Damm/Marker 10 Anmeld indhold Skrevet November 4, 2010 Hejsa Kan i tippe mig om en gård som opdrætter ænder til julemaden? Vil så gerne byde familien på en lækker frisk juleand, så den måske også bliver til en oplevelse fremfor at hente den i køledisken i supermarkedet, men kan ikke finde noget. Der var en gård nær Burlöv, men han har lukket biksen. Traditionen med at spise fjerkræ til jul er så småt forsvundet i Skåne, så det er ikke så underligt at det er svært... men håbet lever:) Tak for hjælpen Stort pre-julesmil fra Benedicte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Er det ikke bare at købe en Dansk and, der er ikke nogen tradition for ænder til jul herovre. Så den er vist ikke bare ved at forsvinde, den har aldrig været der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Er det ikke bare at købe en Dansk and' date=' der er ikke nogen tradition for ænder til jul herovre. Så den er vist ikke bare ved at forsvinde, den har aldrig været der.[/quote'] Så at den lokale Coop har fersk gås til Mortens aften. Ca. 600 sek for 5,5 kg klargjort fersk gås. Ved at der findes salg af fersk gås op til jul også, men det er jo en større (og federe) sag :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Tak, lrask:) Gåsen har jeg faktisk ingen erfaring med, vi plejer at snuppe et par ænder juleaften. Og hvis den er federe end anden, skal jeg nok holde mig fra den da mavepinen i forvejen uundgåelig den aften:D Skallstorp- Hvis jeg ikke finder nogen (som kender nogen, som....) så bliver det nok en tur til DK. Havde skisme bare været hyggeligt at påbegynde en lille tradition med at hente anden hvert år. Der har været tradition for gås i Skåne, men det er længe siden. Skrev fjerkræ, ikke and;) Anden har vist aldrig vundet det store indpas i SE kan jeg læse mig frem til. Vi kommer hurtigt til at vende os i retning af DK når det ikke lige er til at opsnuse sagerne her i SE, og det forsøger jeg at være lidt obs på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Julmatstraditionerna är helt olika i Sverige och Danmark, och and (på svenska anka) är inte särskit vanligt överhuvudtaget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Ingen tradition for ænder i Sverige? Vist er der så. Jeg har mindst fire i haven hvert forår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 her måske http://www.angavallen.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas24 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Du står ikke helt alene med problemet :-) De sidste par dage har der været reklamer for en slagter i Lund i gratisaviserne som jeg overvejer... www.widerbergs.se. Du kan se reklamen på side 4-5 i City her http://np.netpublicator.com/netpublication/n58794999 Ellers kan jeg anbefale dig at kigge her: http://www.lantmat.se/ Der kan man se hvad der er af gårdbutikker rundt om i SKåne :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Vist er der så. Jeg har mindst fire i haven hvert forår. Ægte øresundsdebathumor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2010 Nej, det er ikke en gammel tradition med gås i Skåne. På mit tidligere job var jeg vist den eneste der ikke spiste Morten gås. Så ikke der stod fjerkrä, men hvis det ikke er vigtigt så er det vel bare närmeste dam QUOTE=Damm/Marker;224372]Tak, lrask:) Gåsen har jeg faktisk ingen erfaring med, vi plejer at snuppe et par ænder juleaften. Og hvis den er federe end anden, skal jeg nok holde mig fra den da mavepinen i forvejen uundgåelig den aften:D Skallstorp- Hvis jeg ikke finder nogen (som kender nogen, som....) så bliver det nok en tur til DK. Havde skisme bare været hyggeligt at påbegynde en lille tradition med at hente anden hvert år. Der har været tradition for gås i Skåne, men det er længe siden. Skrev fjerkræ, ikke and;) Anden har vist aldrig vundet det store indpas i SE kan jeg læse mig frem til. Vi kommer hurtigt til at vende os i retning af DK når det ikke lige er til at opsnuse sagerne her i SE, og det forsøger jeg at være lidt obs på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Damm/Marker 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2010 Tak for tippet:) Har dog valgt at tage en heldagsudflugt til en gård ved Rosiklde... så henter vi selv et træ i deres plantage, junior kan ride på gårdens æsler osv... www.dyssegaarden.dk Satser dog på at finde et svensk alternativ til næste år:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites