Don A 10 Anmeld indhold Skrevet November 17, 2010 På vej mod Sverige. Holder midt i den lange kø 500 meter fra betaling. Mon deres system er gået ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tyrkis 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Så lige politiet kom for ca 5 min siden ... Men ved ikke hvorfor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Ja oki. Nu ser det ud til de åbner. Hehe efter 15 min. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Fra Broens hjemmeside: Information fra Trafikcentret Starttid: 2010-11-17 18:08 Forventet sluttid: 2010-11-17 21:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Hårde vindstød Restriktion: Vindfølsomme kørtøjer frarådes at passere broen. Hastighed 70 km/t Starttid: 2010-11-17 18:28 Forventet sluttid: 2010-11-17 19:00 Placering: Lernacken, betalingsanlæg Retning: Mod Sverige Hændelse: Ventetid i betalingsanlægget Restriktion: Risiko for langsom trafik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Sikkert en vingeskadet svane..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Sikkert en vingeskadet svane..... Hvordan forløb den historie? Endte det med, at den måtte lade livet, eller var der tale om mindre skader, som den vil kunne komme sig over med lidt opsyn og nursing? Hvem indleverede du den til? For pokker, den var stor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Jeg smed den ind bag i bilen og trak dækkenet henover den. Så den var helt rolig...Kørte ud til Falck i Tårnby og afleverede den og den kom ned i en stor kasse med blød pude i bunden. Hvor den er nu ved jeg ikke, men det er vistnok en fredet fugl, så den ventede på dyreambulancen. Vi var dog kørt i mellemtiden da vi var blevet en kende forsinkede pga det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Beundringsværdig indsats. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Tak :) Beundringsværdig indsats. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Gad vide hvad der egentlig skete.... Nå men sjovt var det i det mindste at se den forvirrede danske billist (forgæves) forsøge at række sit dankort ud til strisseren der stod ved bizz banerne... hihi... Hvorefter han pænt pegede hen på kortbanerne :) Der kunne ellers hurtigt være scoret kroner til et par ekstra citronmåner der hvis de ellers er til at opdrive for tiden ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Jeg smed den ind bag i bilen og trak dækkenet henover den. Så den var helt rolig...Kørte ud til Falck i Tårnby og afleverede den og den kom ned i en stor kasse med blød pude i bunden. Hvor den er nu ved jeg ikke' date=' men det er vistnok en fredet fugl, så den ventede på dyreambulancen. Vi var dog kørt i mellemtiden da vi var blevet en kende forsinkede pga det.[/quote'] "Tøffede" den egentligt rundt ude midt på motorvejen på broen, da du fik øje på den? Eller "sad den pænt" inde i nødsporet og slikkede sine sår, så at sige? Jeg kan levende forestille mig, at mange bilister kunne være endt i et seriøst uheld i forsøg på at undvige den kæmpe fugl, hvis den befandt sig midt på kørebanen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Der blev bremset kraftigt på Peberholm og den stod midt i overhalingssporet. Ved at dytte osv. fik vi den ind i nødsporet og så stod jed ud af bilen for at få fat i fuglen og se hvad der var med den. Den kunne ikke lette og havde blod nedad den ene side. Den begyndte så at løbe tilbage mod Sverige med mig gående lige efter for at ikke skræmme den for meget. Så var folk bremset helt ned bagi og der var en der stod ud af bilen. Da den så at den ikke kunne komme videre for biler, begyndte den at hvæse af mig. Tog fat om halsen på den og løftede den ligeså stille op. Så faldt den helt til ro. Så havde Jasper bakket Landrover'n tilbage i nødsporet så jeg ikke skulle gå så langt med fuglen. Så lagde jeg den ligeså stille ind i bilen og så tøffede vi mod DK. Men ja, det var kun et spørgsmål om tid før der ville ske noget alvorligt....Et bud var den vejede omkring de 20 kg, så den ville ha' kunnet lave en gedigen bule i bilen. Det synes jeg ikke der var nogen grund til... Men tak for hjælpen derude :) "Tøffede" den egentligt rundt ude midt på motorvejen på broen' date=' da du fik øje på den? Eller "sad den pænt" inde i nødsporet og slikkede sine sår, så at sige? Jeg kan levende forestille mig, at mange bilister kunne være endt i et seriøst uheld i forsøg på at undvige den kæmpe fugl, hvis den befandt sig midt på kørebanen.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Stærkt gået :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2010 Det er sgu stærkt gået Brian :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2010 Det er sku iorden Brian, kanon indsats der:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2010 Den grimme ælling, der redder en svane :-) Rent HC. Andersen der. Nice one. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2010 Hatten af for Hr.Rost! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2010 Jasper tog lige det her billede uf undertegnede..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 Jeg har ellers et par opskrifter på svane, hvis det er en anden gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 Den er jeg skutte sikker på jeg er frisk på at prøve.... Synes der er noget over svaner som der ikke er over en kylling eller høns.... :D Havde det været en måge, så ville jeg nok ikke ha' gjort det tror jeg. Men jeg synes sgu svanen er en fantastisk fugl og uendelig smuk når den kommer flyvende. Jeg har ellers et par opskrifter på svane' date=' hvis det er en anden gang[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 De Men jeg synes sgu svanen er en fantastisk fugl og uendelig smuk når den kommer flyvende. Jamen lå den her ikke i nødsporet?!?! He he he he Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 Svanen er Danmarks nationalfugl, men under stærkt pres af grill-kyllingen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 :D Nej...den stod stort set midt i overhalingssporet..... Jamen lå den her ikke i nødsporet?!?! He he he he Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 I "jæger-kredse" kaldes svaner også for "pose-gæs" ...af med hovedet og ned i en pose, så er det ikke længere en fredet fugl, men en gås til fryseren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2010 I "jæger-kredse" kaldes svaner også for "pose-gæs" ...af med hovedet og ned i en pose' date=' så er det ikke længere en fredet fugl, men en gås til fryseren [/quote'] Hmm, ville have skrevet et eller andet smart for at lufte min holdning omkring den bemærkning......... men kan ikke lige formulere noget sejt, så jeg nøjes med at ryste på hovedet i stilhed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites