terrapin 10 Anmeld indhold Skrevet December 8, 2010 Hej med jer, Saa skal den gamle S600 skiftes ud med en ny flyder. Denne gang skal det vaere enten en Audi A8 W12 quattro fra 2005 eller en BMW 760Li fra 2004. Jeg kender ikke alverden til nogen af bilerne, har dog tidligere koert BMW. Det er tiltaler mig ved Audi'en er, udover de 450 hypper, firehjulstraekket (som jo er voldsomt rart, ikke mindst om vinteren) samt dens diskrete ydre. BMW'en tiltaler mig ved at det foerst og fremmest er en BMW og det plejer man jo aldrig gaa helt galt i byen med, samt at den har en kanonfed indretning. De aeldre A8'ere havdetendens til at kunne finde paa at smide gearkassen efter 150.000km., men dette har jeg ikke hoert noget til ved de nyere? Har I nogle erfaringer med de to biler I vil dele ud af? Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2010 Ha i mente at du kan dårligt så meget som skifte tændrør i den audi uden det koster boksen... Motorkonstruktionen er meget speciel, og det får man lov at betale for... Jeg tror S8 i D3 måske ville være et bedre valg, men ved ikke hvordan den ligger prismæssigt i forhold til en W12... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2010 Ha i mente at du kan dårligt så meget som skifte tændrør i den audi uden det koster boksen... Motorkonstruktionen er meget speciel' date=' og det får man lov at betale for... Jeg tror S8 i D3 måske ville være et bedre valg, men ved ikke hvordan den ligger prismæssigt i forhold til en W12...[/quote'] Er D3 med singleframe front, eller er det den overgangsmodel med den "gamle front"?? Den med den "gamle front" kan ikke fås som S model..... Hvis det er den nye singleframe mener jeg den er langt dyrere end en 2005 A8 W12.....og ja, ALT er dyrt når man kører til Audi. Men der er masser af værksteder der kan skrue på en A8..... En 2004 BMW 7 serie ville jeg holde mig fra, mener der er MANGE elektronikfejl. De nyrere er bedre....forresten kan der også være mange elektronikfejl på en A8 fra 2005.... Jeg har været heldig med mine Audier....har ikke haft mange fejl på dem, men der er en del "uheldige historier" på nettet..... Men er man klar til at skulle bruge lidt penge på dem (også i brændstof, og du skal ikke spørge hvor langt de går på literen, så er du ikke rette køber!!!) er det fine biler. Skal man op med pengepungen indimellem, skal man huske den ekstreme (store) afskrivning de første ejere har haft, så gør det ikke så ondt når man kører Visa'et gennem automaten.. Held og lykke med købet..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2010 Tak for jeres svar, der desvaerre ikke bragte mig naermere en beslutning (A8 :)) Konen er begyndt at tale om at hun gerne vil have en Porsche Cayenne Turbo eller S, hvad mener I om den kontra de to andre? Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2010 Konen er begyndt at tale om at hun gerne vil have en Porsche Cayenne Turbo eller S, hvad mener I om den kontra de to andre? At det er at sammenligne æbler og bananer - Cayenne er jo en ganske anden type bil end de superlimo'er, du nævner. Jeg har bl.a. en '01 Porsche 911 turbo, men ville til enhver tid vælge enten Audi eller BMW fremfor Cayennen - jeg har prøvet een. Porsche i Borås har iøvrigt en '08 Cayenne GTS til salg - i sportstrim ! For alle 3 biler gælder, at de skal være meget billige for, at det er værd at købe dem. Mange bilforhandlere tager iøvrigt ikke den slags biler i bytte, når der skal handles igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2010 Tak for jeres svar, der desvaerre ikke bragte mig naermere en beslutning (A8 :)) Konen er begyndt at tale om at hun gerne vil have en Porsche Cayenne Turbo eller S, hvad mener I om den kontra de to andre? Mvh. Kasper Så kan du godt smide bukserne og bøje dig forover med det samme... Det koster boksen når der skal laves noget på sådan en fætter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2010 Men er man klar til at skulle bruge lidt penge på dem (også i brændstof' date=' og du skal ikke spørge hvor langt de går på literen, så er du ikke rette køber!!!)[/quote'] haha skriver du til en person der kører i en bil der går ca. 900m på 1L benz hvis du vader klampen ned.. mon ikke han godt er klar over de spiser mere end normale biler? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 Bilen vil kun blive brugt 3-4 gange om aaret i 2-3 uger pr. gang, saa benzinpriserne tager jeg ikke saa tungt. Det er ogsaa derfor at jeg ikke vil koebe en spritny bil, da man jo ikke faar nok koeretid til at opveje vaerditabet. (Den nye 7-serie med xDrive kunne ellers vaere sjov!) Andre forslag paa superbiler modtages ogsaa gerne, bare ikke sportsvogne og cab's, da hverken konen eller jeg bryder os alverden om smaa biler. :) Der skal bare vaere nogle hk, saa der er noget at lege med! :) Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 Der findes jo en del forskellige 4 dørs superbiler. Porsche Panamera (dog nok for ny stadigvæk) Mercedes CLS 63 AMG Maserati Quattroporte Mercedes S65 Audi S8 (ville jeg hellere vælge fremfor W12 udgaven som du selv nævner) Aston Martin Rapide (nok også for ny) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 der findes jo en del forskellige 4 dørs superbiler. Porsche panamera (dog nok for ny stadigvæk) mercedes cls 63 amg maserati quattroporte mercedes s65 audi s8 (ville jeg hellere vælge fremfor w12 udgaven som du selv nævner) aston martin rapide (nok også for ny) s65 - sæt i værk :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 s65 - sæt i værk :D fuldstændig enig.. eller en SL' eller CL' med samme trim :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 Andre forslag paa superbiler modtages ogsaa gerne, bare ikke sportsvogne og cab's, da hverken konen eller jeg bryder os alverden om smaa biler Jeg synes vældig godt om dine 2 "fund" - skulle man nævne et alternativ, er både Bentley Continental og Arnage en mulighed. Bentley er IMO top of the pops i den klasse, du har kig på -> check blot www.mobile.de ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 10, 2010 Hvad med en BMW 650i Cab - stor cab, med en helt enormt lækker motor i :-) Det er da en stor cab, når nu du sagde du ikke ville have dem små :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2010 Må på det kraftigste anbefale BMW X6!! Den er sin helt egen og den väkker ENORM opmärksomhed specielt i hvid:-) (Dog kan det väre man ikke er til dette! Folk kommer hen til én og vil have billeder, specielt i Jylland:-))) Det er en supercruiser men den er bestemt også god i sving, hvor den er langt hurtigere end de store coupéer som CLS, A7 mv. (iflg. anmeldeser). X6 blev svinet til lige da den kom frem, men den er blevet en kämpe success for BMW ligesom Cayenne blev for Porsche....... Jeg har haft virkelig mange biler her i Sverige (997s, ML 320, 535d, A6 +300HK, SLK Kleemann m.m.) hvor jeg har boet i 7 år, men X6 35i (hvid, hvid läder, alt i udstyr) som jeg körer i nu er jeg virkelig tilfreds med og kan egentlig ikke finde bil jeg vil bytte med nu i samme prisklasse. Skulle jeg skifte blev det til 50i eller Méren, men 35i gör det forbavsende godt og lyder kanon. Lader Du konen pröve en X6, vil hun aldrig have andet bagefter.......Kvinder er meget til 4x4 og for dem er en A8, S-klasse en morfaröse. Jeg var ret tät på at köbe den nye 7-serie, men konen syntes jeg skulle vente til jeg blev 50:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2010 Xjr xjr xjr & xjr Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret December 25, 2010 Hej med jer og Glaedelig Jul! Tusind tak for jeres input. Har altid vaeret glad for Bentley Continental GT, der er bare ikke nok plads paa bagsaederne. Maserati Quattroporte 4.2 V8, ser ikke saa tosset ud, saa overvejer den kraftigt, om ikke andet, saa indtil at den nye Jaguar XJ bliver lidt billigere. Det er en fed maskine! Godt Nytaar! Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites