Troejborg 10 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2010 Hjælp! Da vi havde Golf R32'eren oprettede vi selv en forsikring via Atava - og derigennem har den været forsikret fra vi købte den til vi solgte den igen.. Vi har så fået brev fra Dina Försäkringar om bilforsikring på denne bil og en regning på en 5-6000 svkr.. Det kunne vi ikke forstå, så T ringede til dem... Det er så åbenbart forhandleren der har oprettet denne forsikring, UDEN at fortælle det til os.. Nu siger selvskabet så, at vi SKAL betale.. At de på et tidspunkt havde ringet til mig, men at jeg havde lagt på - klart nok når jeg er på arbejde i det tidsrum de sikkert har ringet... Og her siger de så, at de blot ville spørge om vi havde bilen forsikret eller ej.. Og eftersom jeg "lagde på", har de bare oprettet en forsikring.. - altså en forsikring vi intet kender til! De siger jo så som sagt, at vi skal betale, ellers ryger vi i kronefogeden.. Kan det virkelig være rigtigt??? Er det ikke forhandleren her der må tage problemet med selskabet?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Der er ganske simpelt, jf. fjernsalgsloven 14 dages fortrydelsesret på sådanne ting... Og de 14 dage starter fra man har modtaget sin forsikringspolice med posten... Se den her søgning på Google: http://www.google.se/#hl=sv&q=%C3%A5ngerr%C3%A4tt+f%C3%B6rs%C3%A4kringar&aq=3&aqi=g9&aql=&oq=%C3%A5ngerr%C3%A4tt+f&gs_rfai=&fp=1&cad=b Distansavtalslagen siger 14 dage, og såfremt du ikke er blevet oplyst om muligheden så 1 år... Se mere på konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Og på deres egen side: http://www.dina.se/Kundservice/Angerratt/ Du har 14 dage fra oprettelsen af forsikringen... Men idet forhandleren har tegnet den og de ikke har sendt nogle papirer ud til dig om det, så får de jo svært ved at hævde at du har været vidende om den og derfor er skyldig til at betale... Jeg ville skrive til dem og forklare dem hvordan tingene hænger sammen, samt slutte af med at henstille til at såfremt de fastholder kravet må de slæbe dig i retten... For de kan ikke få jer registreret hos Kronefogeden såfremt I bestrider kravet... Så kan I jo se om de gider det for sølle 5.000 SEK... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Vi har absolut IKKE vidst noget om denne forsikring.. Heller ikke modtaget noget som helst.. I mine øjne må det være forhandlerens problem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Der er et eller andet som ikke stemmer, når et selskab opretter en bilforsikring lægges det et elektonisk forsikringsbevis i transport styrelsen system, findes dette bevis ikke så kan bilen ikke sættes i trafik. Et nyt forsikringsbevis vil overskrive det gamle og terminere den forsikring. Systemet vil ikke tillade 2 forsikringsbeviser (medmindre der er et fuckup). Prøv at tage kontakt med transportstyrelsen og hør hvilket selskab de har registeret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2010 Problemet er løst - forhandleren tager sig af det... Heldigivs :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites