Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Hvad er så problemet?? Med DF og DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Det her er sgu da værre end nationen!! iflg din logik så skal man blive bo,arbejde og dø i det land man uddanner sig i?? Lad mig fortælle dig noget din Svend benny Når der ikke er plads til mig og min kone er ikke velkommen i DK så vil jeg da skide hvad DK´s interesse er, og du har fuldstændig ret, jeg bosætter mig lige der hvor jeg føler at der er plads til et godt liv og for at blive værdsat, og tænker KUN på Ahmad´s interesse..... det synes du måske er urimelig? Come on Uncle Tom, nu må du sgu da selv begynde at tænke!!!!Ahmad, vi er heldigvis nogle etniske danskere der også krummer tæer over monecristo og andres fordummende holdninger! Men mod fordomme kæmper enhver forgæves -det er ikke det værd at diskutere med dem helt enkelt, for de vil aldrig udvilkes, men lever fint i deres lille boble hvor alle udlændinge passer ind i kassen af snyltere og bedragere. Trist ja, men man kan kun håbe de en dag bevæger sig ud af deres andedam og ser hvordan verden i virkeligheden hænger sammen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Hvorfor blive nedladende? Som du så elegant selv skrev: Og alligevel er du personen der dårligst håndterer kritikken i denne diskussion? Hykleri er en grim ting. Du har ret, kritik skal være berettiget. For ytringsfriheden er ikke omkostningsfrit Bripped. Det gælder både for mig og for andre! bripped drengen! Prøv at høre engang, jeg startede den her tråd for at folk kunne udveksle meninger og ideer omkring den ny lovgivning som er så syg og umenneskelig at den kommer til at ramme både Danskere og udlændinge fra DK med at få deres liv til at hænge sammen. hvis folk vil forsvare og rose loven så skal de skrive et brev til Integrations ministeren eller DF! Gør mig lige en tjeneste og forhold jer til emnet istedet for, spar mig lige for det personlig angreb hvor jeg er tvunget til at svare for det er blevet så latterligt efterhånden. Og dermed så en opfordring... har man ikke noget godt at sige så klap lige hesten og finde et andet tråd at være konstruktiv i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
montecristo 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Jeg er virkelig glad for at det endelig er ved at gå op for dig at du kun tænker på ahmad's interessse. Lige præcis derfor burde du ha sparet os for din kamp for kærlighed, dyrkøbte uddannelser der går tabt til udlandet, og andre små genveje til mulig sympati for din såret stolthed. Jeg synes slet ikke det er urimeligt at du kun tænker på egen interresse, det er blevet åbenlyst efterhånden som dit røgslør er lettet. Du har ret til at bosætte dig, leve og dø i Sverige, og ta din uddannelse med dig. Det er disse rettigheder det land du nu skider på, også har været med til at skabe for dig. Jeg håber virkelig at Sverige blir ved med at passe til dine synspunkter, for al den flytten frem og tilbage kan sku blive trættende for enhver... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
montecristo 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Du mener altså at folk skal udveksle ideer og meninger om lovgivningen så længe de deler din kritik af den, skulle de synes den måske indeholder noget positivt, skal de endelig forlade denne tråd og henvende sig til integrations ministeren eller DF. Det er sku da ytringsfrihed og demokrati i verdensklasse, tak Ahmad, nu kender vi vores plads i din tråd ven..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Ahmad' date=' vi er heldigvis nogle etniske danskere der også krummer tæer over monecristo og andres fordummende holdninger! Men mod fordomme kæmper enhver forgæves -det er ikke det værd at diskutere med dem helt enkelt, for de vil aldrig udvilkes, men lever fint i deres lille boble hvor alle udlændinge passer ind i kassen af snyltere og bedragere. Trist ja, men man kan kun håbe de en dag bevæger sig ud af deres andedam og ser hvordan verden i virkeligheden hænger sammen![/quote'] Sanne. personlig angreb er det fejest man kan ty til,så jeg prøver lukke munden på de tosser. selvom det drejer tråden over i noget helt andet end det den var startet for,men helt enig!! Jeg er trods alt født og opvokset i DK så selvom jeg ikke er etnisk dansk,så er jeg stadig Dansk så Tro mig både jeg og mange andre udlændinge har en loyalitet og en kærlighed til Dk så selvom det er et lorteland pt, så håber vi at en dag kommer kommer at blive et godt og værdit sted at bo og arbejde igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Du mener altså at folk skal udveksle ideer og meninger om lovgivningen så længe de deler din kritik af den, skulle de synes den måske indeholder noget positivt, skal de endelig forlade denne tråd og henvende sig til integrations ministeren eller DF. Det er sku da ytringsfrihed og demokrati i verdensklasse, tak Ahmad, nu kender vi vores plads i din tråd ven..... Jeg tænkte præcis det samme efter at have læst det indlæg... Man skal dele meninger og idéer omkring den nye lov men kun såfremt man ikke bryder sig om den, kan vi se ud fra de posts som ahmad præsterer at komme med :) Jeg elsker den slags syn på verden... Det er samme syn på verden som Pia K. og hendes tropper præsterer ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Sanne. personlig angreb er det fejest man kan ty til,så jeg prøver lukke munden på de tosser. selvom det drejer tråden over i noget helt andet end det den var startet for,men helt enig!! Jeg er trods alt født og opvokset i DK så selvom jeg ikke er etnisk dansk,så er jeg stadig Dansk så Tro mig både jeg og mange andre udlændinge har en loyalitet og en kærlighed til Dk så selvom det er et lorteland pt, så håber vi at en dag kommer kommer at blive et godt og værdit sted at bo og arbejde igen. Hvorfor er det et lorteland? Ud fra dine tidligere posts er det pga. 24-års reglen, nu pointsystemet at landet er noget lort... Er det korrekt opfattet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Jeg er trods alt født og opvokset i DK så selvom jeg ikke er etnisk dansk' date='så er jeg stadig Dansk så Tro mig både jeg og mange andre udlændinge har en loyalitet og en kærlighed til Dk så selvom det er et lorteland pt, så håber vi at en dag kommer kommer at blive et godt og værdit sted at bo og arbejde igen.[/quote']Fair nok, jeg mener bare at man af og til må vælge sine kampe :) Tosser findes der jo masser af! Jeg synes også DK på mange områder er et lorteland pt;-) Og det ville da være højt berettiget hvis personer i denne tråd skældte mig ud over at jeg har udnyttet det danske system og fået en høj uddannelse i DK og nu arbejder i SE, men sådan er der så meget... Eller de måske så lidt på sig selv og tænkte på i hvilken grad de udnyttede Sverige! Når de nu bor i et land de ikke betaler skat i -nå nej, det er jo bare sveriges fejl at de lavede en lorteaftale, de gør ikke noget forkert.... hmmmmm... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Du har ret' date=' kritik skal være berettiget. For ytringsfriheden er ikke omkostningsfrit Bripped. Det gælder både for mig og for andre! bripped drengen![/quote']Hvorfor fortsætter du med at være nedladende? "drengen" og "boy" o.l. er da virkelig at være nedladende. Et forsøg på at vise at du er mere voksen end os andre? Du starter en tråd for at udveksle meninger, men meninger som er imod dine må ikke udveksles i tråden du har oprettet til formålet? Undskyld, men jeg kan ikke følge logikken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Sålænge det er hans meninger....så er det ok. Husk på.....racisterne! NOGEN må gerne ytre sig negativt om andre og deres religion....de brænder deres flag og deres bibler. Men de starter en FATWA så snart noget går dem på og der er nogen der formaster sig til at stritte imod og sige deres religion imod.... Det er gennemsyret i det her emne.....vi kalder det bare noget andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Fair nok' date=' jeg mener bare at man af og til må vælge sine kampe :) Tosser findes der jo masser af! [/quote'] Ja, og denne tråd er da i dén grad præget af én bestemt tosse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Ja' date=' og denne tråd er da i dén grad præget af én bestemt tosse.[/quote'] +1 :th2: :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Ja' date=' og denne tråd er da i dén grad præget af én bestemt tosse.[/quote'] Præcis!!... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Sålænge det er hans meninger....så er det ok. Husk på.....racisterne! NOGEN må gerne ytre sig negativt om andre og deres religion....de brænder deres flag og deres bibler. Men de starter en FATWA så snart noget går dem på og der er nogen der formaster sig til at stritte imod og sige deres religion imod.... Det er gennemsyret i det her emne.....vi kalder det bare noget andet.Men ville det ikke være rart, hvis vi kunne blande religion uden om!:) Og det gælder begge sider! Langt størstedelen af muslimer kunne jo ikke drømme om at brænde hverken flag eller bibler, men vil bare have deres tro i fred. Tænk på at der sgu ikke er den store forskel på kristendom og islam (eller jødedom)! "Vi" har bare haft en frigørelsesproces der har har medført en stor kulturel udvikling fra det traditionelle/religionen som de muslimske samfund ikke har haft endnu -og stod det til de kristne dengang i 60'erne havde vi sgu heller ikke udviklet os ;-) At visse prøver at forklare muslimernes opførsel med at fortælle hvad der står i koranen kan man jo kun ryste på hovedet af. Biblen er ikke et hak bedre! Jeg kan godt forstå hvis muslimer bliver stødt over at "vi" kristne tror at de tager koranen bogstaveligt. Disse personer skulle tag at læse lidt i deres egen bog. (Se læserbrevet forneden;-) Religion er noget lort, og roden til alt ondt ;-) Se bare denne diskussion -så snart en fyr med arabiskklingende navn giver en negativ -men ret så relevant -kritik af det danske samfund bliver han svinet til (ja, han selv er måske ikke bedre selv, men vi er jo bare mennesker), jeg kan også sige meget negativt om DK, men sansynligheden for at jeg bliver svinet til og får påstande om at jeg kommer fra en jordhule er trods alt meget lille. Come on -en jordhule!!! Hæv lige niveauet på diskusisonen lidt ik ;-) Misforstå mig ikke. Jeg siger ikke at der ikke er problemer med udlændinge; alle skal sgu opføre sig ordentligt ellers er det RAUS, men jeg har noget imod at love og regler bliver baseret på fordomme og mangel på forståelse for andre menneskers bagrund/traditioner. Jeg er meget imod der bliver taget hensyn til alt -det er misforstået godhed, men at tro at vi er intellektuelt overlegne er pinligt -tænk lige på hvem det var der boede i jordhuler, mens andre havde højt udvilket samfund og kultur. Religion har ødelagt meget JA, men hvis vi nu bare så bort fra religion og begyndte at lytte og respektere hinanden ville vi komme langt :) Om manden har lyst til at køre i BMW skal han vel ha lov til det -det gør mange af jer jo også;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Nationen!!! LOL Ja lad os udveksle meninger.... så længe vi bare kan svine muslimerne til!!! Sanne, du havde helt ret, man skal vælge sine kampe, og racister kan man ikke diskutere med, det er åbenbart tilfældet herinde. Jeg har kun en ting at sige til racister, og DF´ere!!! SUCK ME! så er den tråd lukket for mit vedkommende! //Ahmad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Nationen!!! LOL Ja lad os udveksle meninger.... så længe vi bare kan svine muslimerne til!!! Sanne, du havde helt ret, man skal vælge sine kampe, og racister kan man ikke diskutere med, det er åbenbart tilfældet herinde. Jeg har kun en ting at sige til racister, og DF´ere!!! SUCK ME! så er den tråd lukket for mit vedkommende! //Ahmad Hvis det gør mig til racist at pointere det dobbeltmoralske i dine indlæg, så er vi vist ude i noget stereotypt omkring indvandrere... Får man ikke sin vilje, så er modparten racist ;) Og ja, jeg kan garantere dig for jeg har oplevet den rigtigt rigtigt mange gange gennem mit arbejdsliv... Men fred være med at du ikke gider deltage i den debat du selv startede, det står det frit for... Vi andre kan bare sidde og undre os over hvorfor du ville starte debatten i første instans hvis du ikke kan tåle at få modspil... Men god weekend til dig, og nej jeg agter ikke at følge din opfordring... Det kan du få klaret inde på Skelbækgade for en flad pris... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Ja lad os udveksle meninger.... så længe vi bare kan svine muslimerne til!!! Sanne, du havde helt ret, man skal vælge sine kampe, og racister kan man ikke diskutere med, det er åbenbart tilfældet herinde. Hvornår blev dette "en muslimer mod verden-ting" - Er der en statestik der siger at det kun er muslimer der indvandre til DK? Og at kalde folk racister er ikke pænt, det er ligesom at kalde dig svin igennem en hel tråd og så blive forarget over at du reagere på det. Jeg har endnu ikke set noget racisme i denne tråd, men det er mere måden du debattere på. Hvis 5 personer siger at du muligvis debattere lidt aggresivt, kan der så være en mulighed at det er korrekt? :-) Det er sku ok at have sin mening, både din og andres. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
montecristo 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Hvor er det fedt at når man går dig lidt på klingen, så ryger det rascisme kort op du kun har ventet på at skjule dig bag. Så snart alle dine dobbeltmoralske holdninger blir klædt af blir du pissed. Som sagt tidligere, din egentlige grund til at starte tråden var håbet om sympati og fælles tilsvining af en lovgivning du føler dig ramt af, Gud nåde trøste dem der skulle være uenige med dig, bang! Så får de bare rascisme kortet. Svend Benny, uncle Tom, tosse og hvad du ellers måtte ty til, for derefter at græde ud ved sanne's skulder og kalde det personlig hetz. :D Vi har sikkert en mere identisk bagrund end man skulle tro udfra vores debat, men dette er sikkert en af grundene til at du blev så vred og nedladene, dem der normalt giver deres mening til kende herinde, har sku nok ikke følt de kan få deres mening ud til dig uden din fordømmende rascisme liggende klar til affyring. Til alle andre: islam mod kristendom har aldrig været et issue for mig i denne debat, det der andre der bragt på banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Hvornår blev dette "en muslimer mod verden-ting" - Er der en statestik der siger at det kun er muslimer der indvandre til DK? Og at kalde folk racister er ikke pænt, det er ligesom at kalde dig svin igennem en hel tråd og så blive forarget over at du reagere på det. Jeg har endnu ikke set noget racisme i denne tråd, men det er mere måden du debattere på. Hvis 5 personer siger at du muligvis debattere lidt aggresivt, kan der så være en mulighed at det er korrekt? :-) Det er sku ok at have sin mening, både din og andres. Jeg havde besluttet mig for at ikke svare mere på den her tråd som jeg selv startede da religionen blev blandet ind i det. på den værste måde. Har INTET imod saglig kritik, men personlig kritik så er jeg nødt til at svare, og religions racisme så står jeg af!! Det kan godt være det bare er mig, men et emne som deler hele Danmark for tiden i 2, og fylder samtlige nyheds og debat udsendelser, så synes jeg at det var relevant at tage det op her! Anyway alle er velkomne til at skrive videre i den, og udveksle al de meninger de vil. Du kan selv læse igen hvad der blev skrevt, og istedet for at tråden handlede om den nye lovgivning og at Malmø måske vil opleve et kæmpe boom af midlertidige tilflyttere, og som kunne have relevans til "os" andre, også her i debatten, så var det pludselig Muslimer som er på spille. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Jeg har kendskab til en del, som ikke kan/kunne bosätte sig i DK pga reglerne fra 2002. Jeg er helt enig i, at folk ikke bare skal komme til landet og så ellers sidde og nasse på samfundet uden at göre dagens gode gerning, men der findes også de, der er villige til at göre en indsats, selv om de ikke taler et nordisk sprog eller andet europäisk sprog eller er höjtuddannede. Det kan godt väre, at de så må "ofre" sig - og flytte til Sverige, så alle de tvangsägteskaber (som det jo oprindeligt hed sig) kan blive forhindret. Der skal efter hånden meget til at overraske mig, så länge DF sidder på magten i dansk politik, og så länge de sidder solidt dér, har jeg ikke i sinde at flytte tilbage til mit "hjemland", som skal bestemme, hvornår og hvem jeg kan blive gift med! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Der er ingen der bestemmer hvem du gifter dig med....bare det er en dansk pige. Så er der ingen is på koen.....:D Og der er seriøst ingen der er forelsket i sin kusine som de ikke har set i 13 år og som bor i en hule i Pakistan.... Hvad kan hun bidrage med til dit liv? Så jeg ser ikke problemet. Find en indfødt.....der er masser af dem og da de allerede er i .dk, så er det intet problem. Så kan du flytte hjem..... Jeg har kendskab til en del' date=' som ikke kan/kunne bosätte sig i DK pga reglerne fra 2002. Jeg er helt enig i, at folk ikke bare skal komme til landet og så ellers sidde og nasse på samfundet uden at göre dagens gode gerning, men der findes også de, der er villige til at göre en indsats, selv om de ikke taler et nordisk sprog eller andet europäisk sprog eller er höjtuddannede. Det kan godt väre, at de så må "ofre" sig - og flytte til Sverige, så alle de tvangsägteskaber (som det jo oprindeligt hed sig) kan blive forhindret. Der skal efter hånden meget til at overraske mig, så länge DF sidder på magten i dansk politik, og så länge de sidder solidt dér, har jeg ikke i sinde at flytte tilbage til mit "hjemland", som skal bestemme, hvornår og hvem jeg kan blive gift med![/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2010 Jeg synes der er to interessante punkter ved hele point cirkusset. A) Hvis du kan et internationalt sprog (Engelsk / Fransk eller Spansk) så er man mere velkommen B) Alle er så forhippet på de point at man slet ikke har snakket om at paret nu skal have 100.000 DKK på kontoen i stedet for de tidligere 50.000 DKK At denne tråd så har taget op til flere tangenter er så en anden sag ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2010 Jeg synes der er to interessante punkter ved hele point cirkusset. A) Hvis du kan et internationalt sprog (Engelsk / Fransk eller Spansk) så er man mere velkommen B) Alle er så forhippet på de point at man slet ikke har snakket om at paret nu skal have 100.000 DKK på kontoen i stedet for de tidligere 50.000 DKK At denne tråd så har taget op til flere tangenter er så en anden sag ;-) Kan du et internationalt sprog som engelsk er chancen for at du vil være i stand til at bestride et job i DK nok større end hvis du kun taler en eller anden afrikansk dialekt... Og at man skal stille en bankgaranti er jo også med til at sikre at det kun er de højere lønklasser som henter folk hertil, dvs. igen dem som har en større chance for at forsørge sig selv... Men igen, ingen regler uden undtagelser og der vil altid være nogen som bliver fanget af dem... Hvor der handles, der spildes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2010 Kan altså ikke lade väre, fandt lige denne: http://handifikation.dk/pjat/100point.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites