' date=' så går du ikke på barsel før der, det vil sige den mdr man normalt går på barsel inden termin den kan du få i den anden ende, hvis du skal på dagpenge under barsel[/quote'] Har du et link til information omkring dette? Så vidt jeg ved er det overenskomstmæssigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2010 Har du et link til information omkring dette? Så vidt jeg ved er det overenskomstmæssigt det har jeg desværre ikke, det er mit firmas revisor der ordner min barsel og søger refusion for os, og det var hende der meddelte os det, og vi har ikke overenskomst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 Æv, jeg kunne netop godt lige have brugt en form for "officiel" statement/dokument omkring det... min HR afdeling kender ikke til det og mener at det bare går tabt. Hun vil dog undersøge det, men mon ikke det er afh af sædvane mv... Hepper på at Miriam også har ret i mit tilfælde, men frygter at Menace har fat i noget. Pokkers Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2011 Du kan læse dig til mange af svarene inde på www.barsel.dk Jeg var også sygemeldt inden min barsel. Jeg fik nedsat løn de første 4½ måned (fordi arbejdsgiveren kunne få refusion for det) og gik dernæst over til barselsdagpenge, men fik ikke noget ekstra efterfølgende. Det er en jungle (som så meget andet), men er du i arbejde i DK skal du udelukkende følge de danske regler. Og reglerne finder du som sagt på barsel.dk ;) Held og lykke med det hele - og tillykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2011 4 uger før barsel --> 1/2 løn 14 uger efter barsel --> 1/2 løn Derefter? Barselsdagpenge fra DK eller SE? Arbejder i DK, bor i SE. Og hvor lang tid? 32 uger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2011 ufolu - kommer an på hvor du er ansat ;-) Min kone fik fuld løn 8 uger før og 26 uger efter, herefter 32 uger på dagpenge som offentlige ansat Man får penge fra land sted man får sin løn. Man kan faktisk få meget hjælp ved at kontakte sin fagforening (især hvis det er den overenstkomstmæssige) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites