Jump to content
testeren

Parkeringshuset på Hyllie - Første test

Recommended Posts

Hej Har nu haft den første fornøjelse af at prøve det nye parkeringshus på Hyllie da jeg skulle sætte fruen af og teste parkeringsforholdene - jeg er ikke imponeret! Hele området er ufatteligt dårligt skiltet, vejene er underdimensionerede så man kan svært komme forbi hinanden(måtte bakke 2 gange for lastbiler udfor stationen). Hele området er langt fra færdigt så det roder og veje er spærret af. Hold til højre i de 2 indkørselsbåse til huset, den til venstre er ned til specielt reserverede pladser åbenbart, så man kan godt komme lidt i klemme der. Når man først er kommet ind så er pladsen så utrolig trang at det nærmest kun kan anbefales til minibiler, man skal i hvert fald lige huske at få bagenden med rundt når man drejer op, og passe på spejlene når man skal ud af huset igen hvor der også er smalt. Flere steder i huset er der iøvrigt spærret af for parkering da de ikke er færdige. Jeg er som nævnt ikke imponeret må jeg sige! Tanken om at køre over er tillokkende hvis det ikke var fordi at en parkeringsplads ved fruens arbejde i Ørestaden koster 1900,- dkk pr. måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kan godt nikke genkendende til, at området er dårligt skiltet af. Mit parkeringskort gælder til Hyllie Väster og Öster (tydeligvis) men jeg havde ingen anelse om, jeg har parkeret helt korrekt, da der ikke er noget skilt til Hyllie Väster før man faktisk står på stationen...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
parkeringsplads ved fruens arbejde i Ørestaden koster 1900' date='- dkk pr. måned.[/quote'] Hold op det er godt nok mange penge... Faktisk dyrere end at parkere her på Østerbro som jeg ellers syntes er rigelig dyrt - men så gælder kortet så også overalt i Blå Zone og hele København om aftenen/natten....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hold op det er godt nok mange penge... Faktisk dyrere end at parkere her på Østerbro som jeg ellers syntes er rigelig dyrt - men så gælder kortet så også overalt i Blå Zone og hele København om aftenen/natten....
Ørestaden er generelt uden for parkering københavns zoner. Det lyder som en privat parkeringsordning / p-hus. Mit firma er flyttet men stadig i ørestaden, og jeg ved at flere af mine kollegaer vælger at parkere gratis på villavejene på den anden side af metroen, fordi p-pladserne er så dyre i p-husene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ørestaden er generelt uden for parkering københavns zoner. Det lyder som en privat parkeringsordning / p-hus. Mit firma er flyttet men stadig i ørestaden, og jeg ved at flere af mine kollegaer vælger at parkere gratis på villavejene på den anden side af metroen, fordi p-pladserne er så dyre i p-husene.
Der er jo 2-timers parkering på alle villa-veje bag fields, netop for at forhindre pendlere i at parkere der. Så jeg gad godt vide hvor det er de holder. Det er i hvert fald ikke "lige bag ved fields".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må sige de ikke er særlig flinke overfor de bilister der jo reelt arbejder udenfor bymidten - de burde jo om nogen have mulighed for parkering, og en del kunne så evt. tage Metroen ind i byen med færre biler til følge i bymidten - det er sgu ikke altid ikke altid logisk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En jeg kender arbejder ved ørestaden' date=' kommer fra nordsjælland - så kører i bil derfra hver dag.. hun parkere i fields parkering.. men det må da også være ret dyrt..[/quote'] jeg har "kontortidsparkering" inde i Fields - koster 750 kr./md. + moms

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der testet videre :o) Det ligger jo så tilpas åbent at der kommer snedriver, samt sne på ruderne INDE i parkeringshuset - så idéen med at betale mere end på en grusparkering forsvinder vel lidt!? :-/ Det virker sgu som om der er sparet på det meste komfortable. Vejen over mod Ikea var så heller ikke ryddet for snedriver i dag ved. 15tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hiver lige denne frem. Jeg var ovre ved Hyllie i slutningen af december, og hold da op, hvor jeg kan nikke genkende til kaoset. Ingen skiltning, og da de nye veje ikke var på gps'en, kom jeg ind på en vej kun forbeholdt busser og taxi, men det var umuligt at vende. Det glädede mig dog at se, at jeg ikke var den eneste, der var faret vild. nu mit sp, som jeg ikke kan finde svar på: Hvad koster det at parkere pr time (i p-huset, hvis muligt)? Når jeg er inde på p-malmö's hjemmeside, står der kun priser for abonnement pr måned, men det må da kunne lade sig göre at parkere en halv dag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig stadig over hvor i alverden det er meningen man skal holde når man skal hente/bringe folk.... Lige nu holder jeg som så mange andre langs vejen mellem p-huset og stationen resulterende i onde blikke fra buschaufførerne når de er nødt til at holde lidt inden de kan trække uden om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt op med parkeringsordninger der findes der ude i Ørestad. Med Variable priser, fastepriser, rabatordninger, erhvervsordninger, privatordninger, beboerrabater mm. Man skulle ikke tro det skulle være så avanceret at tilbyde parkeringsfaciliteter. Sikke et rod! Jeg undrer om det koster noget at trække vejret derude, og i så fald, hvilken rabatter kan man hente på det :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites