Jump to content
Just Looking

Regler mht varme

Recommended Posts

Hello people Har brug for hjælp fra nogen kloge mennesker - så jeg tænkte at jeg lige vil skrive et indlæg herinde. Jeg bor almvik i lejlighed. Problemet er at lejligheden er kold! Radiatorerne er igang, jeg har sat dem på fuld blus men det varmer minimalt herinde. Varmemesteren har været oppe og kigge og har luftet radiatorerne ud. Men jeg sidder med samme problem. Han siger at der er 22 grader herinde og de kan kun gøre noget hvis der er under 21 grader! Spørgsmål : Hvor finder jeg ud af hvad "lovgivning/reglerne" siger omk. hvor varmt der skal være - eller er der overhovedet nogle regler om det eller er det forskelligt fra ejendom til ejendom`? Tak for jeres hjælp Venter desperat på svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Bor selv i lejlighed i Almvik og erkender at det ikke er det varmeste sted i verden. DOG, hvis du har 22 grader celsius, ser jeg ikke problemet, noget andet hvis du regner i Fahrenheit. Da varme er kollektivt må man sikre at temperaturen er passende, og det er 22 grader. Vil du have det varmere, må du enten tage tøj på, eller investere i en el varmeovn - og selv betale elregningen. Det kollektive har gjort hvad de skal! Hilsener Thage ps Mine radiatorventiler står også på fuld knald. Det er vist normalt at man regulerer via anlægget. Især da vi ikke har temostater her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.hyresgastforeningen.se/fraga_oss/sidor/hur-kallt-och-varmt-far-det-vara-i-lagenheten.aspx Der skal være mindst 18 grader, og 20 grader i "hygiejnerum". Der er visse krav til hvor temperaturmålingerne tages. Skal vist være 1 meter fra væggen, og oppe i en specifik højde. Men anyway, det lyder som om alt er i orden i din lejlighed. Du må tage en ekstra trøje på.. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores gamle lejlighed havde mellem 16-17 grader når der var rigtig koldt ude. Så 21 er da luksus. Det er præcis det samme vi har i vores hus og her styrer vi det selv. Men lyder som om der måske er koldere en 21, så køb et termometer og tjek det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for jeres svarer og ideer. Vi sidder med trøjer og uld strømper på. Da varmmesteren kom havde jeg lige lavet mad - derfor kan det være at hans måler sagde at det var varmer end hvad det plejer at være + vi har købt en ekstra radiator som var på hele natten. Det kommre til at ses på el-regningen, men har en lille baby på knap 7 uger, så skal nødig have at hun bliver syg. Nu har ejendommen fået så mange klager fra andre beboer at de har hængt en seddel op i elevatoren at vi ikke skal kontakte kundeservice mht varmen fordi at de ved at den er gal. det er først iorden engang i feb hvor fedt er det! men så er vi i det mindste klar til at tage imod næste vinter! så heldigvis er det ikke kun mig der synes at det er for koldt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tak for jeres svarer og ideer. Vi sidder med trøjer og uld strømper på. Da varmmesteren kom havde jeg lige lavet mad - derfor kan det være at hans måler sagde at det var varmer end hvad det plejer at være + vi har købt en ekstra radiator som var på hele natten. Det kommre til at ses på el-regningen, men har en lille baby på knap 7 uger, så skal nødig have at hun bliver syg. Nu har ejendommen fået så mange klager fra andre beboer at de har hængt en seddel op i elevatoren at vi ikke skal kontakte kundeservice mht varmen fordi at de ved at den er gal. det er først iorden engang i feb hvor fedt er det! men så er vi i det mindste klar til at tage imod næste vinter! så heldigvis er det ikke kun mig der synes at det er for koldt.
Hvis det varme vand er gratis, kan du købe en radiator, koble den på blandingsbatteriet i badeværelset.....og lade det cirkulere gennem radiatoren og ud i kloarken....var mest ment som en joke, men det ville faktisk give en god varme....:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Februar? Hvis jeg var dig, så ville jeg først melde mig ind i Hyresgästföreningen, og dernæst søge deres rådgivning i dette spørgsmål. Landet ligger nemlig sådan at hvis det er slemt nok, så kan du kræve at få refunderet husleje, eller alternativt med Hyresgästföreningens hjælp tilbageholde en del af huslejen (ved at indbetale den til länsstyrelsen i stedet for udlejer, så vidt jeg forstår). Tal eventuelt med de andre lejere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Februar? Hvis jeg var dig' date=' så ville jeg først melde mig ind i Hyresgästföreningen, og dernæst søge deres rådgivning i dette spørgsmål. Landet ligger nemlig sådan at hvis det er slemt nok, så kan du kræve at få refunderet husleje, eller alternativt med Hyresgästföreningens hjælp tilbageholde en del af huslejen (ved at indbetale den til länsstyrelsen i stedet for udlejer, så vidt jeg forstår). Tal eventuelt med de andre lejere.[/quote'] Jeg har talt med ca 80% af de andre der bor i bygningen(de andre 20% ser man aldrig) - og alle er utilfreds med varmen. vores 2 mins " elevator snak" handler kun om varmen og hvor dårlig den er! alle er utilfreds men ingen tager action. det eneste je kunne gøre var at ringe til kundeservice og brok mig over hvor dårligt og utilfreds jeg er (witch i did). og nu vil ejendommen os have en stopper for det .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites