TDC 10 Anmeld indhold Skrevet November 16, 2010 Så er årets prisstigning på plads Øresundsbrons priser fra 1/1 2011 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Stigning på 10%......Fedest. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Ah... Vel ikke helt 10% hvis du regner den samlede pris på 50 ture per måned.. ;) Men ja - prisen stiger igen - og ja øv til det... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 3340....Prisen er steget med over 30% siden vi flyttede herover..... Tror sgu jeg pakker mit lort og skrider tilbage til DK igen. Er sgu ved at være fyldt indeni af inkompetente fjolser og magtliderlige monopolister..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Men de skriver da "Da værdien af den svenske krone nu er steget, har vi fået mulighed for at sænke prisen for at køre over Øresundsbron i 2011." Er det fup og fidus? Så skal de da have det at vide! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Varm luft...... De er så døde i hovedet! Slår vækst og integration ihjel...langsomt men sikkert! Du kunne finde et job i det svenske, der er lønnet 10.000kr dårligere og stadig få mere ud om måneden end at køre over den fucking bro! "#¤%& Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Men de skriver da "Da værdien af den svenske krone nu er steget, har vi fået mulighed for at sænke prisen for at køre over Øresundsbron i 2011." Er det fup og fidus? Så skal de da have det at vide! Nææh - den er go' nok - hvis man altså betaler i svenske kroner :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 De har vel "bare" kompenseret for den nedgang der kommer i billismen som følge af personfradraget per 1.Jan 2011 ikke længere kan dobbelt udnyttes af ens bedre halvdel (når én arbejder i DK og én i Sverige) Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Kan det så svarer sig at betale i svenske igen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Jeg har prøvet at regne lidt på hvilken valuta, der er bedst at betale i for 2011: For 2011 er break/even kurserne: Hverdag: tur 1-16 0,7967 tur 17-50 0,7895 weekend: tur 1-16 0,7931 tur 17-50 0,8125 Markedskursen lige nu er 0,79474 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Det er da fedt!!! Højere pris = lønforhøjelse for os med bruttolønsordning :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Det er da fedt!!! Højere pris = lønforhøjelse for os med bruttolønsordning :th2: Hi Homer, kan du skrive lidt info til mig omkring hvordan jeres ordning er skruet sammen ? Vi har bruttoløns ordning gennem ATEA, og forudsætningen for at BroBizz kom med var at man kunne forhandle sig til en fastpris aftale med brokonsortiet - og det kunne man selvfølgeligt ikke... Så hvordan beregnes det ? Og hvad med private ture ? Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Jeg kan fortælle lidt om min.... Jeg har lavet aftalen direkte med min arbejdsgiver (dvs ikke via ATEA eller en anden 3-part) baseret på hvad jeg forventer at skulle køre over 12 mdr. Bruttotrækket er så 1/12 af årsbeløbet hver måned. Én gang om året reviderer vi så aftalen baseret på hvad jeg så reelt har kørt for og laver en aftale for de kommende 12 mdr. Således er det i sidste ende mig der ender med at stå med prisstigningen. Andre kan have været mere heldigt og blot fået "fri brobizz" som en del af ansættelsesaftalen og så er det arbejdsgiveren der må betale. Hvis en arbejdsgiver betalt (uanset at det er med bruttolønsnedgang) brobizz anvendes privat er det skattepligtigt, så det skal du lade være med at gøre med en arbejdsgiver betalt brobizz. Se også her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=300056 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Andre kan have været mere heldigt og blot fået "fri brobizz" som en del af ansættelsesaftalen og så er det arbejdsgiveren der må betale. Der er ikke noget der hedder "fri brobizz". Hvis du får stillet en brobizz til rådighed af din arbejdsgiver, og ikke reguleres i bruttolønnen, vil værdien af de kørte ture være fuldt skattepligtige, og det er en dårlig idé. Men ellers foregår det som Lars beskriver; Bruttolønsnedgangen skal aftales for min. 12 mdr. ad gangen, og må ikke reguleres løbende undervejs. Min egen er baseret på 50 ture pr. måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Der er ikke noget der hedder "fri brobizz". Hvis du får stillet en brobizz til rådighed af din arbejdsgiver, og ikke reguleres i bruttolønnen, vil værdien af de kørte ture være fuldt skattepligtige, og det er en dårlig idé. Men ellers foregår det som Lars beskriver; Bruttolønsnedgangen skal aftales for min. 12 mdr. ad gangen, og må ikke reguleres løbende undervejs. Min egen er baseret på 50 ture pr. måned. Ok, tak.... hvordan pokker afregnes de private ture (i weekenden f.eks.) ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Ah... :) Tak for korrektionen - jeg troede (forkert) at man faktisk kunne lave det som en del af sin ansættelse uden bruttløn og det så stadig var skattefrit. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2010 Det må du aftale med din arbejdsgiver - men i princippet kan din arbejdsgiver kræve at brobizzen udelukkende anvendes til befordring til og fra arbejde, da evt. private ture vil påføre ham/hende en administrativ byrde som de færreste er interesseret i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites