Jump to content
TDC

Broens 2011 priser

Recommended Posts

Men de skriver da "Da værdien af den svenske krone nu er steget, har vi fået mulighed for at sænke prisen for at køre over Øresundsbron i 2011." Er det fup og fidus? Så skal de da have det at vide!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men de skriver da "Da værdien af den svenske krone nu er steget, har vi fået mulighed for at sænke prisen for at køre over Øresundsbron i 2011." Er det fup og fidus? Så skal de da have det at vide!
Nææh - den er go' nok - hvis man altså betaler i svenske kroner :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De har vel "bare" kompenseret for den nedgang der kommer i billismen som følge af personfradraget per 1.Jan 2011 ikke længere kan dobbelt udnyttes af ens bedre halvdel (når én arbejder i DK og én i Sverige) Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet at regne lidt på hvilken valuta, der er bedst at betale i for 2011: For 2011 er break/even kurserne: Hverdag: tur 1-16 0,7967 tur 17-50 0,7895 weekend: tur 1-16 0,7931 tur 17-50 0,8125 Markedskursen lige nu er 0,79474

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da fedt!!! Højere pris = lønforhøjelse for os med bruttolønsordning :th2:
Hi Homer, kan du skrive lidt info til mig omkring hvordan jeres ordning er skruet sammen ? Vi har bruttoløns ordning gennem ATEA, og forudsætningen for at BroBizz kom med var at man kunne forhandle sig til en fastpris aftale med brokonsortiet - og det kunne man selvfølgeligt ikke... Så hvordan beregnes det ? Og hvad med private ture ? Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle lidt om min.... Jeg har lavet aftalen direkte med min arbejdsgiver (dvs ikke via ATEA eller en anden 3-part) baseret på hvad jeg forventer at skulle køre over 12 mdr. Bruttotrækket er så 1/12 af årsbeløbet hver måned. Én gang om året reviderer vi så aftalen baseret på hvad jeg så reelt har kørt for og laver en aftale for de kommende 12 mdr. Således er det i sidste ende mig der ender med at stå med prisstigningen. Andre kan have været mere heldigt og blot fået "fri brobizz" som en del af ansættelsesaftalen og så er det arbejdsgiveren der må betale. Hvis en arbejdsgiver betalt (uanset at det er med bruttolønsnedgang) brobizz anvendes privat er det skattepligtigt, så det skal du lade være med at gøre med en arbejdsgiver betalt brobizz. Se også her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=300056

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andre kan have været mere heldigt og blot fået "fri brobizz" som en del af ansættelsesaftalen og så er det arbejdsgiveren der må betale.
Der er ikke noget der hedder "fri brobizz". Hvis du får stillet en brobizz til rådighed af din arbejdsgiver, og ikke reguleres i bruttolønnen, vil værdien af de kørte ture være fuldt skattepligtige, og det er en dårlig idé. Men ellers foregår det som Lars beskriver; Bruttolønsnedgangen skal aftales for min. 12 mdr. ad gangen, og må ikke reguleres løbende undervejs. Min egen er baseret på 50 ture pr. måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ikke noget der hedder "fri brobizz". Hvis du får stillet en brobizz til rådighed af din arbejdsgiver, og ikke reguleres i bruttolønnen, vil værdien af de kørte ture være fuldt skattepligtige, og det er en dårlig idé. Men ellers foregår det som Lars beskriver; Bruttolønsnedgangen skal aftales for min. 12 mdr. ad gangen, og må ikke reguleres løbende undervejs. Min egen er baseret på 50 ture pr. måned.
Ok, tak.... hvordan pokker afregnes de private ture (i weekenden f.eks.) ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du aftale med din arbejdsgiver - men i princippet kan din arbejdsgiver kræve at brobizzen udelukkende anvendes til befordring til og fra arbejde, da evt. private ture vil påføre ham/hende en administrativ byrde som de færreste er interesseret i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites