Kristian 10 Anmeld indhold Skrevet November 3, 2010 Hej.. Jeg skal flytte til Malmø midt i Januar 2011, og skal starte på Maskinmester skolen (DTU) i Lyngby. Jeg har bil, men ville da gerne spare øresundsudgiften. Hvad er den hurtigste rute med tog / bus til mit uddannelsessted fra Malmø C, og hvor lang tid tager turen. I følge rejseplanen.dk tager turen ca. 1½ time hver vej, hvilket jeg synes er meget, når man går på et studie, og skal bruge adskellige timer dagligt på lektier. Så jeg tænkte at der måske er en hurtigere rute? Hvis nu jeg beslutter mig for at tage bilen alligevel, hvor lang tid vil det så typisk tage? Og er der tilbud til daglige pendlere over øresundsbroen? Venlig hilsen -Kristian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 æh - ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige. Rejsplanen siger 1 time og 1 minut mellem Malmø C og Lyngby Station - det er absolut best case - regn med 10 minutter ekstra i forbindelse med ikke at nå det rigtige tog/s-tog ved skiftet på hovbanen NÅR (og ikke bare hvis) øresundstogene er forsinkede. Dertil kommer så transport til og fra stationerne. Dette kan måske gøre hurtigst og mest fleksibelt på cykel, hvis man altså kan have en halvgammel cykel stående på Lyngby station. Det er ikke noget hurtigere alternativ med det offentlige. Hvis du læser herinde vil du se at en del har valgt at køre i bil, når de arbejder nord for København. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Hvis du skal bruge så mange timer på lektier, er toget vel det bedste sted at lave dem? Hej.. Jeg skal flytte til Malmø midt i Januar 2011, og skal starte på Maskinmester skolen (DTU) i Lyngby. Jeg har bil, men ville da gerne spare øresundsudgiften. Hvad er den hurtigste rute med tog / bus til mit uddannelsessted fra Malmø C, og hvor lang tid tager turen. I følge rejseplanen.dk tager turen ca. 1½ time hver vej, hvilket jeg synes er meget, når man går på et studie, og skal bruge adskellige timer dagligt på lektier. Så jeg tænkte at der måske er en hurtigere rute? Hvis nu jeg beslutter mig for at tage bilen alligevel, hvor lang tid vil det så typisk tage? Og er der tilbud til daglige pendlere over øresundsbroen? Venlig hilsen -Kristian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Altså jeg tager til Lyngby hver dag med det offentlige.. Det tager mig ca. 1½ til 2 timer hver vej.. Jeg tager afsted kl 20 min i seks om morgenen, og er på arbejde halv 8.. Samtidig tager jeg fra arbejde kl 15 og er hjemme kl 17.15 ca.. Jeg tager den hurtigste tur, som er øresundstoget hele vejen til Hellerup og derefter S-toget en enkelt station til Lyngby.. Lad vær med at skifte på hovedbanen, nørreport eller østerport, tager længere tid.. Been there :-) Og mit arbejde ligger klods op og ned ad Lyngby station. Dog skal det siges at busforbindelse fra bunkeflostrand til Malmø c tager ca 20 min på den tid om morgenen.. Hvis jeg så tager bilen, som jeg gør af og til.. Så tager det ½ time udenfor køtiden og ellers tager det 3/4 til 1 time, når det er køtid.. Så helt klart mere tidsbesparende med bil, men dog også dyrere... Men når min elevtid er ovre, så skal jeg have min egen lille dyt til arbejdet... Tro mig, du bliver SÅ træt af det offentlig.. Og har taget den tur siden marts nu.. og er ved at brække mig.. :-) Så tænkt dig godt om :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Jeg tager den hurtigste tur, som er øresundstoget hele vejen til Hellerup og derefter S-toget en enkelt station til Lyngby.. Lad vær med at skifte på hovedbanen, nørreport eller østerport, tager længere tid.. Been there :-) Og mit arbejde ligger klods op og ned ad Lyngby station. De (x)studerende på DTU der skriver herinde kan sikkert give det bedste svar, men når jeg har skullet til DTU har det altså været lettest at stå af på Kbh N of tage bussen direkte til DTU derfra, men hvis man har en cykel på Lyngby station er det måske det smarteste:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Der går også busser på Lyngby st til dtu.. og det tager ikke mange minutter.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Jeg havde en cykel til og fra stationen i begge ender da jeg studerede på DTU. Det tog 10 min at cykle til Svågertorp, så tog det 40 min til hellerup, 5 min til lyngby og til sidst 10 min fra cykel til DTU. Inklusiv ventetider blev det ca 1 time og 15 min. Når togene var forsinket tog det selvfølgelig længere tid. Jeg husker det som minium 2 gange om ugen at jeg blev væsentligt forsinket, men det kan jo være det ændre sig nu når citytunneln åbner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Der går også busser på Lyngby st til dtu.. og det tager ikke mange minutter..daaaaa Ja i myldretiden er det også fint nok, men som du selv siger er det irriterende med ventetider og et ekstraskift gør det ikke mindre stressende med de offentlige:scared: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kristian 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Takker for svarene. Jeg ved også med mig selv at offentlig transport kommer til at hænge mig langt ud af halsen. Been there done that. Men jeg har snakket med en Maskinmester fra KBH, som mener at turen ville tage den samme tid i bil, da det er gennem KBH i rush hour. Men hvis det kun tager ½ til en hel time plus minus som en skriver her inde så er det jo klart at foretrække, dog en hel del dyrer. Men håber lidt på at man kan få en god aftale med øresundsforbindelsen, når nu man bliver så hyppig bruger som jeg vel nok bliver. Det er klart at lektierne kunne påbegyndes i togturene, men den konstante afbrydelse med togskifte og andre forstyrrelser er bare ikke så optimalt for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Men håber lidt på at man kan få en god aftale med øresundsforbindelsen' date=' når nu man bliver så hyppig bruger som jeg vel nok bliver.[/quote'] Sorry, men den var sgu sjov:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 Takker for svarene. Jeg ved også med mig selv at offentlig transport kommer til at hænge mig langt ud af halsen. Been there done that. Men jeg har snakket med en Maskinmester fra KBH, som mener at turen ville tage den samme tid i bil, da det er gennem KBH i rush hour. Men hvis det kun tager ½ til en hel time plus minus som en skriver her inde så er det jo klart at foretrække, dog en hel del dyrer. Men håber lidt på at man kan få en god aftale med øresundsforbindelsen, når nu man bliver så hyppig bruger som jeg vel nok bliver. Det er klart at lektierne kunne påbegyndes i togturene, men den konstante afbrydelse med togskifte og andre forstyrrelser er bare ikke så optimalt for mig. har du overhoved undersøgt noget inden du flytter??? :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Takker for svarene. Jeg ved også med mig selv at offentlig transport kommer til at hænge mig langt ud af halsen. Been there done that. Men jeg har snakket med en Maskinmester fra KBH, som mener at turen ville tage den samme tid i bil, da det er gennem KBH i rush hour. Men hvis det kun tager ½ til en hel time plus minus som en skriver her inde så er det jo klart at foretrække, dog en hel del dyrer. Men håber lidt på at man kan få en god aftale med øresundsforbindelsen, når nu man bliver så hyppig bruger som jeg vel nok bliver. Det er klart at lektierne kunne påbegyndes i togturene, men den konstante afbrydelse med togskifte og andre forstyrrelser er bare ikke så optimalt for mig. Alt sammen kommer MEGET an på hvad tid du skal afsted... og hjem igen for den sags skyld.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2010 Men håber lidt på at man kan få en god aftale med øresundsforbindelsen' date=' når nu man bliver så hyppig bruger som jeg vel nok bliver.[/quote'] hmm http://dk.oresundsbron.com/page/5 danske priser http://se.oresundsbron.com/page/16 svenske priser Jeg tro ikke du kan få en beder aftale... om den er god kan der nok snakkes lang tid om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2010 ½time fra malmo til lyngby er enten umuligt, eller i fly.. :) Alen turen udenom kbh, eller igennem for den sags skyld, i myldretiden, tager nemt en times tid. Normalt tager det mig ca 30 min, fra nordsiden af malmo, rundt indre riungvej, og til Fields.. Derfra, hvis jeg skal videre nordpå, til lyngby, kan i go traffik vel gøres på en 20 min ca. Men regn med mere når der er traffik, MEGET mere i myldretid. Men det kommer selvfølgelig også meget an på hvor i malmø du bosætter dig. Det kan godt være turn fra broen til lyngby KAN gøres på 30min, men det hjælper dig jo ik meget hvis du også skal bruge en 20-30 min på at komme TIL broen fra din bopæl, hehe. Jeg tror nu nok jeg ville teste toget til at starte med, det er trods alt en del billigere for dig, som studerende. Og hvisdu så tripper helt ud, så lån en bil en uges tid og prøv med den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christianb 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2010 Der er mange ting at overveje mht til at bo i sverige og studere i DK Malmø er en dejlig by med flinke mennesker. Jeg har gennemført 4 års uddannelse på DTU bosat i Malmø og det er KUN lykkedes fordi jeg har familie her! Lidt tips jeg har erfaret. 1. det er 3-4timers pendling hver dag! 2. det er hurtigst med ruten via Hellerup-lyngby-dtu. 3. det er billigst at tage 150S fra nørreport og stå af ved klampenborgvej og gå resten af vejen, (du sparer at købe alle zoner) 4. At du ikke kan modtage dimittendsats fra akassen når du er færdig, hvis du ikke bor i DK når uddannelsen begyndes (se andre tråde herinde) 5 du skal vende dig til at være lige så upålidelig som DSB-first og ihvertfald altid have en margin på 20 min. hvis du skal være et sted. (http://www.dsbfirst.dk/rettidighed.asp) nb. jeg har ingen erfaring med biltrafikken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2010 Det bliver et kort svar i denne omgang. Hvad de andre siger er som udgangspunkt rigtigt. Jeg vil anbefale dig at tage toget til hellerup, s-tog til lyngby og cykle derfra. Derved får SU rabatten på transport og 'kun' et skift på turen. Hellerup-Lyngby var en ganske pålidelig rute i mine øjne eftersom der kører 2 tog på strækningen :) Pengene kan du så bruge på gadgets til at underholde dig når toget så går i stå på turen ;) Fordelen ved at køre til Hellerup med toget er at du har mere tid til at forberede dig under rimelige forhold, det har du ikke i bussen, og det har du heller ikke i bilen. Desuden koster bilen en del penge ekstra, og du kan ikke køre i den hjem efter en god fredagsbar ;-) Som frøen siger så tager det ca. 30 minutter fra broen til DTU (i fornuftigt tempo), og hvis man sidder i kø så er det faktisk kun fra Brøndby og op til Jyllingevej. Det tog mig mellem 5-10 minutter ekstra med mindre der var trafikuheld. Og så bliver det vist nok indlæg for i dag :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites