Jump to content
Damm/Marker

Juleand fra gården?

Recommended Posts

Hejsa Kan i tippe mig om en gård som opdrætter ænder til julemaden? Vil så gerne byde familien på en lækker frisk juleand, så den måske også bliver til en oplevelse fremfor at hente den i køledisken i supermarkedet, men kan ikke finde noget. Der var en gård nær Burlöv, men han har lukket biksen. Traditionen med at spise fjerkræ til jul er så småt forsvundet i Skåne, så det er ikke så underligt at det er svært... men håbet lever:) Tak for hjælpen Stort pre-julesmil fra Benedicte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke bare at købe en Dansk and' date=' der er ikke nogen tradition for ænder til jul herovre. Så den er vist ikke bare ved at forsvinde, den har aldrig været der.[/quote'] Så at den lokale Coop har fersk gås til Mortens aften. Ca. 600 sek for 5,5 kg klargjort fersk gås. Ved at der findes salg af fersk gås op til jul også, men det er jo en større (og federe) sag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, lrask:) Gåsen har jeg faktisk ingen erfaring med, vi plejer at snuppe et par ænder juleaften. Og hvis den er federe end anden, skal jeg nok holde mig fra den da mavepinen i forvejen uundgåelig den aften:D Skallstorp- Hvis jeg ikke finder nogen (som kender nogen, som....) så bliver det nok en tur til DK. Havde skisme bare været hyggeligt at påbegynde en lille tradition med at hente anden hvert år. Der har været tradition for gås i Skåne, men det er længe siden. Skrev fjerkræ, ikke and;) Anden har vist aldrig vundet det store indpas i SE kan jeg læse mig frem til. Vi kommer hurtigt til at vende os i retning af DK når det ikke lige er til at opsnuse sagerne her i SE, og det forsøger jeg at være lidt obs på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du står ikke helt alene med problemet :-) De sidste par dage har der været reklamer for en slagter i Lund i gratisaviserne som jeg overvejer... www.widerbergs.se. Du kan se reklamen på side 4-5 i City her http://np.netpublicator.com/netpublication/n58794999 Ellers kan jeg anbefale dig at kigge her: http://www.lantmat.se/ Der kan man se hvad der er af gårdbutikker rundt om i SKåne :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke en gammel tradition med gås i Skåne. På mit tidligere job var jeg vist den eneste der ikke spiste Morten gås. Så ikke der stod fjerkrä, men hvis det ikke er vigtigt så er det vel bare närmeste dam QUOTE=Damm/Marker;224372]Tak, lrask:) Gåsen har jeg faktisk ingen erfaring med, vi plejer at snuppe et par ænder juleaften. Og hvis den er federe end anden, skal jeg nok holde mig fra den da mavepinen i forvejen uundgåelig den aften:D Skallstorp- Hvis jeg ikke finder nogen (som kender nogen, som....) så bliver det nok en tur til DK. Havde skisme bare været hyggeligt at påbegynde en lille tradition med at hente anden hvert år. Der har været tradition for gås i Skåne, men det er længe siden. Skrev fjerkræ, ikke and;) Anden har vist aldrig vundet det store indpas i SE kan jeg læse mig frem til. Vi kommer hurtigt til at vende os i retning af DK når det ikke lige er til at opsnuse sagerne her i SE, og det forsøger jeg at være lidt obs på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites