Jump to content
larscph

Den nye hurtige forbindelse til København - eller?

Recommended Posts

Jeg vil faktisk sige, at det er gået fra skidt til værre. For nu spreder øresundstogenes forsinkelser sig som ringe i vandet og rammer også pågatogene, fordi de deler de samme to spor i Citytunneln. Pågatogene har ellers kørt noget nær eksemplarisk hidtil, men det er nu en saga blott.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os få udskiftet DSB/DSBFirst/Skånetrafiken's ledelse med japanske logistikere, grundige russere og økonomi fra Qatar - og oveni gøre broen stats-ejet (og betalt over skatten). Så burde der vel kunne komme forbedringer 'på sigt'...*suk*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke til Ystad

Jeg vil faktisk sige' date=' at det er gået fra skidt til værre. For nu spreder øresundstogenes forsinkelser sig som ringe i vandet og rammer også pågatogene, fordi de deler de samme to spor i Citytunneln. Pågatogene har ellers kørt noget nær eksemplarisk hidtil, men det er nu en saga blott.[/quote'] Ystad togene har ikke kört ordentligt siden de åbnede den fantastiske tunnel:sick: Man skal väre glad hvis der kommer et tog og ikke en bus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilsutter mig bananas - om bare togene kører indenfor 10 min. efter jeg kommer til stationen, så er jeg tilfreds. Det gør de så ikke fra Hyllie mod Danmark, endnu - meen, det er dejligt, at man på Københavns Hovedbanegård slet ikke længere behøver at vente på et tog til Sverige. Der går ikke mange minutter før der kommer ét. Grunden til, at togene er blevet kortere er som en anden skrev, at de ikke længere står på Malmø C og akkumulerer togsæt - for togene der ender i Malmø C eksisterer ikke længere, alle kører videre. Det betyder vel, at DSBFirst har ansat flere togførere? Iøvrigt, så kan der ankomme fire Pågatåg mens man står og venter på et Øresundstog der er næsten 30 minutter forsinket - og da Pågatågene også kommer fra oplandet (opereres af Arriva), er det lige man tænker hvordan de kan, men DSBFirst ikke kan? Lige til sidst - Hyllie Station er flot, men hold da ferie hvor er den uigennemtænkt. Der findes ikke en opvarmet ventesal! Hvem er det lige som har glemt den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tilsutter mig bananasLige til sidst - Hyllie Station er flot' date= men hold da ferie hvor er den uigennemtænkt. Der findes ikke en opvarmet ventesal! Hvem er det lige som har glemt den?
Den samme der udtænkte Ørestaden Station? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som pendler mellem Lund og Hellerup - som skulle kunne gøres 12 minutter hurtigere i henhold til det omdelte kort mm. vil jeg da også gerne have lov til at give mit input. Fra Lund kører der du toge hvert 10 minut om morgenen - men 12 minutters tidsgevinst har jeg endnu til gode at opleve :-) Til gengæld bliver det nok godt til sommer - så stopper hvert andet tog i Klampenborg (jeg kan ikke huske om det er dem der terminerer i Nivå eller ej) - og så kan jeg jo tage en god cykeltur gennem Dyrehaven til arbejde (DTU) og glæde mig over IKKE at skulle S-tåge den fra Hellerup til Lyngby og videre med bus. Jeg hørte også på fjernsynet at der er planer om at lave en ny city-tog-ring, der kører rundt via Centralen, Triangelen, Hylie, Svågertorp, og så op og rundt igen - måske med nyt stoppested v. Rosengården - skinnerne ligger der jo, det var kun et spørgsmål om tilladelse, og så naturligvis penge. Og hvis det kommer på plads kunne Malmö-ringen starte om et års tid. Så kan vi da også håbe på, at de får styr på trafikken og signalerne i City-tunellen. Som jeg iøvrig synes har hele 3 pæne stationer. Hylie ser godt nok kold ud - centralen har digitale vinduer, og Triangelen sjovt løbelys. Gad vide om det er koblet enten til antallet af mennesker på stationen, eller togenens rettidighed - der ligger sikkert noget matematik bagved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites