Sannemai 10 Anmeld indhold Skrevet November 28, 2010 Hvad svarer de danske karakterer til i Sverige? Jeg kan forstå at Sverige har lavet deres karakterskala om, så det ikke længere er IG, G, MVG osv - de har angiveligt lavet det om til en A-F skala. Eller måske en helt 3. løsning? Alle de oplysninger jeg finder virker til at være forældede. Yderligere er der blevet lavet om i meritvurderingen, til når man omregner gennemsnittet, det lå vidst førhen på mellem 10,00-20,00 - men er nu mellem 300-500. De skemaer jeg finder på nettet omhandler enten den gamle svenske karakterskala - eller den gamle danske skala (6-13) Jeg er fuldstændig på herrens mark - og det er med henblik på optagelse på Lunds universitet, medicinstudiet. Nogen der sidder inde med nogle oplysninger? Mvh. Sanne Mai Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 De er ikke ändrede endnu De er ikke ändrede endnu, måske derfor du ikke kan finde noget. Men Lunds uni har en en omregningstabel fra andre lande.Hvad svarer de danske karakterer til i Sverige? Jeg kan forstå at Sverige har lavet deres karakterskala om, så det ikke længere er IG, G, MVG osv - de har angiveligt lavet det om til en A-F skala. Eller måske en helt 3. løsning? Alle de oplysninger jeg finder virker til at være forældede. Yderligere er der blevet lavet om i meritvurderingen, til når man omregner gennemsnittet, det lå vidst førhen på mellem 10,00-20,00 - men er nu mellem 300-500. De skemaer jeg finder på nettet omhandler enten den gamle svenske karakterskala - eller den gamle danske skala (6-13) Jeg er fuldstændig på herrens mark - og det er med henblik på optagelse på Lunds universitet, medicinstudiet. Nogen der sidder inde med nogle oplysninger? Mvh. Sanne Mai Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sannemai 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 Mange tak for dit svar - så har de dælme diskuteret en ny skala længe ;-) Ja, men omregningstabellen er i henhold til den gamle danske skala og ikke 7-trinsskalaen - så vidt jeg kan se, så den er ikke helt up to date. Endvidere har jeg læst et sted, at lige meget om man har et 12 tal eller et 4 tal, vil man når man omregner til svenske karakterer kun få G, og ikke MVG som man ville tro ved den bedste danske karakter... Ved du noget om det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 Mange tak for dit svar - så har de dælme diskuteret en ny skala længe ;-) Ja, men omregningstabellen er i henhold til den gamle danske skala og ikke 7-trinsskalaen - så vidt jeg kan se, så den er ikke helt up to date. Endvidere har jeg læst et sted, at lige meget om man har et 12 tal eller et 4 tal, vil man når man omregner til svenske karakterer kun få G, og ikke MVG som man ville tro ved den bedste danske karakter... Ved du noget om det? Underligt at de ikke regner med de nye Danske. Men de regner ikke over til G, det ved jeg. Men jeg kan forestille mig at Sanne svarer i denne tråd. Hun ved det nok. Og ja, de har väret länge undervej. Men det er jo ikke bare lige at erkende at det er en lorte skala de har nu. Men der bliver stadig ikke indfört eksamener og så länge der ikke er det er det stadig läreren der har alt for meget at sige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2010 Underligt at de ikke regner med de nye Danske. Men de regner ikke over til G' date=' det ved jeg. Men jeg kan forestille mig at Sanne svarer i denne tråd. Hun ved det nok. Og ja, de har väret länge undervej. Men det er jo ikke bare lige at erkende at det er en lorte skala de har nu. Men der bliver stadig ikke indfört eksamener og så länge der ikke er det er det stadig läreren der har alt for meget at sige.[/quote']Næ, jeg ved ikke noget om omregningsreglerne :) Jeg kom først til Lunds Universitet efter min kandidat, så havde ikke brug for karakterer :) Det bedste ville jo nok være at ringe til uddannelsesstedet... Men der er jo en grund til at der er så mange svenskere på det danske medicinstudium (fordelagtig omregning af de svenske karakterer)... Men der har været en del debat om udlandske ansøgere, da de blev lagt i en speciel kategori som gjorde det svært for udlændige at få plads på en given uddannelse, men det måtte de vidst lave om igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites