jolin 15 Anmeld indhold Skrevet November 5, 2010 Siden jeg flyttede til Sverige for lidt over 2 år siden, har jeg jævnligt modtaget breve fra Radiotjänst med venlige påmindelser om at huske at tilmelde mig licens såfremt jeg var indehaver af en TV-modtager. I dag var der endnu et sådan brev... troede jeg. I stedet for en venlig påmindelse trues der nu med anmeldelse til politiet og/eller udsendelse af faktura hvis ikke jeg tilmelder mig inden for 15 dage. Der står bla.: "Radiotjänts i Kiruna AB:s avgiftskontrollant har vid en kontroll observerat att ditt hushåll har en tv-mottagare." Jeg ejer ikke et TV eller anden form for TV-modtager, og har aldrig haft besøg af nogen kontrollant. Jeg er godt nok harm lige nu. Jeg syntes fa**** det er frækt at sende sådan et brev ud! Nå, men jeg må jo hellere spilde min tid og skrive til dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2010 Nu spørg jeg dumt, hvem i dag, ejer hverken tv eller andet apparat der kan trække radio?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2010 I Sverige betaler man faktisk ikke licens for radio. Navnet radiotjänst er derfor lidt misvisende, for man betaler kun licens for at eje et tv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2010 Nu spørg jeg dumt' date=' hvem i dag, ejer hverken tv eller andet apparat der kan trække radio?![/quote'] Kender faktisk 2 single fyre der ikke har... eller den ene har fået kæreste som er flyttet ind hos ham og det var først der han fik fjernsyn.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2010 De er ikke for skarpe i den der radiotjeneste.. Jeg har sidne jeg købte lejlighed i sverige, ALDRIG hørt fra dem... men min kammerat som lejede et værelse gennem et par år, fik jævnligt brev fra dem om at betale licens... Selv her et par år efter han er flyttet kommer de til ham, men ikke til mig.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites