Jump to content
øresunds

Atava.se lukket

Recommended Posts

dårlig nyt for mig, da de helt klart var den billigste forsikringsselskab til min bil. har forsikring hos dem til april mdr og derefter aner jeg ikk hvad jeg skal gøre. atava er jo en søsterselskab til tryghansa, de er så 10000sek dyrere end atava. har desuden prøvet mange selskaber før jeg sluttede mig til atava, og ak nogen priser, så det er faktisk en trist nyhed. andre der har forsikring hos atava, og kender i andre selskaber i ca samme prisklasse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også hos Atava... Rigtig ærgeligt at de lukker... Vi kan få vores bil til samme pris hos Tryghansa, hvis vi lige laver et ejerbytte over til T... Så det er okay.. Heldigvis har vi lige købt forsikringen, så den varer et år endnu :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

WHAT... CRAP.. nå ja jeg skal nok snart have solgt bilen alligevel, men stadig ærgerligt at en prispresser lukker Fik heldigvis fornyet min hemforsäkring for ca 14 dage siden :-) gælder til 30/11-11 edit: LOL.. betaler 3456 hos atava i dag og prøvede lige trygg hansas beregner: 8350.- !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var inde og tjekke hos Dina försäkringer... og de er ganske ganske billige... Hvis vi laver ejerskifte, kan vi spare 5000 svkr. om året på bilen... og hjemforsikringen, hvor man var forsikret for 1.000.000 + ekstra forsikring (f.eks. hvis man taber kameraet i søen) ville koste 1600 svkr om året... det er da liiiige til at overkomme.. Jeg har bare ingen anelse om dette selskab er okay??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

har prøvet stort set alle forsikringsselskaber der findes, og atava har helt klart været den billigste og vi snakker store besparelser. insplanet.se har jeg aldrig rigti været glad for, da den ud af alle de selskaber den efterspørger er der kun en der finder en pris og det er If med den mest vanvittige pris og det så både små og store biler. og det bare pisse ærgeligt da jeg havde overvejet at opgradere men til disse priser er der ikke råd. er det kun mig eller er priserne på forsikring ikk steget markant!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har prøvet stort set alle forsikringsselskaber der findes' date=' og atava har helt klart været den billigste og vi snakker store besparelser. insplanet.se har jeg aldrig rigti været glad for, da den ud af alle de selskaber den efterspørger er der kun en der finder en pris og det er If med den mest vanvittige pris og det så både små og store biler. og det bare pisse ærgeligt da jeg havde overvejet at opgradere men til disse priser er der ikke råd. er det kun mig eller er priserne på forsikring ikk steget markant!![/quote']Er alle de "priser" du nævner fra diverse sites online-beregnere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja' date=' det er det. gider egentlig ikke at ringe til dem da mit svenske ikke er så skarp, man ku self snakke engelsk, men tror nu stadi ikke der er den store forskel eller.........[/quote']Der er ofte en verden til forskel!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har helt klart oplevet en markant forskel på forsikringsprisen via online-dimserne på nettet og den faktiske pris hvis man ringer. Specielt markant nok hvis du skal forsikre en privatimporteret bil. Men hvis man har DK kørekort er de automatiske systemer heller ikke altid korrekte da der ingen oplysninger om kørekorts anciennitet findes. Hvis man ringer, kan man forklare at man har haft dansk kørekort i xx år det plejer også at hjælpe på prisen! En anden måde at få prisen ned på er at samle alle forsikringer i ét selskab. Og kom så lige ind i kampen og lær bare et minimum af svensk hva'... :) De bider ikke på telefonen - og bare man gør sig umage og taler langsomt så går det i langt de fleste tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har helt klart oplevet en markant forskel på forsikringsprisen via online-dimserne på nettet og den faktiske pris hvis man ringer. Specielt markant nok hvis du skal forsikre en privatimporteret bil. Men hvis man har DK kørekort er de automatiske systemer heller ikke altid korrekte da der ingen oplysninger om kørekorts anciennitet findes. Hvis man ringer, kan man forklare at man har haft dansk kørekort i xx år det plejer også at hjælpe på prisen! En anden måde at få prisen ned på er at samle alle forsikringer i ét selskab. Og kom så lige ind i kampen og lær bare et minimum af svensk hva'... :) De bider ikke på telefonen - og bare man gør sig umage og taler langsomt så går det i langt de fleste tilfælde.
Enig i det sidste... De fleste man ringer til, er også selv rigtig gode til at tale langsomt.. Jeg var i starten heller ikke meget for at ringe og tale med svenskerne... Men det er slet ikke så slemt ;-) Og jo mere du hører svensk, jo mere lærer du selv..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har prøvet stort set alle forsikringsselskaber der findes' date=' og atava har helt klart været den billigste og vi snakker store besparelser. insplanet.se har jeg aldrig rigti været glad for, da den ud af alle de selskaber den efterspørger er der kun en der finder en pris og det er If med den mest vanvittige pris og det så både små og store biler. og det bare pisse ærgeligt da jeg havde overvejet at opgradere men til disse priser er der ikke råd. er det kun mig eller er priserne på forsikring ikk steget markant!![/quote'] Du kan stort set uden undtagelse altid få det billigere ved at ringe... Har til dato ikke oplevet at prisen ikke har været lavere når jeg har ringet til dem, fremfor når jeg har siddet på nettet og beregnet... Så ring du trygt og roligt til Insplanet... Har lige tegnet en forsikring gennem dem, og den var 1500 kr billigere på telefonen end på nettet... Og det var ovenikøbet en forsikring i prislaget omkring de 5000...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan stort set uden undtagelse altid få det billigere ved at ringe... Har til dato ikke oplevet at prisen ikke har været lavere når jeg har ringet til dem, fremfor når jeg har siddet på nettet og beregnet... Så ring du trygt og roligt til Insplanet... Har lige tegnet en forsikring gennem dem, og den var 1500 kr billigere på telefonen end på nettet... Og det var ovenikøbet en forsikring i prislaget omkring de 5000...
Insplanet prøvede og sælge os en forsikring hos Salus Ansvar.. Så vidt vi har hørt har de været i tv, for alle mulige forskellige ting, med at de har opkrævet folk, for noget de ikke skulle betale.. og en masse andet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Insplanet prøvede og sælge os en forsikring hos Salus Ansvar.. Så vidt vi har hørt har de været i tv' date=' for alle mulige forskellige ting, med at de har opkrævet folk, for noget de ikke skulle betale.. og en masse andet..[/quote']Salus var super konkurrence-dygtige for en del år siden. Men sådan går det jo op og ned. Og jo flere kunder de får, jo mere brok hører man....oftest ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Salus - ja de blev jo bare for dyre fra det ene år til det næste. Men der var nu ingen problemer med dem ellers - jeg fik også dækket en skade på bilen af dem så vidt jeg husker - og det forløb helt uden bøvl. P.t. har jeg forsikringer hos Moderna via Nordea Sverige til en fornuftig pris. Den fik dog et ret markant hak op i prisen på bilforsikringen sidste år uden nogen videre god grund andet end den klassiske "vi har mange skader på din biltype" - hvis det fortsætter i år så er det planen er søge efter noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altså aldrig fattet pointen med Insplanet. Jeg prøvede da jeg købte bil at få dem til at finde en pris, men de måtte give op og sige at de desværre skulle have dobbelt op i forhold til Atava. De forsøger så ca en gang om året at ringe til mig.. med samme resultat hver gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

+1 til Insplanet her også. Tilkendegav via hjemmesiden en fredag aften for nogle år siden, at jeg var interesseret i tilbud på dette og hint. En halv time efter ringede telefonen, og en sælger ville høre detaljer om hvad jeg skulle bruge osv. I løbet af de næste par timer blev jeg ringet op med flere tilbud, inkl. et som jeg slog til på. Og derefter har de ikke ringet en eneste gang, eller mailet med diverse plidder-pladder. Så jeg kan sagtens finde på at bruge dem igen. Det er jo ligesom gratis, såeh... :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været SUPER glad for insplanet. Til bilforsikring bruger de ofte Auro som er ejet af danske Codan. Helforsäkring på min gamle dyt (MB E270)da vi boede i Eslöv var ca. 5500 SEK og på Nissan Primera 4800,00 SEK Nu hvor vi er flyttet til Helsingbog har jeg fået stillet firmabil til rådighed, den er forsikret via Hedin. Insplanet har også dansktalende personel siddende på pinden i Stch. så hvis du/i ringer til dem så spørg om der ikke er en der kan tale dansk på kontoret. Som sagt mener jeg at de har supergod service......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites