Jump to content
larscph

BMW Navigation Europe Proffesional 2011 - nu på 3 DVD'er

Recommended Posts

Hmm - det er altså en smule belastende: I sin iver på at udvide med flere lande / POI (vil jeg tro) er navigationskortene til min BMW fra 2011 nu delt op på 3 DVD'er. Og hvad er der så sket - jo - det fantastiske er sket er at Sverige (og Norge i øvrigt også) er lagt på DVD nr. 2 (Østeuropa) hvor Danmark og en del andre lande ligger på DVD nr. 3 (Mellemeuropa). Det er godt nok temmelig fjollet grænsende til at være latterligt. Under alle omstændigheder ganske irriterende når man ofte kører i såvel Danmark som Sverige. Er der nogen der ved om det er muligt at flytte rundt på kortene og lave sin egen DVD med det man mener at have brug for i hverdagen? Eller er det bare tough-luck fordi nogen i deres visdom har bestemt at Sverige er Østeuropa. Nitte kære BMW... Meget nitte at lave sådan noget... :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det fantastiske er sket er at Sverige (og Norge i øvrigt også) er lagt på DVD nr. 3 (Østeuropa) hvor Danmark og en del andre lande ligger på DVD nr. 3 (Mellemeuropa).
Altså Lars, jeg syntes nu det er meget smart at de har lagt de nordiske lande på samme disk.... nr. 3 hvis jeg læser dit indlæg korrekt :p Jasper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej larscph Jeg har lige læst dit indlæg vedrørende vores Navigation Professional dvd kort som nu er lagt på 3 dvd'er og jeg undrer mig en lille smule. Du skriver at din BMW er fra 2011 og den burde derfor være udstyret med et CIC baseret navigationssystem, hvor alt kortmateriale lægges ind på en harddisk. Du burde derfor ikke have behov for at skifte mellem forskellige dvd'er. Med venlig hilsen Thomas Clausen BMW Danmark A/S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Thomas, 1000 tak for dit svar - meget fornemt at du skriver herinde. Min formulering er upræcis - min BMW er modelår 2006 og derfor med DVD baseret navigation. Det var fordi jeg overvejede et nyt sæt kort årgang 2011 til navigationen den - og kan så se at man har splittet Norden op på to skiver - og det erspecifikt problematisk for mig (og formentlig flere andre) fordi jeg kører nogenlunde 50/50 i Danmark og Sverige og derfor ikke vil kunne planlægge hele turen længere hvis jeg køber et nyt sæt kort. Så vidt jeg kan se kan man ikke kopiere enkelte kort ud fra DVD'erne - så havde det jo været en mulighed at lave sin egen DVD baseret på de kort man har brug for fra de originale. hilsen Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Thomas, 1000 tak for dit svar - meget fornemt at du skriver herinde. hilsen Lars
Det er sgu da opsøgende service der vil noget, mand!! Stort :th2: Tror min næste bil skal være en Bimmer - dog ikke købt hos Forenade Bil i malmø....:p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - nu fik jeg lige prøvet de nye kort hvor DK og SE ligger på hver sin skive. En "smart" ting er at på skiven med SE er en del større veje i DK med og vice versa. Til gengæld er det aldeles usmart at man ikke kan skifte mellem de to DVD'er mens systemet er i brug... Faktisk er det sådan at man hvis man skifter DVD skal slukke bilen i cirka 5 minutter før den kan bruge kortene!! Det er da godt nok ikke særlig fikst lavet :( Så hvis nogen hører om en måde at kombinere udvalgte kort på én selvgjort DVD ud fra originalerne er jeg meget lydhør :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites