Jump to content
bonne

Skifte el-leverandør?

Recommended Posts

Har EON... fordi det var det, der var, da jeg flyttede ind. Findes der en sammenligning af elpriser, og giver det i det hele taget mening at skifte? Skal man vælge fastpris eller variabel? Jeg har et relativt højt elforbrug, hvis det hjælper vejledningen. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De er da ikke specielt gennemskuelige med deres priser.
Næh - hvis jeg laver en beregning med hvad jeg kan spare, hvis jeg skifter til dem, bliver beløbet 78,- SEK på et år: Resultat: Kostnad per år med nuvarande elleverantör: 6 072:- (varav skatt och moms: 78:-) Kostnad per år med Kundkraft: 5 994:- (varav skatt och moms: 2 632:-) -------------------------------------------------------------------------------- Du sparar 78:- (varav skatt och moms: -2 554:-) Jeg har benyttet den dyreste fastprisenhedspris fra EON til sammenligning (60 ører eks. afgifter og skat). Det kan vist ikke helt betale sig at skifte for det beløb. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næh - hvis jeg laver en beregning med hvad jeg kan spare, hvis jeg skifter til dem, bliver beløbet 78,- SEK på et år:
Det regnestykke tror jeg simpelthen ikke på. Alene abb. koster 345.- hos EON og er gratis hos Kundkraft. Derudover plejer der også at være lidt at spare pr. kwh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det regnestykke tror jeg simpelthen ikke på. Alene abb. koster 345.- hos EON og er gratis hos Kundkraft. Derudover plejer der også at være lidt at spare pr. kwh
Du betaler da ikke andet abbonement end netavgift, hvilket du stadig skal slippe uanset hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er intet der er gratis!
Nej okay.. så siger vi det på en anden måde. Abb koster 345 hos EON og 0,- (nul) kroner som kunde gennem kundkraft
Du betaler da ikke andet abbonement end netavgift' date=' hvilket du stadig skal slippe uanset hvad?[/quote'] http://eon.se/templates/Eon2TextPage.aspx?id=47844&epslanguage=SV "Årsavgift tillkommer (276 kr/år exkl moms, 345 kr/år inkl moms)." Og det er for den rene elaftale og har intet med netafgift at gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej okay.. så siger vi det på en anden måde. Abb koster 345 hos EON og 0' date='- (nul) kroner som kunde gennem kundkraft[/quote'] Til gengæld bemærkede jeg at den aftale jeg fik her sidst hos Kundkraft faktisk havde et smule højere påslag end man kunne få hos den leverandør jeg havde fået. Til gengæld var der en fast abonnementspris hvis jeg tegnede hos leverandøren direkte. Hvis man regnede lidt på det betød det at jeg med et årsforbrug på cirka 18.000 kWh endte på samme pris +/- 100 sek som hvis jeg havde tegnet aftalen selv. Så der er ikke MEGET at spare ved Kundkraft i forhold til at bare tegne en fornuftig aftale selv. Til gengæld slipper man for at bruge tid på at søge rundt efter priser.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lavet på Kundkrafts egen webside baseret på tal fra EON's hjemmeside... Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld bemærkede jeg at den aftale jeg fik her sidst hos Kundkraft faktisk havde et smule højere påslag end man kunne få hos den leverandør jeg havde fået. Til gengæld var der en fast abonnementspris hvis jeg tegnede hos leverandøren direkte. Hvis man regnede lidt på det betød det at jeg med et årsforbrug på cirka 18.000 kWh endte på samme pris +/- 100 sek som hvis jeg havde tegnet aftalen selv. Så der er ikke MEGET at spare ved Kundkraft i forhold til at bare tegne en fornuftig aftale selv. Til gengæld slipper man for at bruge tid på at søge rundt efter priser.....
Når det er den størrelsesorden, vil jeg ikke gide bruge energi på det - det er vel heller ikke altid helt problemfrit at skifte(?) - du har godt nok et noget laveret forbrug end jeg, men alligevel. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vigtigste er næsten at lave en aftale med nogen - så er du ihvertifælde godt afsted. Jeg vil så sige at Kundkraft fungerer helt automatisk og har indtil nu være helt problemfrit for mig - jeg har haft dem i 4 år....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige hvad forskellige beregnere kan komme frem til. Da jeg fik min sidste elaftale kan jeg bare se at jeg fik det 6 øre billigere end EON og med 0 i abb. Det er med mit beskedne forbrug på ca 3.000 kwh om året alligevel over 500.- årligt Edit: Men jeg ved selvfølgelig godt at marginalerne er mindre på rørlige aftaler, så 6 øre i forskel kommer vi ikke op på i sådan en aftale

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil sige, som Gio, at www.elskling.se er vejen frem! Har prøvet www.kundkraft.se én gang, og det gør jeg ikke igen.. Hvorfor skal Kundkraft tjene fedt på at jeg kan spare 50 kr årligt på 20.000 kw..? Det tager 45 sekunder at gå ind på elskling og taste de få oplysninger ind man skal, så får man præsenteret det billigeste selskab på sin skærm med det samme (samt alle de andre selskaber, men billigeste øverst).. Jeg gjorde det i sidste uge da nuværende aftale udløber den 31. oktober, og får leveret el fra 1. november 8 øre billigere end nuværende aftale. Havde jeg beholdt nuværende selskab var prisen ikke blevet 8 øre billigere, men 6 øre dyrere, så det kan godt betale sig at undersøge tingene selv, især når det er så pisse let som det er på nettet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også være heldig at falde over "ny-kunde-tilbud" ind imellem. Jeg startede her 1.8 hos Vattenfall hvor jeg har fået en fin aftale der hedder rörlig pris uden påslag eller abonnements afgift de første 6 mdr. Det bliver næppe billigere :p Og den kan opsiges efter de første 6 mdr. Plus så kunne man sørme vælge at få leveret el produceret med kernekraft i stedet for alt det der svag-arms strøm fra vind og vand... Hehe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige skiftet 1/7 til Vattenfald fra EON for jeg var så træt af EON´s dårlige behandling, men til min overraskelse så fik jeg i August 2 regninger, 1 fra Vattenfald for EL, og 1 fra EON for nätavgiften. Men Hvis jeg forstår dig rigtigt så kan man slippe at betale abbonement, eller netafgift som de kalder det hos Kundkraft??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige skiftet 1/7 til Vattenfald fra EON for jeg var så træt af EON´s dårlige behandling, men til min overraskelse så fik jeg i August 2 regninger, 1 fra Vattenfald for EL, og 1 fra EON for nätavgiften. Men Hvis jeg forstår dig rigtigt så kan man slippe at betale abbonement, eller netafgift som de kalder det hos Kundkraft??
Nej - du slipper ikke for at betale til ejeren af el-nettet i dit område. Strømmen du køber andetsteds leveres stadig via deres infrastruktur (læs: distributions-punkter og kabler). EDIT: Lars var lidt hurtigere :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jow..men gi'raffen en chance næste gang! :laugh: Nå - internt flaf. Ahmad: Godt du blev klogere. Lækkert, ik'!? icon14.png
Altid rart at blive klogere, men nu er jeg dobbelt så irriteret over at jeg ikke helt kunne slippe for EON. (jeg betalt endda 1779SEK som straf for at bryde bindingsperioden før tid, selvom jeg VED at jeg havde kun bundet mig i ET år, og det var en af deres agressive sælgere som ringede og forlængede aftalen i sin tid, jeg skulle selvfølgelig have dobbel-tjekket aftalen når den kom, og der kunne jeg også være blevet klogere) Bare et eksemple på hvor dårlige de er...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil sige' date=' som Gio, at [url']www.elskling.se er vejen frem! Har prøvet www.kundkraft.se én gang, og det gør jeg ikke igen.. Hvorfor skal Kundkraft tjene fedt på at jeg kan spare 50 kr årligt på 20.000 kw..? Det tager 45 sekunder at gå ind på elskling og taste de få oplysninger ind man skal, så får man præsenteret det billigeste selskab på sin skærm med det samme (samt alle de andre selskaber, men billigeste øverst).. Jeg gjorde det i sidste uge da nuværende aftale udløber den 31. oktober, og får leveret el fra 1. november 8 øre billigere end nuværende aftale. Havde jeg beholdt nuværende selskab var prisen ikke blevet 8 øre billigere, men 6 øre dyrere, så det kan godt betale sig at undersøge tingene selv, især når det er så pisse let som det er på nettet :)
Jeg har ikke kigget efter men hvor er det du direkte ser kundkraft tjener kassen? Bare nysgerrig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites