Jump to content
Yankie

Finansiering af bolig i Sverige?

Recommended Posts

Hej alle! Virkelig lækkert med dette forum. Har fået svar på mange spørgsmål herinde. :-) Jeg står for at skulle flytte til Malmø og kigger i den forbindelse på lejlighed. Min bank kan ikke tilbyde mig at låne mig pengene desværre pga det er i Sverige. Så er mit spørgsmål; hvem har du financeret dit lån hos? Igennem en dansk kanal eller brugt det tilbud mange svenske mæglere tilbyder? Mvh Rasmus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det vil sige man opretter sig som kunde i Nordea i DK og går ind i Nordea i Malmø og spørger på lån? Kan det alternativt klares det hele fra DK Nordea med svensk Nordea lån? Den svenske rente er lav lige pt right? Hvilke lånetyper findes der i Sverige? Fast forrentet og flex som i DK? Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal i Nordeas Öresundsafdeling i Malmö, alternativt kan du benytte Swedbank på Kalvebod Brygge, vi fik svensk bundlån og dansk toplån ved kun at være i danske afdeling. Vi bytter så til Nordea nu her i forbindelse med huskøb, da vi ikke helt synes Swedbank var kompetente nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekomme. Vi kontaktede Nordea på deres danske hjemmeside, da vi ikke helt vidste hvordan öresundskontoret fungerede, og der sendte de mig videre til öresundskontoret. Du bliver nok nød til at time dit lelighedsbesøg med en tur i banken i Sverige :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Takker tReaX. Jeg tænker jeg vil i Nordea her i Århus' date=' så må de kunne sætte mig i kontakt med Nordea Sverige?[/quote']Kontakt Nordeas Øresundskontor på Hamngatan direkte. At gå igennem din egen bank er bare et ekstra unødigt skridt. Skal de bruge oplysninger, så skal du alligevel skrive under på at de må trække dem over landegrænserne - så det er nok nemmere at Sverige forespørger Danmark, hvis i kommer der til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites