Amer 10 Anmeld indhold Skrevet November 28, 2010 Hej, På vegne af en bekendt har jeg behov for lidt viden omkring beskatning af dansk boligsalg. Situationen er den at han pt leder efter lejlighed i Malmö, og har et hus i DK til salg. Sandsynligvis laver han en "købsaftale" om en bolig i Sverige indenfor nærmeste fremtid, hvorefter han så sælger sit hus i DK, for derefter at bliver folkbokfört hos Skatteverket. Vil ovenstående rækkefølge gøre at han slipper for skat af evt overskud eller hvad skal gøres for at komme udenom den regning til Skatteverket? Har søgt omkring på forum, vil dog gerne sikre mig at jeg får et helt opdateret svar, så på forhånd tak for hjælpen. /Amer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henning Kvist 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=9836&highlight=boligsalg+danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 Så længe bolig salget sker inden flytningen til SE sker, så ja... Han skal jo være klar over det er ulovligt at tage bosiddelse i landet uden at folkbogføre sig, men chancen for de opdager det er jo nok forsvindende lille... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites