Shark81 10 Anmeld indhold Skrevet November 15, 2010 Hej. Måske er det et dumt spørgsmål, men vi (min kone) er gravid, og vi har tænkte på at føde i Malmö. lige nu har vi to piger som er født i DK, selvom vi bor i Malmö(et valg vi tog). Men denne gang ville vi godt føde i Malmö, og her kommer spørgsmålet... for vi danske eller svenske børnepenge?? De to andre får danske børnepenge. Min kone arbejder i DK. Jeg er begyndt at arbejde i Malmö. Mvh Mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2010 Hej. Måske er det et dumt spørgsmål, men vi (min kone) er gravid, og vi har tænkte på at føde i Malmö. lige nu har vi to piger som er født i DK, selvom vi bor i Malmö(et valg vi tog). Men denne gang ville vi godt føde i Malmö, og her kommer spørgsmålet... for vi danske eller svenske børnepenge?? De to andre får danske børnepenge. Min kone arbejder i DK. Jeg er begyndt at arbejde i Malmö. Mvh Mig Børnepengene har ikke noget med fødestedet at gøre. Det er arbejdsstedet der afgør det. Og da du arbejder i Sverige nu skal de komme fra Sverige for alle børnene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2010 Børnepengene har ikke noget med fødestedet at gøre. Det er arbejdsstedet der afgør det. Og da du arbejder i Sverige nu skal de komme fra Sverige for alle børnene. Hvorfor det, når konen arbejder i DK?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 Børnepengene har ikke noget med fødestedet at gøre. Det er arbejdsstedet der afgør det. Og da du arbejder i Sverige nu skal de komme fra Sverige for alle børnene. For lige at præcisere, så skal børnefamilieydelsen, når en forælder arbejder i hvert land komme fra Sverige. Men svensk børnefamilieydelse ligger pt. på 1050 SEK om måneden pr. barn. Man kan herefter søge om at få differencen mellem dansk og svensk ydelse udbetalt, og disse penge skal komme fra Danmark. OP skal iøvrigt prøve at benytte forum'ets søgefunktion. Det har været oppe mange gange før. Og nej - børnefamilieydelse er ikke noget du selv vælger hvorfra det kommer, det er ej heller afhængigt af fødested. Det handler om hvor du som forælder er socialt sikret. Du bør få dette forhold bragt i orden idet du sagtens med bagudvirkende kraft kan dømmes til at tilbagebetale børnefamilieydelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2010 OP skal iøvrigt prøve at benytte forum'ets søgefunktion. Det har været oppe mange gange før. -->http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=19370 - for lige at undgå at sende Shark81 over til "den gamle" søger. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites