Lisberg 10 Anmeld indhold Skrevet December 14, 2010 Hey Ved at nogen af jer kører på ringen, men hvordan og hvorledes med forsikring i tilfælde af uheld? Har tænkt på at tage en tur der ned til sommer, men er i tvivl om det med forsikringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2010 Kontakt din forsikring. De ved det bedst.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2010 Du kan tegne forsikring ved IF... De dækker også skader på ringen, så længe du har overholdt reglerne dernede... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2010 hvis det bare er turist kørsel du skal på dernede, gælder den normale færdselslov, overholde skiltningen :), ikke overhale højre om, da det er en ensrettet betalingsvej :) (du kører så faktisk ikke en alm omgang, men skal bremse ned på lang siden, men alt det ved du vel godt) good luck, det er en fed oplevelse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2010 hvis det bare er turist kørsel du skal på dernede, gælder den normale færdselslov, overholde skiltningen :), ikke overhale højre om, da det er en ensrettet betalingsvej :) (du kører så faktisk ikke en alm omgang, men skal bremse ned på lang siden, men alt det ved du vel godt) good luck, det er en fed oplevelse :) Det er som sådan korrekt, men du skal huske på at du kan risikere en kamp uden lige såfremt det forsikringsselskab du vælger ikke har forstået det... Så rådet må være at vælge et selskab som har fattet det på forhånd, så man ikke skal gennem flere års retssager for at få sin ret... Det er nu engang pænt surt at have en bil med lån i som banken kræver indfriet fordi bilen er smadret, men forsikringen ikke vil betale... Så skal man lige fronte X antal tusinde (hundredetusinde) indtil retssagen er vundet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2010 Er der ikke en der er så go' til svensk at de kunne støve en sag der har dannet præcedens for den slags? Der må da være nogle der har været igennem møllen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2010 Har fået følgende fra IF da jeg skrev til dem om det: Hej, Ja, bilförsäkringen i If gäller vid körning på Nürburgring rings s.k. nordslinga under förutsättning att det inte är fråga om tävling eller träning för tävling. Hälsningar Dan Falconer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2010 Ellers er der altid http://www.moris.co.uk/, der kan man tegne en eller flerdags forsikringer til trackdays og racerløb mv :-) Priserne skulle vidst være ok, alt taget i betragtning - og de forsikre også svenskindreggistreret biler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2010 Apropos Ringen og risiko for skade: http://www.rsownersclub.co.uk/rsocbb/showthread.php?t=247472 Tjek lige videoen! Man skal fandme være hurtig på bremsen, når trafikken pludseligt står bomstille! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2010 Apropos Ringen og risiko for skade: http://www.rsownersclub.co.uk/rsocbb/showthread.php?t=247472 Tjek lige videoen! Man skal fandme være hurtig på bremsen, når trafikken pludseligt står bomstille! Han skal være glad for sit bur ihvertfald... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2010 Et par af drengene på ringen i en MNR Caterham og en Cupra..... Et øjebliks uopmærksomhed og det er tæt på at gå galt.... @2.00 :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 http://bilmagasinet.dk/article/70889-nurburgring-i-dyb-krise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Den er svær Frederik...jeg sidder allerede med et par store kanoner på mailen og snakker om løsninger dernede. Det er så stort at den øverste ledelse i Rheinland-Pfalz er involveret. Desuden er det 2 gutter der har lejet ringen for én euro ad Rheinland-pfalz for at drive den og det er det du ser resultaterne af nu. Jeg overvejer om jeg har haft min sidste omgang dernede. Det er et vidunderligt sted at være, men jeg har kørt sub 8 og har på den måde ikke meget mere at komme efter. Jeg gider ikke være med til at sponsorere theme parks, rutschebaner til 12mill euro der ikke virker og party byer der er gabende tomme når englænderne ikke er der. De kan ikke tvinge mig til at æde i Eifeldorff, da det er Lindner og hans kumpaner der styrer det hele og det er den måde der bliver kanaliseret penge over i private lommer. Jeg nægter desuden at gi 24 euro for en omgang. Årskortet er steget med 30%... Så det er bare ikke fedt længere. Det er ikke fedt pga manglende miljø, men mere det at pengene fosser ud af kassen når man er der. Du kan nemt bruge 2500 euro på en weekend med det hele. Det synes jeg egentlig er i overkanten for at køre 21km hurtigst muligt. Så jeg tror jeg tager en sabbat sæson og nyder alle de billeder og film der kommer dernede fra. Velvidende at det koster en arm....for at sætte dobbeltmoralen lidt på spidsen, så er det nu blevet tilladt at ha' kamera i bilen. Altså forudsat at det er lejet af Nurburgring Gmbh. Dit eget må du ikke medbringe..... fuldstændigt vanvittigt! :S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 23, 2010 Der skulle være mulighed for at skabe penge dernede - de kunne jo lave flere kørerkurser, nogle der ikke koster en arm og din svigermors bryllups ring at deltage i. Inviterer flere bilklubber derned til specialpris - mindre pris er som regl lig med flere deltagere, som ender med øget omsætning. Alternativt, dele banen endnu mere op - så man kan køre som nybegynder lidt mere sikkert, og så lade de øvede for andre dele af banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 24, 2010 Der er masser af muligheder Basse, men det at dele den op er ikke muligt. Når du først er kommet ind, bliver du ikke lukket ud før ca. 10km senere...så den er svær. Der skulle være mulighed for at skabe penge dernede - de kunne jo lave flere kørerkurser, nogle der ikke koster en arm og din svigermors bryllups ring at deltage i. Inviterer flere bilklubber derned til specialpris - mindre pris er som regl lig med flere deltagere, som ender med øget omsætning. Alternativt, dele banen endnu mere op - så man kan køre som nybegynder lidt mere sikkert, og så lade de øvede for andre dele af banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 24, 2010 Der er masser af muligheder Basse' date=' men det at dele den op er ikke muligt. Når du først er kommet ind, bliver du ikke lukket ud før ca. 10km senere...så den er svær.[/quote'] Der er mange til- og frakørsler undervejs, hvilket man opdager hvis man har gået langs banen og kigget... De er bare ikke så synlige når man kommer med 200+ ;) Men det bliver alligevel lidt svært, for tror ikke de øvede kørere vil finde sig i kun at køre en del af banen så bliver de sku nok hellere væk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 24, 2010 Ja det ved jeg....men det er ikke veje der er gearet til den slags trafik. De fleste ligger i samme køreretning som banen og kræver et herresving for at komme ud. Lastbilen der slæbte RS6'eren væk måtte bakke ud af lågen nede ved Quiddelbacher Höhe... Der er mange til- og frakørsler undervejs, hvilket man opdager hvis man har gået langs banen og kigget... De er bare ikke så synlige når man kommer med 200+ ;) Men det bliver alligevel lidt svært, for tror ikke de øvede kørere vil finde sig i kun at køre en del af banen så bliver de sku nok hellere væk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites