Jump to content
Liam´s

Hvordan indfører jeg hurtigst muligt en gulplade bil til SE???

Recommended Posts

Hej alle! Jeg skal bruge en varevogn i det svenske og kan få en transporter af en go ven meget billigt fra DK Den er nu på gule plader i DK men er afmeldt. Hvordan gør jeg rent praktisk? Jeg ved at hvis jeg skal søge om afgift tilbage skal jeg give skat besked 14 dage før og den skal så til toldsyn, men da jeg ikke skulle kunne få noget særligt tilbage i afgift da den er på gule plader, samt handels værdien vel kun er ca 17-18K, ved jeg ikke lige om jeg så bare kan køre den til SE og bestille et reg syn her? Et andet spørsmål: Jeg mener at ha hørt at SE har et alternativ til DK´s gule plader? Der er jo ingen bagsæder i bilen, vil det så give mig billigere vægtafgift eller forsikring her i SE? Vil det give problemer ved reg syn her i SE at bilen ikke har bagsæder og har hylder osv bagi? En masse spørgsmål, puha, håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du kan få bilen Lastbils reggad i Sverige, mener det giver lidt billigere forsikring og fordonsskat... Du skal under alle omstændigheder afmelde bilen som eksporteret i DK via SKAT, men ellers så er det at bestille tid til registreringsbesiktning i SE så skulle den være i vinkel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites