Jump to content
Lisberg

Forsikring vs. nurnburgring

Recommended Posts

hvis det bare er turist kørsel du skal på dernede, gælder den normale færdselslov, overholde skiltningen :), ikke overhale højre om, da det er en ensrettet betalingsvej :) (du kører så faktisk ikke en alm omgang, men skal bremse ned på lang siden, men alt det ved du vel godt) good luck, det er en fed oplevelse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
hvis det bare er turist kørsel du skal på dernede, gælder den normale færdselslov, overholde skiltningen :), ikke overhale højre om, da det er en ensrettet betalingsvej :) (du kører så faktisk ikke en alm omgang, men skal bremse ned på lang siden, men alt det ved du vel godt) good luck, det er en fed oplevelse :)
Det er som sådan korrekt, men du skal huske på at du kan risikere en kamp uden lige såfremt det forsikringsselskab du vælger ikke har forstået det... Så rådet må være at vælge et selskab som har fattet det på forhånd, så man ikke skal gennem flere års retssager for at få sin ret... Det er nu engang pænt surt at have en bil med lån i som banken kræver indfriet fordi bilen er smadret, men forsikringen ikke vil betale... Så skal man lige fronte X antal tusinde (hundredetusinde) indtil retssagen er vundet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået følgende fra IF da jeg skrev til dem om det:

Hej, Ja, bilförsäkringen i If gäller vid körning på Nürburgring rings s.k. nordslinga under förutsättning att det inte är fråga om tävling eller träning för tävling. Hälsningar Dan Falconer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den er svær Frederik...jeg sidder allerede med et par store kanoner på mailen og snakker om løsninger dernede. Det er så stort at den øverste ledelse i Rheinland-Pfalz er involveret. Desuden er det 2 gutter der har lejet ringen for én euro ad Rheinland-pfalz for at drive den og det er det du ser resultaterne af nu. Jeg overvejer om jeg har haft min sidste omgang dernede. Det er et vidunderligt sted at være, men jeg har kørt sub 8 og har på den måde ikke meget mere at komme efter. Jeg gider ikke være med til at sponsorere theme parks, rutschebaner til 12mill euro der ikke virker og party byer der er gabende tomme når englænderne ikke er der. De kan ikke tvinge mig til at æde i Eifeldorff, da det er Lindner og hans kumpaner der styrer det hele og det er den måde der bliver kanaliseret penge over i private lommer. Jeg nægter desuden at gi 24 euro for en omgang. Årskortet er steget med 30%... Så det er bare ikke fedt længere. Det er ikke fedt pga manglende miljø, men mere det at pengene fosser ud af kassen når man er der. Du kan nemt bruge 2500 euro på en weekend med det hele. Det synes jeg egentlig er i overkanten for at køre 21km hurtigst muligt. Så jeg tror jeg tager en sabbat sæson og nyder alle de billeder og film der kommer dernede fra. Velvidende at det koster en arm....for at sætte dobbeltmoralen lidt på spidsen, så er det nu blevet tilladt at ha' kamera i bilen. Altså forudsat at det er lejet af Nurburgring Gmbh. Dit eget må du ikke medbringe..... fuldstændigt vanvittigt! :S

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der skulle være mulighed for at skabe penge dernede - de kunne jo lave flere kørerkurser, nogle der ikke koster en arm og din svigermors bryllups ring at deltage i. Inviterer flere bilklubber derned til specialpris - mindre pris er som regl lig med flere deltagere, som ender med øget omsætning. Alternativt, dele banen endnu mere op - så man kan køre som nybegynder lidt mere sikkert, og så lade de øvede for andre dele af banen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er masser af muligheder Basse, men det at dele den op er ikke muligt. Når du først er kommet ind, bliver du ikke lukket ud før ca. 10km senere...så den er svær.

Der skulle være mulighed for at skabe penge dernede - de kunne jo lave flere kørerkurser, nogle der ikke koster en arm og din svigermors bryllups ring at deltage i. Inviterer flere bilklubber derned til specialpris - mindre pris er som regl lig med flere deltagere, som ender med øget omsætning. Alternativt, dele banen endnu mere op - så man kan køre som nybegynder lidt mere sikkert, og så lade de øvede for andre dele af banen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er masser af muligheder Basse' date=' men det at dele den op er ikke muligt. Når du først er kommet ind, bliver du ikke lukket ud før ca. 10km senere...så den er svær.[/quote'] Der er mange til- og frakørsler undervejs, hvilket man opdager hvis man har gået langs banen og kigget... De er bare ikke så synlige når man kommer med 200+ ;) Men det bliver alligevel lidt svært, for tror ikke de øvede kørere vil finde sig i kun at køre en del af banen så bliver de sku nok hellere væk...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ved jeg....men det er ikke veje der er gearet til den slags trafik. De fleste ligger i samme køreretning som banen og kræver et herresving for at komme ud. Lastbilen der slæbte RS6'eren væk måtte bakke ud af lågen nede ved Quiddelbacher Höhe...

Der er mange til- og frakørsler undervejs, hvilket man opdager hvis man har gået langs banen og kigget... De er bare ikke så synlige når man kommer med 200+ ;) Men det bliver alligevel lidt svært, for tror ikke de øvede kørere vil finde sig i kun at køre en del af banen så bliver de sku nok hellere væk...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...