Jump to content
Mohlin

Garageportar, någon?

Recommended Posts

Vi ska bygga ett dubbelgarage och ska ha 2 portar. Vad jag listat ut av typen "ledhejseporte", alltså sådana som liksom viker sig när de öppnas, till skillnad från de som är stela och "vippar". Nån som har erfarenhet av material (stål är billigare), bredder (begränsas av byggnaden givetvis, men är 2140 inte vädigt litet?), en bra firma i Danmark att handla från (vi bor i Høje-Taastrup).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har crawford porte (vist også dem som har bygget selve garagen) det er nogen "plastic" porte i led med en metal ramme inden i, er vel også den bredde som du skriver om, er vældig tilfredse med dem, husk bare på at vælge et system som har mulighed for at integrere garageportåbning fra de mest velkendte bilmærker. din bil er vel ca. 180cm i bredden (lidt andet end en hummer eller større x4 bil) så der skulle være plads nok til at køre ind og ud af.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi ska bygga ett dubbelgarage och ska ha 2 portar. Vad jag listat ut av typen "ledhejseporte", alltså sådana som liksom viker sig när de öppnas, till skillnad från de som är stela och "vippar". Nån som har erfarenhet av material (stål är billigare), bredder (begränsas av byggnaden givetvis, men är 2140 inte vädigt litet?), en bra firma i Danmark att handla från (vi bor i Høje-Taastrup).
Jag har en Crawford port, som jag är väldigt nöjd med 350 cm i bredd. 214 cm i bredd är inte mycket - en 180 cm bred bil plus speglar och det är inte mycket över. Har Ni tänkt på bara en port i dubbel bredd i stället? Tror faktisk att en t.ex. 400 cm bred port är billigare än två styck 214 cm. Sedan blir det kanske ett måste med motordriven öppning med en mycket bred (och tyngre) port. Lycka till med det stora beslutet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites