Jump to content
coolio

egen bil over broen kan det betale sig??

Recommended Posts

hej smider lige dette spørgsmål ud, hvad mener i?, jeg tænker på at evt købe bil og så køre de sammenlagt 120km ialt jeg har til arbejde hver dag ,, 60km hver vej, men hvad vil i mene at det kunne koste??, i dag betaler jeg 1760 for et md kort med dsb, tror selv efter at ha regnet på de at det ville koste mig ca 1000kr mer om md ca, har jeg ret??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk at medregne brændstof, ekstra service og flere dækskift i dine beregninger samt evt. en afskrivning af bilen.
Husk at medtage den frihed, du har ved at anvende bilen - samt ikke mindst de manglende frustrationer, der følger med anvendelse af toget. Læs bare hvad der herinde skrives vedr. forsinkelser på Jernbanen mellem Malmö - Kbh for ikke at tale om ditto ifm. tilsluttende tog- og busforbindelser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk at medtage den frihed' date=' du har ved at anvende bilen - samt ikke mindst de manglende frustrationer, der følger med anvendelse af toget. Læs bare hvad der herinde skrives vedr. forsinkelser på Jernbanen mellem Malmö - Kbh for ikke at tale om ditto ifm. tilsluttende tog- og busforbindelser...[/quote'] Øh joe... Er selv en af dem som tager bilen hver dag. Syntes bare beløbet coolio lagde ud med er i underkanten af den reelle udgift. Jeg kører selv i en VW Lupo 3L, så hvad brændstof angår bliver det ikke meget billigere, men alligevel koster det mig omkring 4.000 DKK om måneden i bil når alt er inkluderet - og jeg kører "kun" 80 km om dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 kr. ekstra holder ingen steder. Lad os sige at du har 21 arbejdsdage på den måned vi regner på. Det giver broafgift på 3026DKK. Så får du lidt ekstra fradrag som hedder: (100-16)x21x0,32= 564 3026 - 1764 som du giver nu og minus 564 i ekstra fradrag giver ekstraudgift på 698.- bare til broen Det giver kun 302 til benzin, dæk, bremser, service, højere præmie på forsikring og afskrivningerne rykker godt ved den slags kilometer Samtidig er broen mindre flexibel op til ferier, end hvis du køber periodekort i DK Hvis du har fritidsture i weekend er de "gratis" med toget, men koster med bilen. Der skal en del flere penge på bordet... men hvor er det dejligt at slippe for DSBlast, worst og hvad de nu kaldes for tiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker mange gange for alle de hurtige svar og vurderinger, nu er jeg blevet helt sikker i min sag,,, jeg skal ALDRIG ha bil haha, vil meget hellere udstå de indimellem irriterende dsb sager, og så bruge de opsparede penge på nogle skønne rejser. god weekend allesammen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

...og husk også at hvis du pendler med toget, at lægge udgiften oven i togkortet du har, hvis du alligevel tager bilen over broen et par gange om måneden for at besøge folk eller lign. Disse ture bliver rigtig dyre, da du kun kører få gange over broen om måneden. Husk også, at hvis du parkerer bilen, f.eks. ved Svågertorp, og pendler med toget derfra, så sparer du også den horible månedlige afgift for parkering. Omvendt, betaler du for at parkere bilen ved din arbejdsplads, så skal denne udgift lægges til de samlede udgifter for pendling i bil. Der er rigtig mange faktorer der spiller ind, find selv på flere :) Personligt er det ikke et spørgsmål om økonomi for mig, men mere al den tid (og ventetid) jeg skal bruge ved offentlig transport, så jeg pendler i bil og nyder den frihed det er, og så fuck om det er dyrere osv, vi lever kun én gang :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldt forståeligt! Er jeg ved kunder i centrum, så er jeg også med det offentlige over. Gider simpelthen ikke parkere derinde og bruge så meget tid på at finde en plads...

Pt kører de tog jeg hopper på alle og en til tiden. Alt efter mine arbejdstider sparer jeg max 25 min retur med bil mellem hjemmet i cykelafstand fra Svågertorp og arbejdet på Slotsholmen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min fritid skal koste det samme som min arbejdstid, dvs. ca. DKK 190 i timen (efter skat), jeg sparer mellem 1,5-2 timer om dagen ved at køre bil. Arbejder i Forskerparken i Hørsholm.... Og så er offentligt transport ALT for dyrt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites