Jump to content
Heidi

Inaktivt USIM, for gud ved hvilken gang

Recommended Posts

Enten er jeg meget uheldig eller også ligger der en UFO der sender stråler ned over mit hus. Lige kort info. Jeg har dansk 3 abb, og skifter mellem dansk og svensk 3 net. det har jeg gjort i over et år uden problemer. Fredags gik min SE kold og skrev Intativt USIM. Trods genstart, udtagning af batt og simkort i ca 10 minutter kan jeg kun kort varigt få liv i simkortet, efter ca 10 forsøg vil det slet ikke. Lørdag kører jeg ind og får nyt simkort 1 time senere på vej hjem skriver telefonen igen Intativt USIM. Trods genstart, udtagning af batt og simkort i ca 10 minutter kan jeg kun kort varigt få liv i simkortet, efter ca 10 forsøg vil det slet ikke. Mandag kører jeg ind og aflevere min SE til rep, og får samtidig en låne mobil, sætter det simkort i som jeg fik udleveret lørdag. Telefonen virker fint. 4 timer senere da jeg træder ind gemmen døren skriver telefonen Intativt USIM. Jeg ringer til butikken, og de mener at min SE der er sendt til rep, kan have "fejlet" simkortet, og jeg derfor skal jeg bytte simkortet igen. Tirsdag får jeg nyt simkort. det virker og jeg er nogle dage i DK Torsdag kommer jeg hjem og straks jeg træder ind gemmen døren skriver telefonen.. (ja gæt selv) Intativt USIM. jeg bliver snart sindsyg... hvad pokker kan der være galt, har jeg fået radioaktiv stråling, ligger der en UFO over vores hus eller er jeg bare mega uheldig?? 3 har ingen gode råd, andet end hent nyt simkort?? det kan jeg jo ikke blive ved med. Tak for jeres input Hilsen Heidi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Vi har 3 mobiler i husstanden fra 3 mobil. Vi har den sidst uge haft samme problem. Vi har haft kontaktede 3 mobil, de siger at vi bare skal slukke mobilen og så tænde den igen ..... og at der ikke er andet at gøre ....:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rart at vide jeg ikke er den eneste. Jeg har genstartet 3 gange her til aften uden held. Imorgen må jeg nok ringe til 3 supporten og tale med en af deres ualmindelige ligegyldige kundeserivcemedarbejdere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft lignede problemer den seneste uges tid! I dag stod jeg i IKEA og måtte genstarte telefonen 3 gange, førend jeg blev belønnet med lidt net! (for dem, der nu måtte sige, at jeg jo aldrig skulle have 3, må jeg så tilstå, at jeg måtte bide i det sure æble på grund af økonomien i det!) Men det ærgrer mig lidt lige nu, at jeg skiftede til 3 - jeg kan jo ikke engang få lov til at vælge et andet netværk på telefonen! Da vi jo nok ikke har samme telefoner, må man forvente, at problemet ligger hos 3, men 3 vil jo nok nægte at problemet ligger hos dem! Derfor vil jeg da rigtig gerne høre, hvad deres support siger til dig. God fornøjelse og held og lykke! :mad: Hevi: Fik I nogen forklaring på det, eller lod I jer nøje med at 'I bare skal genstarte telefonen - der er ikke andet at gøre'...? 3 må da komme med en forklaring, så man kan forstå, hvorfor man føler sig som en idiot, når man står og genstarter sin telefon i tide og utide... Udover det: Har I andre også fået en times gratis opkald på grund af et eller andet nedbrud hos 3 den 19. oktober...? Måske er det samme problem, de har gang i nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som om 3 har voldsomme problemer med deres certifikat-server/cluster-thingamajig! (kort fortalt, så verificerer et USIM-kort sig overfor netværket, for på den måde at kæde abb og nummer sammen i systemet = telefon-der-virker) Og ja - jeg har også fået 60 min gratis taletid i dag. Fik en sms i eftermiddags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kort fortalt' date=' så verificerer et USIM-kort sig overfor netværket, for på den måde at kæde abb og nummer sammen i systemet = telefon-der-virker[/quote'] Fin forklaring - tak! Men hvad indebærer det på længere sigt? Er det noget, de kan få ordnet eller er det noget, man bare skal vænne sig til? Ikke at jeg forventer, du ligger inde med 3's guldkorn, men det kunne jo være, du vidste lidt mere om den slags...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fin forklaring - tak! Men hvad indebærer det på længere sigt? Er det noget' date=' de kan få ordnet eller er det noget, man bare skal vænne sig til?[/quote']Hvis ikke de vil miste deres kunder, så skal de se at få styr på det. ;) Jeg er overbevist om at det er på Defcon Two/One-niveau internt hos 3/Tre, og der ruller ansvars-hoveder. Men i sidste ende kan vi jo kun gisne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj jeg skal slynge om mig med tekniske termer imorgen til 1 level support :) Nu må i få styr på jeres certifikat-server/cluster-thingidingi :) Et eller andet sted havde jeg håbet på det var en UFO der lå i hoover over mit hus, det havde sq været en federe historie på forsiden af et unævenlige formiddagsblad og jeg har også fået de 60 minutter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har også haft lignede problemer den seneste uges tid! I dag stod jeg i IKEA og måtte genstarte telefonen 3 gange, førend jeg blev belønnet med lidt net! (for dem, der nu måtte sige, at jeg jo aldrig skulle have 3, må jeg så tilstå, at jeg måtte bide i det sure æble på grund af økonomien i det!) Men det ærgrer mig lidt lige nu, at jeg skiftede til 3 - jeg kan jo ikke engang få lov til at vælge et andet netværk på telefonen! Da vi jo nok ikke har samme telefoner, må man forvente, at problemet ligger hos 3, men 3 vil jo nok nægte at problemet ligger hos dem! Derfor vil jeg da rigtig gerne høre, hvad deres support siger til dig. God fornøjelse og held og lykke! :mad: Hevi: Fik I nogen forklaring på det, eller lod I jer nøje med at 'I bare skal genstarte telefonen - der er ikke andet at gøre'...? 3 må da komme med en forklaring, så man kan forstå, hvorfor man føler sig som en idiot, når man står og genstarter sin telefon i tide og utide... Udover det: Har I andre også fået en times gratis opkald på grund af et eller andet nedbrud hos 3 den 19. oktober...? Måske er det samme problem, de har gang i nu?
Vi fik bare denne besked ja af en total lige glad "service" medarbejder ...... " der må være en fejl på senderen .... prøv at slukke og tænd igen .... så er den der nok. Ja vi har alle i husstanden også fået en time gratis taletid ..... men hvad gør det når vi har fri tale tid :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen problemer haft med mit 3 abonnement... Derimod har min kæreste været nødt til at genstarte sin mobil i løbet af ugen... Den har ikke stået med Inaktiv USIM beskeden - men blot som om den havde netværk med meget lavt signal (en pind) - men i praksis var der 0 forbindelse. Genstart så var der straks net igen. Irriterende :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ men! Her gik jeg og troede at jeg (eller sønnike) havde tabt mobilos for mange gange:p Har konstant haft problemer den sidste uges tid. Nogle gange får jeg "inaktivt USIM" beskeden -andre gange går den bare over på en eller anden mærkelig funktion, hvor man ikke kan ringe til telefonen -pisse irriterende! Ja, det hjælper at slukke og tænde igen, men man gider sgu da ikke ha en telefon man skal gå og tænde og slukke HELE TIDEN! KOM IND I KAMPEN 3!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til 3 så har jeg talt med supporten på 3, jeg blev sat til at søge net flere gange hvor den (sjovt nok) ikke fandt noget. De har så lavet reset af netværk yada yada yada og jeg skulle slukke min mobil pille alt ud og lade den ligge ca 10 minutter og så skulle det virke... jeg vender frygteligt tilbage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er jeg frygteligt tilbage.. Min mobil virkede naturligvis ikke... Ringende til 3 igen og nu er meldingen af det er netværksproblemer i Sverige og de ved ikke hvornår det virker. Måske imorgen, måske i næste ugen. og kompensation kunne hun ikke udtale sig om. De ord jeg har lyst til at skrive egner sig ikke til at bliv offentlig gjort!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og så er jeg frygteligt tilbage.. Min mobil virkede naturligvis ikke... Ringende til 3 igen og nu er meldingen af det er netværksproblemer i Sverige og de ved ikke hvornår det virker. Måske imorgen, måske i næste ugen. og kompensation kunne hun ikke udtale sig om.
Så burde de se at få opdateret deres driftsstatus....svumpukler *suk* (sjovt nok har jeg ikke nogle problemer lige p.t. med min telefon)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(sjovt nok har jeg ikke nogle problemer lige p.t. med min telefon)
...og det fik jeg så senere på dagen ('SIM-kortet kunne ikke registreres'). Jeg fik den dog til at virke igen efter genstart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme problemer her. Der står "inaktivt simkort" i tide og utide på min telefon. Det var meget slemt tidligere på ugen hvor det slet ikke hjalp at gøre noget som helst. Nu sker "kun" det hver gang jeg kører til DK og igen på vej tilbage til SE. Er nødt til at slukke og tænde før den virker igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samme problemer her. Der står "inaktivt simkort" i tide og utide på min telefon. Det var meget slemt tidligere på ugen hvor det slet ikke hjalp at gøre noget som helst. Nu sker "kun" det hver gang jeg kører til DK og igen på vej tilbage til SE. Er nødt til at slukke og tænde før den virker igen.
Her sker det hver gang jeg skal ned i min p-kælder... Meget mystisk...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev tidligere, så ville det være uendelig fedt, hvis 3 meldte ud til sine kunder, hvad der sker. Vi er nogle stykker herinde, som har konstateret problemet. Mange læsere, som også har 3, har også problemet, men gider ikke skrive et indlæg. Hvor mange kunder har så problemet, når man lige tænker sig om? Hvorfor i alverden kan 3 ikke lige sende en sms til alle kunder, om at de har problemer for tiden, de arbejder på at få fundet fejlen og indtil videre kan en løsning være bla-bla...! Men det er jo nok fordi de så endnu engang skal melde ud om gratis taletid - hvilket jeg så også er ligeglad med, eftersom jeg har det allerede ;) Det er ligesom med DSB - man kan leve med meget, så længe man får information!!! Nå, go' weekend anyway ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bør sende en samlet klage til 3. ikke at jeg tror det hjælper, men så kan man da irritere dem på dem måde. eller lave et klagebrev som man selv kan underskirve og sende til dem. Jeg har iøvrig SE, en w et eller andet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites