fgde 10 Anmeld indhold Skrevet November 1, 2010 I.f.m. at jeg påregner at skulle til mit første møde med min bankrådgiver, efter at have flytte til Sverige for 1½ år siden, vil jeg høre om der er nogle der har forhandlet sig til en bedre lånerente på jeres lån i nogle af de svenske banker? F.eks. om det har været muligt at få en billigere rente på rørlig 3 måneder, end de officielle renterniveauer. Jeg har p.t. Nordea, med rørlig 3 måneder og betaler deres officelle rente på 2,75% (1.nov). Hvis der er nogle der svarer vil jeg sætte pris på at I nævner jeres belåneningsprocent. Jeg har hørt om nogle der fik et tilbud på -12 %point under den officielle rente. Personligt syntes jeg, at Nordea og resten af de svenske banker er dyre i.f.t. deres egne lånemuligheder. Nordea låner f.eks. til ca. 1% selv og mener derfor at lægge knap 2 % oveni er meget til en der har en belåningsprocent på 70%. Jeg har skrevet til min bankrådgiver i Nordea for 10 dage siden om muligheden for et møde for at forhandle renten, men hun har ikke svaret. (havde jeg spurgt om jeg kunne købe en forsikring af Nordea, havde jeg nok haft hende i røret efter 2 min.). I mit daglige arbejde forhandler jeg ofte med danske banker, hvor der er meget at hente, men det drejer sig om større beløb. Det ville meget rart at få noget feedback inden jeg skal til et eventuelt møde. På forhånd tak for hjælpen. /Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2010 Jeg havde 0,6 point på Danske Banks (Skånes Provinsbank) officielle rørlige ved en belåning på 80%, men det var dengang renterne var helt i bund og marginalerne til de officielle renter var på ca. 1%, så hvis du spørger mig burde man kunne forhandle sig til lidt mere i dag med hvor marginalen er på 1,5%, især med en belåning på 70%. Det afhænger dog også af lånets størrelse. Nordea er efter min mening dog ikke de nemmeste at forhandle med. Øresundsafdelingen opfører sig lidt som om deres mantra er "Danskere er for dumme til at finde ud af de svenske banker, så dem kan vi bare kn**** i rø*** som det passer os". Et fif er at kikke på http://www.comboloan.se/rantor/rates_compare.asp?Menu=Bolan her er der en del viden at hente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
owg 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2010 Det kan betale sig, at spille bankerne ud mod hinanden. Vi viftede lidt med de konkurrerende bankers tilbud, hvilket gjorde forhandlingen lettere - dvs. uden at jeg skulle til at købe forsikringer osv. Der skal også være nogle kort på hånden til senere jo :-) De fleste kan forhandle sig til en rabat på min. 25 point, men hvis marginalen ligger på 1,5% bør man jo kunne komme længere ned. Jeg valgte Nordea, da de var mest forhandlingsvenlige og rimelige. Handelsbanken var også rigtig fine, men de kunne ikke matche Nordeas tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgde 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2010 Nordea har kotaktet mig med et "tilbud" på 0,1% i.f.t. den officielle 3 måneders rentesats, hvilket ikke er imponerende. Jeg vil prøve at gå videre til andre banker. Der der andre der kan anbefale mig nogle banker som er lettere at tale med? Tak til Sune og OWG for jeres svar. Mvh Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2010 0,1 point på 2,75 slår skandiabanken på listeprisen, endda inden deres volumenrabat http://www.skandiabanken.se/hem/Lana/Bolan/Rantor--Priser1/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites