Nielsen 10 Anmeld indhold Skrevet November 10, 2010 Hej med jer. Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har fået et brev fra min pensionskasse hvori de fortæller mig at jeg ved at udfylde og indsende en formular til Skat kan blive fritaget for for at betale PAL-skat (pensionsafkastskat på 15%), da jeg er begrænset skattepligtig. Det er jo lækkert nok. Men nu kan jeg ikke lade være med at tænke på om jeg så burde have selvangivet afkastet fra min pensionsopsparing til Skatteverket i den tid jeg har boet i Sverige. De her regler er godt nok for viderekommende... suk... Hvad gør I? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Vi har diskuteret emnet før i følgende tråd: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=18273&page=1 Der er naturligvis ikke nogen klar konklusion - det handler jo om dobbeltbeskatningsaftaler og derudover om pensionsordninger. Størstedelen af befolkningen fatter jo ingen af delene hver for sig - at sætte sig ind i et uafklaret samspil mellem begge dele er jo helt til hest!! Bureakratiet/teknokratiet har virkelig formået at gøre dette helt uforståeligt - formentlig også for dem selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Tusind tak, jeg vil nærlæse tråden du har linket til. Nu har jeg snart boet her i 4 år og hver gang der skal ordnes skat og selvangivelse overvejer jeg om jeg måske i stedet burde flytte tilbage til moderlandet. Men jeg har nu alligevel holdt ud indtil nu. Hvordan fandt du iøvrigt den her tråd? Jeg finder næsten aldrig det jeg søger når jeg bruger søgefunktionen her på siden. Jeg bruger den måske forkert. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Hvordan fandt du iøvrigt den her tråd? Jeg finder næsten aldrig det jeg søger når jeg bruger søgefunktionen her på siden. Jeg bruger den måske forkert.http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=19370 Umådeligt meget bedre end den indbyggede vBulletin-søgefunktion :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Fantastisk! Den har jeg fuldstændig overset. Tusind tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Fantastisk! Den har jeg fuldstændig overset. Tusind tak!Det var så lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites