Paul 26 Anmeld indhold Skrevet December 17, 2010 Var et smut forbi Hyllie for en halv times tid siden, hvor der var sort af mennesker. Der er store forsinkelser på togene mod og fra Danmark, så jeg kørte hjem igen og afventer nærmere (skal ikke stå og fryse på Hyllie). Følg med på Trafikverket, hvor de bedste informationer fås lige nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Pyha, det virkede til, at jeg nåede det sidste tog fra Hyllie (masser af siddepladser). Det skulle have kørt 0702 men kørte først 0728. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Pyha' date=' det virkede til, at jeg nåede det sidste tog fra Hyllie (masser af siddepladser). Det skulle have kørt 0702 men kørte først 0728.[/quote'] Ja det passer nok meget godt. Hvad jeg kunne forstå så kom toget 7.22 først kl. 9 =) Det gav også mere mening da jeg så en masse fyldte biler køre ud af P-huset kl. 8ish :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 17-12-2010 09:52 Vi vil gerne give dig et her og nu overblik over vores trafik i både Danmark og Sverige. Danmark: Helsingør - København H - Københavns Lufthavn/Malmö C: Der kører ingen tog mellem Danmark og Sverige. Det skyldes, at der er fejl på et sporskifte mellem Hyllie (den nye station ved Malmö). De eneste tog der kører på Kystbanen er togene mellem Københavns Lufthavn, Kastrup og Nivå. Der køres hvert 20. minut. Der er desuden en fejl på skinnerne mellem Nivå og Helsingør som gør der ikke kører tog på denne strækning. Der er bestilt busser til at køre mellem Københavns Lufthavn, Kastrup og Hyllie, 40 busser, og der er bestilt busser til at køre mellem Nivå og Helsingør, 10 busser. Alle busser er bekræftet og kører. Mellem Hyllie og Malmö C kører der tog. Der må derfor regnes med væsentlig længere rejsetid på strækningen. Fra DSBFIRST Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Var med 07:26 fra Triangeln. Sad i ca. 1½ time i tunnellen mellem Triangeln og Hyllie. Damn hvor var det trist, men hvor var det dog meget bedre end de stakler der stod på Hyllie. Der kom en mand ind i toget og han ligenede en istap og han rystede af kulde hele vejen til Kastrup. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Var med 07:26 fra Triangeln. Sad i ca. 1½ time i tunnellen mellem Triangeln og Hyllie. Damn hvor var det trist' date=' men hvor var det dog meget bedre end de stakler der stod på Hyllie. Der kom en mand ind i toget og han ligenede en istap og han rystede af kulde hele vejen til Kastrup.[/quote'] Ohh yeah :-) Jeg priste mig selv lykkelig for at jeg havde taget uldsokker på i mine 'normale' sko, for da toget endelig kom var tæerne blevet jævnt kolde! Der er stadig bus mellem Hyllie og Kastrup. busserne burde holde på østsiden af areanen ved eventbus parkeringen .... jf. officielle kilder http://www.skanetrafiken.se/upload/Dokumentbank/Tidtabeller/Kartor/h%C3%A5llplatskartor%202011/Hyllie.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Gad vide, hvor længe det kommer til at vare i dag - man skal jo også hjemad i dag! http://trafikinfo.bane.dk/Trafikinformation/AfgangAnkomst/Afgang/ØRE/Fjerntog/NormalVisning/SV_HIE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Krafstjelme ringe. Jeg blev smidt af på Hyllie og fik at vide at de havde bestilt busser - der kom selvfølgelig ikke nogen, og der stod vi mange hundrede mennesker ude i vinterkulden. Der kom en bus nr. 5 hjemad igen, som jeg kunne komme med og derefter måtte jeg gå det sidste stykke hjem fra Kronprinsen til VH - kl. 11 havde jeg brugt 3 timer på ikke at komme nogen vegne, og måtte så ned og tage bilen. Hvis de bare havde givet bedre information allerede inden, så ville jeg jo have vist at jeg skulle tage bilen med det samme - nu spildte jeg 3 timer, og måtte stavre rundt i vinterkulden. Man er jo nødt til at pakke som om man skal på en polar-ekspedition hver gang man skal med toget her om vinteren! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Krafstjelme ringe. Jeg blev smidt af på Hyllie og fik at vide at de havde bestilt busser - der kom selvfølgelig ikke nogen, og der stod vi mange hundrede mennesker ude i vinterkulden. Der kom en bus nr. 5 hjemad igen, som jeg kunne komme med og derefter måtte jeg gå det sidste stykke hjem fra Kronprinsen til VH - kl. 11 havde jeg brugt 3 timer på ikke at komme nogen vegne, og måtte så ned og tage bilen. Hvis de bare havde givet bedre information allerede inden, så ville jeg jo have vist at jeg skulle tage bilen med det samme - nu spildte jeg 3 timer, og måtte stavre rundt i vinterkulden. Man er jo nødt til at pakke som om man skal på en polar-ekspedition hver gang man skal med toget her om vinteren! Hvad får du af erstatning for ovenstående?? Det er bare typisk, at informationen er så uhørt dårlig. Kigger altid på Skånetrafikkens hjemmeside om morgenen inden, jeg tager afsted - og der så alting ud til at køre som smør i morges. Da jeg så kom frem til Hyllie, så havde hende den automatiske højtaler travlt med at fortælle om forsinkelser osv. Glæder mig ikke til, jeg skal hjemad om ikke så længe! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Jeg kører fra Glostrup til Oxie lige om lidt, så hvis der er nogen der mangler et lift så send et hurtigt svar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Sidder i toget nu, det skulle have gået 1539 fra Ørestad, men gik først 1612! Tilgengæld har der aldrig været så mange ledige siddepladser - selv midt om natten er der flere med, men det ændrer sig nok nu, hvor vi kommer til Kastrup. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Sidder i toget nu' date=' det skulle have gået 1539 fra Ørestad, men gik først 1612! Tilgengæld har der aldrig været så mange ledige siddepladser - selv midt om natten er der flere med, men det ændrer sig nok nu, hvor vi kommer til Kastrup.[/quote'] Nå men på med uldsokkerne igen =) *Korser sig* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Hvad får du af erstatning for ovenstående?? Det er bare typisk, at informationen er så uhørt dårlig. Kigger altid på Skånetrafikkens hjemmeside om morgenen inden, jeg tager afsted - og der så alting ud til at køre som smør i morges. Da jeg så kom frem til Hyllie, så havde hende den automatiske højtaler travlt med at fortælle om forsinkelser osv. Glæder mig ikke til, jeg skal hjemad om ikke så længe! Sidste gang der var totalstop endte jeg med at sende en blanket ind, hvor jeg fyldte mit svenske bankkontonummer på, og bad om at få kilometerpenge for en tur/retur med den forklaring at jeg havde et upsætteligt møde i København og var nødt til at tage bilen (passede også). Jeg bad samtidigt om at de refunderede 2 brooverfarter med brobizz. Samtidigt vedlagde jeg som dokumentation en udskrift af min brobizz-konto og et udsnit af den bankkonto hvor pengene var trukket fra, så der ikke var nogen tvivl. Den refunderede de faktisk - dog kun op til loftet på 500 SEK, men det er nok også ca. hvad det reelt kostede. Der gik dog et par måneder, men så pludseligt en dag stod der en post på +500 på min konto med et ärendenummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2010 Det har nok været den værst tænkelige premiereuge for Citytunneln - efter kongerøgelse og fest har der ikke været en eneste dag, hvor trafikken faktisk har fungeret. Nok kan man skylde en del på snevejret, men i går antog forsinkelserne helt groteske dimensioner: http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1331803/Vi-har-inte-lyckats-fullt-ut.html Og også i dag er den gal med togtrafikken: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1331834/Stopp-i-tagtrafiken.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2010 "Vi har inte lyckats fullt ut" No shit sherlock! "Har ikke lykkedes fuldt ud!" Har de overhovedt lykkedes halvt? eller bare en smule? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2010 Jeg bekræftes bare, igen, i at jeg ikke kan bruge offentlige transportmidler til en dyt. Jeg er afhængig af at være fremme til tiden, og kan ikke bruge deres ubrugelige 'produkt' til noget som helst seriøst. Plus jeg heller ikke er sikker på min tålmodighed havde kunnet klare det, hvis jeg havde mulighed for at møde 'cirka deromkring', når ellers det er lykkedes at få et tog i bevægelse, og tilfældigvis ramme noget tæt på min arbejdsplads. Det er simpelthen en vittighed af dimensioner, som bare er så sørgelig af det ikke er til at grine af. Nå ja - priserne er heller ikke en gang et validt salgsargument. Fail. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2010 Jeg kan godt forstå at offentlige transport midler har nogen udfordringer når det er snevejr og især denne vinter har det været særligt slemt. Men jeg synes ikke det giver et retsviseligt billed når et tog må være op til 20 min forsinket før det er forsinket i statistikken, jeg mener at i japan er det forsinket når det ikke kommer/kører på klokkeslet og det burde være standard i resten af verden der bare har nogenlunde infrastruktur. At sidde med tørre tal på et stykke papir hvor toge igennem hele året altid kommer til tiden, selvom det viser sig at det i 99.99% af de tilfældet, jeg har taget toget, har det aldrig været kommet/kørt til tiden så synes jeg deres statement er en underdrivelse. Jeg kan kun tro, det kommer til at gå bedre, det kan umuligt blive værre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2010 Jeg kan godt forstå at offentlige transport midler har nogen udfordringer når det er snevejr og især denne vinter har det været særligt slemt. Men jeg synes ikke det giver et retsviseligt billed når et tog må være op til 20 min forsinket før det er forsinket i statistikken, jeg mener at i japan er det forsinket når det ikke kommer/kører på klokkeslet og det burde være standard i resten af verden der bare har nogenlunde infrastruktur. At sidde med tørre tal på et stykke papir hvor toge igennem hele året altid kommer til tiden, selvom det viser sig at det i 99.99% af de tilfældet, jeg har taget toget, har det aldrig været kommet/kørt til tiden så synes jeg deres statement er en underdrivelse. Jeg kan kun tro, det kommer til at gå bedre, det kan umuligt blive værre. Det er heller ikke rigtigt, at det ikke registreres som forsinket hvis det er under 20 minutter forsinket. Jeg tror du blander det sammen med hvornår man kan få kompensation for forsinkelsen. Jeg mener at "myndighederne" i Sverige anser et tog for rettidigt hvis det ankommer under 3 min. forsinket ift. køreplanen. I Danmark er det under 5 min. ift. køreplanen. Så de tog der ikke overholder det registreres som forsinket. Man kan dog ikke få kompensation for forsinkelser under 20 min (Skåne) / 25 min (rejser over sundet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2010 Det er heller ikke rigtigt, at det ikke registreres som forsinket hvis det er under 20 minutter forsinket. Jeg tror du blander det sammen med hvornår man kan få kompensation for forsinkelsen. Jeg mener at "myndighederne" i Sverige anser et tog for rettidigt hvis det ankommer under 3 min. forsinket ift. køreplanen. I Danmark er det under 5 min. ift. køreplanen. Så de tog der ikke overholder det registreres som forsinket. Man kan dog ikke få kompensation for forsinkelser under 20 min (Skåne) / 25 min (rejser over sundet). Det er faktisk 6 min jf. DSB's hjemmeside: Målet for antal rettidige tog er defineret til 90% rettidige ankomster med 0 - 5,59 min. forsinkelse Dvs. at alle toge må være lige under 6 min forsinket og så er der stadig 100% rettidighed. Det vil også sige at 4 toge kan være mere end 25 min. forsinket og resten op til 6 min. før dagen er "dårlig" i statistikken..... Eller 3 hele dage på en måned hvor de aflyste alle toge hel dagen uden er der er et problem, på papiret, og det er det jeg synes er helt hen i vejret. At et tog stadig er rettidigt efter 5. min og 30 sek. er sådan lidt "ja ja, vi når det nok" stilen som de (togselskaberne) nyder godt af. For mig betyder de 5-6 min. at jeg ikke når (nåede) min bus så skulle vente 20 min på den næste.... Det er dog svært at læse på DSBfirst hjemmeside hvad rettidighed er for dem da målet er anderledes end DSB. Jeg læste på DSBfirst side at deres mål for rettidighed er 92%, i nov. var den på 78.4 og 14% var mere end 25 min. forsinket. København - Malmø 92.0% 78.4% 14.0% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2010 Det er faktisk 6 min jf. DSB's hjemmeside: Dvs. at alle toge må være lige under 6 min forsinket og så er der stadig 100% rettidighed. Det vil også sige at 4 toge kan være mere end 25 min. forsinket og resten op til 6 min. før dagen er "dårlig" i statistikken..... Eller 3 hele dage på en måned hvor de aflyste alle toge hel dagen uden er der er et problem, på papiret, og det er det jeg synes er helt hen i vejret. At et tog stadig er rettidigt efter 5. min og 30 sek. er sådan lidt "ja ja, vi når det nok" stilen som de (togselskaberne) nyder godt af. For mig betyder de 5-6 min. at jeg ikke når (nåede) min bus så skulle vente 20 min på den næste.... Det er dog svært at læse på DSBfirst hjemmeside hvad rettidighed er for dem da målet er anderledes end DSB. Jeg læste på DSBfirst side at deres mål for rettidighed er 92%, i nov. var den på 78.4 og 14% var mere end 25 min. forsinket. København - Malmø 92.0% 78.4% 14.0% Enig. 6 minutter forsinket og jeg når heller ikke min bus, og i aftentimerne betyder det 20 min til næste bus. Jeg er begyndt at cykle til stationen. Men de 6 minutter er de spilleregler trafikstyrelsen har sat. Det havde været præcist de samme spilleregler hvis der havde været en anden operatør på togene. DSBfirst har flere gange fået bonus fordi de har leveret en bedre rettidighed end kontraken med Trafikstyrelsen kræver. Men de måles også kun på forsinkelser de selv har indflydelse på. Dvs. infrastruktur-problemer, vejrforhold, andre forsinkede tog osv. tæller ikke med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2010 I morgen - mandag - tegner også til at blive en dejlig dag... http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1332774/100-pendeltag-stalls-in-imorgon.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret December 19, 2010 Normalt går 350 pendeltåg om dagen i Skåne men i morgon reduceras trafiken till 250 avgångar. De pågatåg som enbart går mellan Hyllie och Höör ställs in helt. Även delar av trafiken mot Danmark ställs in. Tågen mellan Ängelholm och Malmö vänder i Lund. Resenärer som vill åka mellan Malmö och Lund hänvisas till Öresundståg godt jeg tog lidt RnR-ferie d. 13 indtil efter nytår Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 I morgen - mandag - tegner også til at blive en dejlig dag... http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1332774/100-pendeltag-stalls-in-imorgon.html Jeg slap nu helskindet igennem i første omgang, men DSBFIRST og de andre Yokels skylder mig dælme også fra i fredags =) Og ja der var selvfølgelig mega kaos og nada information. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2010 Jeg kører i bil resten af måneden. jeg kan ikke tåle mere af deres l..... Har klaret mig på garantibilletter og enkelte dage i bil i denne måned indtil videre. Det ville jo være decideret åndssvagt at købe et månedskort nu, når jeg alligevel er kommet til de billige ture på broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites