larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2011 Hej Ahmad.dk Jeg husker godt at du var en af de klagende, og jeg har også læst andre indlæg om samme typer sager på andre fora. Jeg gør mig ikke klog på om man bør købe deres forsikring. jeg prøver at skrive oprigtigt at JEG har valgt det, og på hvilke betingelser, men prøver også i retfærdighedens navn at fortælle at andre, har dårlige erfaringer (bl.a. dig). Jeg ved ikke om de er *for* smarte, og bare snyder folk. Jeg har heldigvis ikke været nødt til at prøve om det virker. Jeg (som jeg skriver) har selv valgt den løsning, fordi jeg ikke fandt at de andre muligheder var gode nok. Faktisk så anbefaler jeg i starten af indlægget at man ser på om man kan nøjes med en låneforsikring, da den både er billigere og nok væsentlig mere sikker, fordi det er et bankprodukt. Jeg har set andre lønforsikringer, men dem jeg har undersøgt er tillægsforsikringer, som baseres ovenpå en A-kasse-løsning, og det er altså ikke en løsning jeg kan/vil bruge. Så løn/arbejdsløshedsforsikringer findes, men jeg kender ikke andre end denne, som er uafhængig af anden dækning. Jeg beklager din oplevelse, og ønsker dig alt mulig held med at få dine penge. Og jeg føler mig da absolut bekymret i min eget valg, når jeg læser om din og andres oplevelser, jeg har dog personligt vurderet, at jeg ikke har bedre muligheder for at sikre mig i tilfælde af længerevarende arbejdsløshed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
stevenwen 10 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2011 Jeg har netop talt med min a-kasse, AEA, og fik at vide at de aldrig havde hørt om nogen der havde brokket sig før!!! What. Sagen er som følger, jeg blev ledig fra den 1/8, og fik arbejde fra den 1/9 i DK. De havde glemt at fortælle mig at der var syv dages karens, så den 1/9 får jeg udbetalt 1.500 kr. De kunne modstræbende fremrykke næste periode, så jeg fik den enorme sum af 6.500 kr. Svenske. For en hel måned. Da jeg havde frækheden at spørge hvordan jeg som ene far til tre børn, som vel at mærke havde fundet arbejde, skulle betale husleje, mad og institutioner for 6.500 kr., svarede de, at det var en regerings beslutning og de kun administrerede den. Jeg spurgte så om ikke de var min a-kasse (ups) og om ikke andre medlemmer havde haft lignende erfaringer, som de måske kunne rådgive mig udfra. Det havde de ikke, og de kunne de ikke. Trist for dig sonny boy! Ha en dejlig dag! Godt jeg ikke skal være i det lorte system længere! Hvis bare jeg havde vidst det, kunne jeg havde kontaktet min bank i god tid. Jeg er jo ikke uden job mere. Men 6.500 kr., for en måned er da en hån! Og en a-kasse som rykker på skuldrene og siger, klar dig selv! Velkommen til Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 29, 2011 Godt jeg ikke skal være i det lorte system længere! Velkommen til Sverige! Ja som det tidligere har været nævnt herinde, er en model med lønsikring tilsyneladende at foretrække for danskere, som arbejder i DK og bor i S. Altså at man kaster A-klassen overbord og istedet forsikrer lønindkomsten gennem et forsikringsselskab... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2011 Jeg har netop talt med min a-kasse, AEA, og fik at vide at de aldrig havde hørt om nogen der havde brokket sig før!!! What. Sagen er som følger, jeg blev ledig fra den 1/8, og fik arbejde fra den 1/9 i DK. De havde glemt at fortælle mig at der var syv dages karens, så den 1/9 får jeg udbetalt 1.500 kr. De kunne modstræbende fremrykke næste periode, så jeg fik den enorme sum af 6.500 kr. Svenske. For en hel måned. Da jeg havde frækheden at spørge hvordan jeg som ene far til tre børn, som vel at mærke havde fundet arbejde, skulle betale husleje, mad og institutioner for 6.500 kr., svarede de, at det var en regerings beslutning og de kun administrerede den. Jeg spurgte så om ikke de var min a-kasse (ups) og om ikke andre medlemmer havde haft lignende erfaringer, som de måske kunne rådgive mig udfra. Det havde de ikke, og de kunne de ikke. Trist for dig sonny boy! Ha en dejlig dag! Godt jeg ikke skal være i det lorte system længere! Hvis bare jeg havde vidst det, kunne jeg havde kontaktet min bank i god tid. Jeg er jo ikke uden job mere. Men 6.500 kr., for en måned er da en hån! Og en a-kasse som rykker på skuldrene og siger, klar dig selv! Velkommen til Sverige! Man kan da ikke brokke sig over de statslige takster for dagpenge - det kan man da heller ikke i DK. Som de oplyser til dig så er det lovreguleret og alle a-kasser udbetaler samme takst. Dem kan man læse på enhver a-kasses hjemmeside. Men du får sikkert penge tilbage i skat næste år da du jo er blevet trukket skat uden fradrag. Jeg fik udbetalt lidt over 10.000 sek pr. måned som altid er en 4 ugers periode (2515 pr. uge) og så fik jeg penge tilbage i skat svarende til ca. 1500 mere pr. måned. Hvis din måned kun har bestået af 2 uger og 3 dage (4 uger minus 7 hverdage), så passer det jo meget godt med det du har fået udbetalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites