alex 0 Anmeld indhold Skrevet October 27, 2010 Hej Alle, Vi fik en lille dreng i Juli måned og har i den forbindelse været ude for at finde en forsikring til ham. Vi har forstået at det er ganske standard her i Sverige at man tegner en forsikring til de små også, da de jo typisk ikke er dækket gennem ens arbejdsgiverforsikring og/eller pensions forsikring. Vi fik anbefalet Skandia herovre, så dem sendte vi ansøgning afsted til og tænkte alt var ok - MEN så dumper der sørme et brev ind i dag, hvor der står: "...vi kan inte bevilja barnförsäkringen. En förklaring till dette är följande: Eftersom xxx inte är född i Sverige och endast vistats i Sverige en kortare tid, kan vår barnförsäkring inte beviljes. För at att denne försäkring skall kunna tecknas måste barnet ha vistats i Sverige i mer än ett år, samt vara minst 18 månader gammal...." Vi har begge boet i Sverige i 6 år, og er begge danske statsborgere, fødslen var på Hvidovre Hospital, var ukompliceret og knægten er bokfört her i Malmø, med svensk personnummer og har været på BVC til standard checks, vaccination, m.m....alt er som det skal være... Er der nogen som har oplevet noget lignende ? mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2010 Find et andet selskab! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2010 Hvordan ved de barnet kun opholder sig i en kortare tid i Sverige??? Enig med splint, find nogle andre! Jeg har Trygg-Hansa :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Hvordan ved de barnet kun opholder sig i en kortare tid i Sverige??? Enig med splint' date=' find nogle andre! Jeg har Trygg-Hansa :)[/quote'] Barnet har jo "kun" opholdt sig i Sverige siden det blev født og udskrevet fra Hvidovre - så på trods af, at det egentligt har opholdt sig i Sverige størstedelen af sit liv, så er det ikke tilstrækkeligt her... Ja - så vi må finde et andet selskab... svenskt bureaukrati når det er bedst ;o( Overvejer om det er noget for Sydsvenskan ;o) Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Barnet har jo "kun" opholdt sig i Sverige siden det blev født og udskrevet fra Hvidovre - så på trods af, at det egentligt har opholdt sig i Sverige størstedelen af sit liv, så er det ikke tilstrækkeligt her... Ja - så vi må finde et andet selskab... svenskt bureaukrati når det er bedst ;o( Overvejer om det er noget for Sydsvenskan ;o) Mvh AlexNå ja, de har trots alt skrevet i datid, jeg læste det som at de skrev i "fremtid" haha De skriver jo meget om öresundsintegration på Sydsvenskan, så de kan sikkert godt bruge den slags tåbeligheder:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas24 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Andet selskab? Lyder mærkeligt... Min kone fødte også på Hvidovre og vi den lille inkluderet i vores egne forsikringer. Tror de lavede det om til en familieforsikring. Det var TryggHansa og der var ingen problemer. Har aldrig prøvet andre end dem herovre, men de gange vi har haft brug for dem har de været rigtig gode. vh Andreas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2010 Jeg har en sundhedsforsikring hos Skandia Danmark via min arbejdsplads, her fik jeg så lov til at tegne en sundhedsforsikring på min datter på 13 måneder (de ved at vi bor i sverige, og har fået det godkendt pr e-mail). Så hun er fuldt forsikret ligesom mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2010 Fødte på hvidovre og fik barnförsäkring igennem Folksam uden problemer..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites